همراه اول
3. آبان 1394 - 7:43   |   کد مطلب: 25437
هفته دهم لیگ برتر روز دوشنبه با انجام سه دیدار آغاز می‌شود و استقلال و پرسپولیس قبل از دربی به مصاف سپاهان و ملوان می‌روند.

به گزارش همدان ورزش به نقل از خبرگزاری فارس، هفته دهم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه با انجام سه دیدار آغاز می شود. بازی‌های این هفته برای استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی دارد زیرا قبل از دربی آنها به مصاف حریفان خود می‌روند و سرخابی‌ها روز جمعه در هفته یازدهم لیگ باید به مصاف یکدیگر بروند.

نگاهی به سه مسابقه روز دوشنبه می‌اندازیم؛

سپاهان- استقلال؛ قطع نوار تساوی؟

آبی های صدرنشین به مصاف زردپوشان اصفهانی که در رده دوم جدول قرار دارند می‌روند. نکته جالب در مورد این دو تیم پیروز نشدن در هفته های متوالی است. استقلال سه هفته است که مقابل حریفان خود مساوی می‌کند و 6 امتیاز از دست داده اما همچنان صدرنشین لیگ است آخرین برد استقلال در هفته ششم مقابل گسترش فولاد تبریز بود. سپاهان هم 4 هفته است که در لیگ برتر پیروز نشده و آخرین برد این تیم در هفته پنجم مقابل سایپا رقم خورده است. بنابراین مساوی در این مسابقه هم به ضرر دو تیم و به سود رقبا خواهد بود و هم هواداران دو باشگاه را ناراضی تر می‌کند زیرا اگرچه این تیم‌ها در بالای جدول هستند اما تفاوت تیم اول تا دهم جدول فقط 5 امتیاز است و اگر این دو تیم باز هم امتیاز از دست بدهند ممکن است در آینده ای نزدیک به مشکل بربخورند.

معمولا مربیان استقلال و پرسپولیس قبل از دربی می گویند که به دربی فکر نمی کنند و فقط به دنبال سه امتیاز مقابل حریف شان هستند اما اگر واقعا هم این طور باشد بازیکنان سرخابی تمام ذهنشان درگیر مسابقه دربی است و نا خودآگاه محتاط تر از همیشه در میدان بازی می کنند تا دربی را به خاطر مصدومیت و محرومیت از دست ندهند. استقلال 5 بازیکن دو اخطاره دارد که اگر مقابل سپاهان کارت زرد بگیرند دربی پایتخت را از دست بدهند.

سید مهدی رحمتی، آرش برهانی، حنیف عمران زاده، امین حاج محمدی و میثم مجیدی دو اخطاره‌های استقلال هستند این نفرات قطعا در اصفهان محتاط تر از همیشه در زمین رفتار خواهند کرد. 

استقلال اگر در اصفهان بازنده شود صدرجدول را از دست خواهد داد و شاگردان فرکی صدرنشین لیگ می‌شوند اما با یک مساوی ممکن است شاگردان مظلومی همچنان صدرنشین بمانند و پرویز مظلوم به هیچ عنوان دوست ندارد قبل از دربی تیمش از صدر پایین بیاید. بنابراین استقلال به دنبال سه امتیاز در نصف جهان است اما حریف آنها قهرمان فصل قبل است و این مسابقه شاید از نظر فوتبالی حتی از دربی روز جمعه هم جذابتر شود زیرا دو تیم به دنبال برد هستند نه نباختن!

پرسپولیس- ملوان؛ شکار محتاطانه قو!

پرسپولیس قبل از دربی باید به مصاف تیم سختکوش ملوان برود تیمی که 2 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد و با 13 امتیاز در رده هشتم جدول است. ملوان در سه هفته اخیر نه برد داشته و نه گلی زده اما شکست هم نخورده است ملوان 270 دقیقه است که دروازه اش را بسته نگه داشته و گل زدن به این تیم خیلی سخت است. استقلال خوزستان و سپاهان هم در دو هفته گذشته نتوانستند به این تیم گلی بزنند. البته پرسپولیس خوب گل می زند و آنها در مسابقاتی که باخته اند هم گل زده اند و مهاجمان سرخپوش مقابل ملوان محک جدی تری خواهند خورد.

آخرین گل ملوان را در هفته ششم آرش افشین زد مهاجمی که مصدوم شده و احتمالا به بازی با پرسپولیس می رسد.

بازیکنان پرسپولیس هم مثل استقلالی ها قطعا در این بازی محتاط تر از همیشه خواهند بود تا دربی را از دست ندهند. مهدی طارمی، علی علیپور و کمال الدین کامیابی نیا سه بازیکن دو اخطاره پرسپولیس هستند که در صورت دریافت کارت زرد در بازی با ملوان دربی را از دست خواهند داد.

حمید استیلی سرمربی ملوان زمانی سرمربی پرسپولیس بوده و به خوبی با شرایط این تیم قبل از دربی آشناست اما برانکو دوست دارد که در این دیدار خانگی هم یک برد دیگر به دست بیاورد تا پرسپولیس در آستانه دربی خود را از رده یازدهم به نیمه بالایی جدول برساند. پرسپولیس اگر بتواند قوی سپید را در تهران شکار کند با رتبه ای تک رقمی و روحیه ای خوب به مصاف حریف سنتی خود خواهد رفت اما شکست یا مساوی می تواند تیم پرسپولیس را در شرایط بدتری قرار بدهد. پرسپولیس در جام حذفی در روز 29 شهریور توانست ملوان را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد و شاگردان برانکو به دنبال تکرار آن پیروزی هستند تا شاید به رده پنجم جدول برسند. در آن مسابقه هادی نوروزی برای پرسپولیس بازی کرد ولی اکنون سرخپوشان دیگر کاپیتان خود را ندارند.

استقلال خوزستان- استقلال اهواز؛ دربی آبی ها

دربی آبی های خوزستان هم می تواند تماشایی شود البته روی کاغذ همه شاگردان ویسی و تیم استقلال خوزستان را برنده این بازی می دانند. تیمی که در رده سوم جدول است و در این فصل خود را بین مدعیان قرار داده است اما استقلال اهواز که با خرید امتیاز یک تیم به لیگ برتر رسیده در رده پانزدهم جدول است و ضعیف ترین خط حمله و خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. علی حنطه سرمربی مشهدی هم برای دومین مرتبه روی نیمکت استقلال اهواز می نشیند و امیدوار است که تیمش را به موفقیت برساند اما در این دربی آبی ها به نظر می رسد پیش بینی برنده خیلی سخت نباشد.

برنامه مسابقات هفته دهم لیگ برتر

دوشنبه 4 آبان 1394

* پرسپولیس – ملوان انزلی (ساعت 17:45)

* سپاهان – استقلال (ساعت 15:00)

* استقلال خوزستان – استقلال اهواز (ساعت 17)

سه‌شنبه 5 آبان 1394

* پدیده – نفت تهران (ساعت 15)

* سایپا – صبا (ساعت 15:30)

* راه آهن – گسترش فولاد تبریز (ساعت 15:30)

* تراکتورسازی – ذوب آهن(ساعت 15:30)

* فولاد خوزستان – سیاه جامگان (ساعت 17)

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار