همراه اول
30. مهر 1394 - 13:37   |   کد مطلب: 25419
بانوی تیرانداز طلایی بازی‌های پاراآسیایی با بیان این‌که فعلا تصمیمی برای کسب سهمیه المپیک ندارد گفت: شاید در آینده المپیکی شوم، اما فعلأ تلاشم برای رکوردزنی در مسابقات پارالمپیک ریو در صورت مهیا بودن شرایط است.

به گزارش همدان ورزش به نقل از خبرگزاری فارس، ساره جوانمردی دارنده سهمیه پارالمپیک درباره تمرینات خود گفت: اهل استان فارس هستم و در حال حاضر در هیأت تیراندازی استانم که ریاست آن به عهده سردار گودرزی است تمرین می‌کنم. برای تمرین اسلحه بادی در استانم مشکلی ندارم و زمان و فضا مهیاست، اما برای اسلحه جنگی واقعا معضل وجود دارد و امیدوارم این مشکلات برطرف شود.

رکورددار تپانچه بادی 10 متر P2 معلولان جهان ادامه داد: مسابقات جهانی استرالیا در شهریورماه آخرین اعزام ما بود که در مرحله مقدماتی با امتیاز 386 رکورد پیشین جهان را که در اختیار خودم بود را 5 امتیاز ارتقا دادم، تا پایان سال 2015 بعید می‌دانم اعزامی داشته باشیم، اما اردوها هرماه برقرار است و خارج از زمان اردوها که 10 - 12 روز است تمرینات استانی دارم.

دارنده مدال برنز پارالمپیک لندن افزود: به خاطر این‌که درحال ادامه تحصیل هستم شرایط سختی دارم، اما بهمن ماه درسم تمام می‌شود و می‌توانم زمان بیشتری برای تمرین بگذارم. البته حالا هم باوجود مشغله زیاد سعی می‌کنم هفته‌ای 4 - 5 جلسه تمرین داشته باشم. به هرحال اگر می‌خواهیم مدالی داشته باشیم باید زمان و مکان مناسبی برای تمرینات درنظر گرفته شود.

جوانمردی درخصوص مسابقات پیش رو اظهار داشت: در جدول زمانبندی مسابقات 2016 قطعا برای کسانی که هنوز نتوانسته‌اند سهمیه کسب کنند رقابت‌هایی وجود دارد و یک مسابقات مقدماتی که پیش زمینه پارالمپیک نیز است هر دوره برگزار می‌شود که قبل از پارالمپیک لندن هم این مسابقات را داشتیم. به هر صورت اعزام به مسابقات در سال 2016 با صلاح و کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان خواهد بود و هنوز مشخص نشده است.

دارنده 2 مدال طلای مسابقات پاراآسیایی اینچئون درمورد سهمیه‌های پارالمپیک خود بیان داشت: بعد از این که در مسابقات قهرمانی جهانی آلمان در تپانچه بادی 10 متر سهمیه کسب کردم هدفم این بود که در 50 متر جنگی نیز سهمیه بگیرم که در مسابقات جهانی کرواسی که تیرماه امسال برگزار شد این اتفاق افتاد و الان 2 سهمیه پارالمپیک دارم.

جوانمردی در پاسخ به این‌که آیا تصمیم ندارد در مسابقات المپیک سهمیه کسب کند یا خیر گفت: شرایط المپیک و پارالمپیک کاملا متفاوت و رسیدن به آن جایگاه نیازمند زمان زیادی است، تمرین کردن همزمان با المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها واقعا کار سختی است. زهرا نعمتی هم که سهمیه تیروکمان المپیک را به دست آورده با این قضیه مشکل دارد چراکه اعزام‌های المپیکی را رفت، اما از اعزام‌های پارالمپیکی بازماند. این‌که همزمان هم برای پارالمپیک و هم المپیک تمرکز کنم کاری دشوار و مستلزم زمان آزاد زیادی است. من هم شاغل هستم هم درس می‌خوانم اگر می‌خواستم به این قضیه فکر کنم فشار مضاعفی به من وارد می‌شد که از اینجا رانده و از آنجا مانده می‌شدم. شاید در آینده نه چندان دور من هم به المپیکی‌ها بپیوندم، اما حالا چنین تصمیمی ندارم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنم در پارالمپیک جایگاه خوبی کسب کنم هرچند که هدف همه ما اهتزار پرچم جمهوری اسلامی است و تفاوتی ندارد که این پرچم را یک المپیکی یا پارالمپیکی بالا ببرد. در مسابقات جهانی استرالیا هم رکورد مقدماتی و هم رکورد فینال دنیا به نام ایران و من ثبت شد و این برایم افتخار است.

این ورزشکار پارالمپیکی درباره تفاوت بین ورزشکاران و قهرمان المپیک و پارالمپیک هم بیان داشت: از صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور می‌خواهم به قهرمانان جانباز و معلول بیشتر توجه کنند. الان حقوقی که مدال‌آوران المپیک می‌گیرند 2 - 3 برابر حقوق مدال‌آوران پارالمپیک است، اگر واقعا بحث حمایت مادام العمر باشد از یک ورزشکار معلول باید حمایت بیشتری کرد چراکه موقعیت شغلی برای پارالمپیکی‌ها وجود ندارد و کمتر پیش می‌آید اداره یا سازمانی افراد دارای معلولیت را جذب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار