همراه اول
3. آبان 1394 - 7:51   |   کد مطلب: 25441
اولین بانوی مدال آور المپیکی می تواند از تیراندازی باشد؛
آخرین شانس تیراندازی برای کسب سهمیه المپیک/انتظارها بالا رفته است
تیراندازان کشورمان دهم آبان به کویت می روند تا در رقابتهای قهرمانی آسیا آخرین شانس کسب سهمیه المپیک را تجربه کنند. این در حالی است که تاکنون دو سهمیه المپیک در این رشته کسب شده است.

به گزارش همدان ورزش به نقل از مهر، «اولین بانوی مدال آور المپیکی می تواند از تیراندازی باشد» این را سید مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیرندازی در جلسه رونمایی از سلاح های بادی که قرار است در کشور تولید شود، گفت. در همان جلسه ای که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک صراحتا اعلام کرد :«به مدال آوریتیراندازی در المپیک ریو امیدوار است.» این حرف بالاترین نهاد کمیته ملی المپیک نشان می‌دهد او حساب ویژه ای روی تیراندازی باز کرده است. روی رشته ای که مشکلاتش علیرغم همه موفقیت ها حل نشد.

تیراندازی از آن دست رشته هایی است که بانوان موفق تر از آقایان در آن ظاهر شده اند. بانوانی که حتی در روزهای بدون فشنگ و با کمترین امکانات و در شرایطی که از بسیاری از اردوهای خود جا ماندند موفق شدند خیلی خوب نتیجه بگیرند. آن قدر خوب که الهه احمدی در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی در رده نخست تیراندازان رشته تفنگ جهان قرار گرفت و این یعنی پیشرفت آشکار در عین بی توجهی مسئولان!

به نظر می رسد حرف های مهدی هاشمی رئیس این فدراسیون هم قدری تکراری شده است. او هر بار از مسئولان می خواهد تا توجه بیشتری روی رشته ای داشته باشند که می تواند و قادر است در المپیک مدال بگیرد. حالا دیگر مسئولان هم به این باور رسیده اند که تیراندازی می تواند در آوردگاه حساسی مثل المپیک اولین مدال بانوان ایران را بدست بیاورد. البته کار خیلی سخت است به ویژه اینکه حریفان خیلی آماده هستند. آنها در اغلب رویدادهای بین المللی حضور دارند. دغدغه ورزشکارانشان مسائل مالی نیست اما به هر حال ایرانی ها همیشه نشان داده اند در شرایط سخت هم توان نتیجه خوب گرفتن را دارند.

بعد از رقابتهای جهانی و کسب دو سهمیه المپیک توسط الهه احمدی و نجمه خدمتی، رقابتهای قهرمانی آسیا آخرین شانس تیراندازان ایرنی برای کسب سهمیه المپیک است. تیمی که با هر زحمتی بود به اردوی هانوفر رفت تا با آمادگی بیشتری در کویت سیبل را نشانه بگیرد.

۳۵ سهمیه المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا کویت توزیع می شود که البته با توجه به عدم حضور نماینده ای از ایران در رشته های رپید فایر مردان و اسکیت بانوان این تعداد شانس برای ایران به ۳۳ سهمیه به شرح زیر می رسد:

تفنگ و تپانچه مردان:
سه وضعیت ۳ عدد، درازکش ۲ عدد، تفنگ بادی ۲ عدد، ۵۰ متر تپانچه ۲ عدد، رپیدفایر ۲۵ متر ۲ عدد (ایران نماینده ای ندارد)، تپانچه بادی ۲ عدد

تفنگ بانوان:
سه وضعیت ۳ عدد، تفنگ بادی ۲ عدد، تپانچه ۲۵ متر ۳ عدد، تپانچه بادی ۲ عدد

تراپ:
تراپ مردان ۴ عدد، تراپ بانواتن یک عدد

اسکیت و تراپ دوتایی:
اسکیت مردان ۴ عدد، اسکیت بانوان یک عدد(ایران نماینده ای ندارد)، تراپ دوتایی دو عدد

رقابتهای قهرمانی آسیا ۱۰ تا ۲۲ آبان در کویت برگزار می شود. ۴۵ تیرانداز ایرانی در این رقابتها شرکت پیدا می کنند. این آخرین شانس آنها برای حضور در ریوست و شاید تیراندازی که حالا انتظارات از آن هم بالا رفته ات بتواند به کاروان فعلا خاموش المپیک ایران رونقی دوباره بدهد. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار