همراه اول
23. شهريور 1394 - 9:00   |   کد مطلب: 25171
روایتی خواندنی از معجزه 20 ساله ورزش در ورزشکار همدانی
یک پیشکسوت همدانی به دلیل انجام ورزش روزانه با وجود حدود 71 سال سن حدود 20 سال بوده که به دکتر مراجعه نکرده است.

عباس رنجبران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: ورزش یکی از راه‌های داشتن تن و روح سالم است که بیشتر مردم بعد از سن کهنسالی به دلایل مختلف از آن غفلت کرده‌اند.

وی که در 14 اسفند 1323 در همدان به دنیا آمده و حدود 71 سال از خدا عمر گرفته افزود: انجام فعالیت روزانه ورزشی نه تنها منجر به داشتن جسمی سالم می‌شود بلکه روحیه نشاط انسان را در طول روز خواهد داشت.

رنجبران که فرهنگی بازنشسته است، با اشاره به اینکه ورزش را از سنین نوجوانان آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود کوه‌ها و قلل مختلف در همدان از جوانی علاقه زیادی به کوهنوردی و کوهپیمایی داشتم.

وی با اشاره به اینکه بعد از بازنشستگی از معلمی به دنبال فعالیت در این رشته ورزشی بودم، یادآور شد: از سال 85 به صورت جدی و مستمر در رشته پرورش اندام فعالیت می‌کنم که توانستم در بعد قهرمانی هم به عناوینی دست پیدا کنم.

پیشکسوت همدانی ورزش ادامه داد: ورزش در راستای سلامت جسمی و روحی هیچ جایگزینی ندارد و افراد باید به این نکته مهم توجه کنند که ورزش کردن سن و سال ندارد.

وی با اشاره به عناوینی که در رشته پرورش اندام استانی در رده پیشکسوتان به دست آورده یادآور شد: کسب دو دوره نایب قهرمانی استان در رشته پرس سینه از جمله این عناوین بوده است.

رنجبران با بیان اینکه تقریباً همه دوستانم با حدود سن 70 سالگی کم و بیش درگیر بیماری‌های مختلفی هستند، تصریح کرد: فشار خون، دیابت، داشتن چربی غیرطبیعی عوارضی است که در سن کهنسالی برای همه انسان به وجود خواهد آمد.

وی گفت: به دلیل انجام ورزش روزانه با وجود حدود 71 سال سن با عوارض مختلف پیری 20 سال به دکتر مراجعه نکردم و شک نکنید این خود یکی از معجزات ورزش بوده است.

پیشکسوت همدانی ورزش افزود: ورزش زن و مرد و سن و سال نمی‌شناسد و هر کسی در هر شغلی می‌تواند با انجام فعالیت روزانه ورزشی سلامت خودش را تضمین کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار