همراه اول
13. مهر 1394 - 5:42   |   کد مطلب: 25255
دبیر هیئت کاراته استان همدان:
موضوع صغر سن را با قدرت پیگیری می‌کنیم
موضوع صغر سن را با قدرت پیگیری می‌کنیم
دبیر هیئت کاراته استان همدان گفت: موضوع صغر سن بازیکن تیم امید را با قدرت پیگیری می‌کنیم و اگر چنانچه در داخل کشور به نتیجه نرسیم، اعتراض خود را کتباً برای مسئولان فدراسیون جهانی ارسال خواهیم کرد.

به گزارش "همدان ورزش" و به نقل از خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، طی روزهای گذشته موضوع صغر سن یکی از بازیکنان تیم کاراته‌ی امید در رسانه‌ها مطرح شد که البته این موضوع، واکنش گروههای مختلف کاراته کشور را در پی داشت. از یکسو شهرام هروی سرمربی تیم کاراته امید اعلام کرد از این موضوع بی‌اطلاع بوده و هم‌اکنون نیز در انتظار تصمیم مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون کاراته به سر می‌بَرد و از سوی دیگر مدعیان صغر سنِ بازیکن مذکور، بر ادعای خود پافشاری کرده و عنوان می‌کنند که این موضوع را با قدرت و از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.
 
در همین ارتباط، سیروس امینی دبیر هیئت کاراته استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، با بیان این مطلب که کاراته‌کای این استان (بهنام نجفی) در مصاف با بازیکنِ مشکوک به صغر سن، نتیجه‌ی رقابت را واگذار کرده و از اردوهای تیم ملی حذف شده است، اظهار داشت: ما این مسئله را با قدرت پیگیری می‌کنیم و اگر لازم باشد حتی با فدراسیون جهانی هم مکاتبه خواهیم کرد تا حقایق روشن شده و حق به حقدار برسد. در حال حاضر مدارک لازم از طریق اداره‌ی کل تربیت بدنی استان همدان و نیز هیئت کاراته‌ی این استان جمع‌آوری و برای مسئولین وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است.
 
وی همچنین از شرایط گزینش بازیکنان در تیمهای پایه‌ی دختران نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: بیان اسدی که در حال حاضر از بهترین و آماده‌ترین کاراته‌کاهای تیم امید دختران به شمار می‌رود، با اتخاذ سیاستی نادرست از سوی سرمربی این تیم، مجبور به ترکِ اردوهای تیم ملی شد و برای چندمین بار طی سالهای اخیر، حقوقش تضییع و شایستگی‌هایش نادیده گرفته شد.
 
امینی افزود: او در انتخابی‌های اخیر، شرایطی یکسان با زهره برزگر (دیگر بازیکن وزن منهای 55 کیلوگرم تیم امید) داشت اما در آخرین رقابتِ انتخابی، ضربه‌ی خطای برزگر، اسدی را به شدت از ناحیه‌ی صورت مجروح ساخت به گونه‌ای که او دیگر قادر به ادامه‌ی مبارزه نبود. در چنین شرایطی مطابق قوانین داوری، می‌بایست برزگر بازنده اعلام می‌شد اما متاسفانه داوران تنها یک اخطار هانسوکوچوئی به برزگر دادند و اسدی را بازنده اعلام کردند!
 
وی ادامه داد: وقتی با سرمربی تیم ملی دختران (لیلا بهرامی) پیرامون این موضوع گفتگو کردم، او صراحتاً اعلام کرد که می‌خواهد در رقابتهای جهانی اندونزی از زهره برزگر در وزن منهای 55 کیلوگرم استفاده کند و توضیحاتِ من هیچ تغییری در تصمیمش نخواهد داد. او گفت "برزگر در رقابتهای کاراته‌وان ترکیه موفق به کسب مدال برنز شد و من با استناد به این موضوع، می‌توانستم بدون برگزاری رقابت انتخابی او را در وزن منهای 55 کیلوگرم تثبیت کنم" اما سئوالِ من از سرمربی تیم ملی بانوان این است که اگر تصمیم به اعزامِ برزگر داشت، پس به چه دلیل پس از پایان پیکارهای کاراته‌وان، باز هم بین این دو بازیکن مسابقه‌ی انتخابی برگزار کرد؟! آیا بهتر نبود مطابق سلیقه‌ی خود عمل کرده و برزگر را بدون حضور در رقابت انتخابی، تثبیت می‌کرد؟!       
 
امینی اضافه کرد: پس از پایان رقابتهای انتخابی و مصدومیتِ اسدی، خانم بهرامی اعلام کرد که اسدی کاراته‌کای توانمندی است و به همین دلیل می‌خواهم فرصتِ حضور در رقابتهای انتخابی وزن منهای 50 کیلوگرم (یک وزن پایین‌تر) را به او بدهم. او گفت اگر اسدی بتواند ظرفِ مدت دو هفته، وزن خود را به 52 کیلوگرم برساند، آنگاه به او فرصت خواهم داد که به رقابت با بازیکنان وزن منهای 50 کیلوگرم پرداخته و در صورتِ پیروزی، روانه‌ی رقابتهای جهانی شود.
 
دبیر هیئت کاراته استان همدان با بیان اینکه اسدی بر اساس وعده‌ی سرمربی، به سرعت وزن خود را کاهش داد تا بتواند در انتخابی وزن منهای 50 کیلوگرم شرکت کند، ابراز داشت: در روز وزن‌کشی، اسدی تنها 600 گرم اضافه وزن داشت که این مقدار به سادگی و در مدت زمانِ بسیار کوتاهی کاهش می‌یافت اما متاسفانه سرمربی تیم ملی دختران به بهانه‌ی همین مقدار اضافه وزن، مجوز حضورِ اسدی در رقابتهای انتخابی را صادر نکرد و این کاراته‌کای شایسته‌ی کشورمان به همین سادگی از حضور در ترکیب تیم اعزامی به رقابتهای جهانی اندونزی محروم شد. جالب اینکه رقیبِ اسدی در وزن منهای 50 کیلوگرم، بازیکنی از استان فارس بود و همانطور که میدانیم، سرمربی تیم ملی هم از همین استان است.
 
امینی در خاتمه عنوان کرد: استان همدان این شایستگی و پتانسیل را داشت که سه نماینده در رقابتهای جهانی اندونزی داشته باشد اما متاسفانه دو نفر از آنها (اسدی و نجفی) بی‌دلیل حذف شدند و لذا در حال حاضر، تنها یحیی شهگل به نمایندگی از این استان در اردوهای تیم ملی باقی مانده است که البته او اختلافی فاحش با سایر رقبا دارد و قابل حذف نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار