همراه اول
8. آبان 1394 - 21:29   |   کد مطلب: 25483
در این گزارش برآن شدیم تا مشکلات ورزش تنیس همدان را از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار دهیم تا شاید بتوانیم بخشی از آن ها را در حد امکان مرتفع نماییم.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش، رشته ورزشی تنیس در سال های اخیر در بین جامعه ورزشی همدان رشته‌ای ناشناخته بود اما طی سال‌های اخیر با توجه به کسب عناوین خوب در مسابقات مختلف از گوشه گیری خارج و وارد دوران جدیدی از فعالیت خود گردیده است.

تقریبا می توان گفت تنیس همدان تا قبل از سال91 فعالیت‌هایی محدودی را در سطح استان نسبت به سایر رشته های ورزشی دارا بود و در بخش کسب جایگاه های کشوری، حرفی برای گفتن نداشت.

 از این رو با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب و دقیقی که در دستور کار مسئولان ورزشی وقت استان قرار گرفت، نگاه ها به این رشته مدال آور نیز تغییر کرد.

اولین آکادمی تنیس استان همدان در سال 91 و در مجموعه ورزشی ملت همدان با زمینی به مساحت  650 متر کار خود را آغاز کرد، که از شامل محل استراحت بازیکنان، رختکن، دفاتر اداری و جایگاه تماشاگران می شود.

با ین مقدمه کوتاه به بیان برخی از مشکلات تنیس استان می پردازیم تا شاید بتوانیم اندکی از آن ها را با پیگیری و همکاری مسئولین امر مرتفع نماییم.

مدرسه تنیس در همدان با ورود بخش خصوصی ساخته شد و از آن به بعد دیگر در سطح استان شامل تحرکات زیادی برای گسترش این مدارس نسبت به سایر رشته های ورزشی نبوده ایم.

نکته قابل توجه اینجاست که در آکادمی تنیس همدان از دفاتر اداری برای برگزاری کلاس های آموزشی استفاده می شود که این امر خود جای تامل دارد؛ چرا که فضای آموزشی قطعا و از نظر استاندارد های ملی و بین المللی باید جدای از فضای اداری باشد.

از نظر جایگاه تماشگاران نیز تنها یک نیمکت آهنی آن هم فقط با ظرفیت 20 الی 30 نفر در این زمین گنجانده شده است، که برای سایر تماشگران باید از بیرون صندلی تهیه و به محل مسابقات آورده شود.

همین موضوع خود می تواند باعث شود تا تماشاگران به دلیل همین امر ساده تمایلی به تماشای مسابقات تنیس که در برخی موارد در سطوح ملی برگزار می شود نداشته باشند.

اما یکی دیگر از مشکلات ورزش تنیس استان همدان نبود امکانات مناسب تمرینی در سطح سایر استان ها می باشد، به طوری که حتی در بزرگترین مرکز تجاری فروش وسایل ورزشی همدان هم اندک مغازه ای را می توان یافت که وسایل این رشته ورزشی را برای فروش داشته باشند.

همان چند مغازه ای هم که وسایل ورزش تنیس را به ورزشکاران این رشته عرضه می نمایند، قیمت های بسیار بالایی برای وسایل خود در نظر می گیرند که این مهم نیز باعث می شود تا خانواده ها تمایل کمتری به ثبت نام فرزند خود در رشته تنیس را نشان دهند.

یکی دیگر از عواملی که می تواند برای تنیس استان مشکل ایجاد کند شرایط جوی است که با شروع فصل پاییز و وزش بادهای سرد دیگر مکان مناسبی برای تمرین تنیسورهای همدان وجود ندارد.

از آنجایی که همدان دارای شرایط آب و هوایی سرد کوهستانی می باشد، مسئولین ورزشی همدان باید راه حلی مناسب را برای رفع بهتر این مشکل پیدا نمایند.

با وجود بیان تمامی این مشکلات، اصلی ترین مشکل ورزش استان با تنیس نیز در گیر شده است که خود می تواند از بزرگترین آفت های عدم پیشرفت مناسب این ورزش در همدان باشد.

این مشکل همان نبود اسپانسری قوی برای برگزاری مسابقات خوب و اختصاص جوایز ارزنده به ورزشکاران و قهرمانان حاضر در مسابقاتی است که در همدان از آنها میزبانی می شود.

اما نباید از این نکته غافل شد که سید عادل برقعی تمام تلاش خود را به منظور رفع این مشکلات به ویژه در بخش جوایز به کار بسته است، تاجایی که در جام شهید برقعی خود نیز مبلغی معادل مبلغ جوایز را به منظور تجلیل از قهرمانان و دست اندرکارن این رشته در همدان اختصاص داد.

حال این سوال پیش می آید که چرا بخش خصوصی دیگر تمایل چندانی به سرمایه گذاری در این رشته ندارد؟

سرمایه گذاریی که می تواند چه در بخش ساخت و راه اندازی آکادمی و چه در بخش اسپانسری نقش مهمی را در پیشرفت این ورزش مفرح ایجاد نماید.

سرمایه گذاری مناسبی که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان می تواند این رشته ورزشی را بیش از پیش به جوانان استان معرفی و آن ها را به سمت خود گسیل نماید.

پایگاه خبری همدان ورزش آماده دریافت پاسخ مسئولین امر در این موضوع می ماند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار