همراه اول
13. مهر 1394 - 5:44   |   کد مطلب: 25256
شکایت هیئت کاراته استان همدان در راه فدراسیون جهانی/ پای مال کردن حق ورزشکاران از سوی سرمربی تیم ملی کاراته
دبیر هیئت کاراته استان همدان با ابراز تا سف از سوء مدیریت سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، گفت: به منظور دریافت حق کاراته کای استان همدان شکایت خود را به فدراسیون جهانی خواهیم فرستاد.

سیروس امینی  در گفتکو با خبرنگار همدان ورزش؛ در توضیح موضوع صغر سن یکی از بازیکنان تیم کاراته‌ی امید؛ اظهارداشت: به منظور رسیدگی به حقوق ورزشکار کشورمان حتی تا جایی که لازم باشد این موضوع را حتی تا سطح جهانی هم پیگیری می نماییم.

وی افزود: به منظور انجام این مهم تمامی مدارک لازم از سوی هیئت کاراته استان به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است.

دبیر هیئت کاراته استان همدان گفت: متاسفانه در گزینش بانوان کاراته کار نیز بسیار اشتباه برخورد می شود تا جایی که بیان اسدی این بانوی خوش آتیه کارته کشورمان به برخوردهای ناشایست سرمربی تیم ملی مجبور به ترک اردوی این تیم شد.

امینی با اشاره به آخرین مسابقه اسدی با برزگر، عنوان کرد: در این رقابت برگزر با ضربه خطا خود جراحت سنگینی را به صورت بیان اسدی وارد کرد که در این شرایط و طبق قوانین برزگر باید بازنده مسابقه اعلام می شد که متاسفانه این مهم از سوی هیئت داوری نادیده گرفته شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه لیلا بهرامی سر مربی تیم ملی در پاسخ به صحبت های بنده به منظور تضییع نشدن حق این ورزشکار، گفت: زهره برزگر برای من یکی از بزرگترین شانس های رقابتهای جهانی اندونزی در وزن منهای 55 کیلوگرم است و به هیچ عنوان از تصمیم خود بر نخواهد گشت.

دبیر هیئت کاراته استان همدان با ابراز تاسف از سوء مدیریت این مربی، عنوان کرد: اگر قرار به اعزام زهره برزگر به رقابت های مالزی بود پس دیگر چه احتیاجی به برگزاری رقابت بین این دو کاراته کار وجود داشت.

امینی اضافه کرد:  پس از پایان رقابتهای انتخابی و مصدومیتِ اسدی، سرمربی تیم ملی اعلام کرد که بیان اسدی کاراته‌کای توانمندی است و به همین دلیل می‌خواهم فرصتِ حضور در رقابتهای انتخابی وزن منهای 50 کیلوگرم را به او بدهم. 

وی ابراز کرد: خانم لیلا بهرامی گفته است که اگر اسدی بتواند ظرفِ مدت دو هفته، وزن خود را به 52 کیلوگرم برساند، آنگاه به او فرصت خواهم داد که به رقابت با بازیکنان وزن منهای 50 کیلوگرم پرداخته و در صورتِ پیروزی، روانه‌ی رقابتهای جهانی شود.

دبیر هیئت کاراته استان همدان بااشاره به اینکه اسدی بر اساس قول سرمربی، به سرعت وزن خود را کاهش داد ، عنوان کرد: در روز وزن‌کشی، اسدی تنها 600 گرم اضافه وزن داشت که این مقدار به سادگی و در مدت زمانِ بسیار کوتاهی قابل کاهش بود، اما متاسفانه سرمربی تیم ملی دختران به بهانه‌ی همین مقدار اضافه وزن، مجوز حضور بیان اسدی در رقابتهای انتخابی را صادر نکرد.

امینی با انتقاد شدید از سرمربی تیم ملی کاراته، گفت: نکته ی جالب در این موضوع این است که رقیب بیان اسدی در وزن منهای 50کیلوگرم، بازیکنی از استان فارس بود و همانطور که میدانیم، لیلا بهرامی سرمربی تیم ملی هم از همین استان است.

وی در پایان با اینکه کاراته همدان دارای پتانسیل بالایی می باشد، خاطرنشان کرد: تنها یحیی شه گل به نمایندگی از استان همدان در اردوهای تیم ملی حضور دارد، که البته به دلیل اختلاف بالای امتیاز او با سایر رقبا این ورزشکار نیز قابل حذف شدن نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار