همراه اول
15. آبان 1394 - 23:41   |   کد مطلب: 25554
بررسی مشکلات ورزش اتومبیلرانی همدان؛
خیابان هایی که پیست رقابت رانندگان شده اند
کمبود پیست های استاندارد در حوزه اتومبیلرانی و موتورسواری همدان، جوانان مشتاق سرعت را روانه برخی بلوارهای این شهر کرده که خود باعث بروز مشکلات بزرگی شده است.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش؛ هنگامی که از برخی بلوارهای همدان عبور می کنیم اجرای حرکات نمایشی بسیار مخاطره آمیز به ویژه در بلوار ارم و جاده تفریحی گنجنامه بسیار به چشم می خورد.

 اقدام به انجام چنین رفتارهای پرخطر از سوی جونان می تواند به دو دلیل تخلیه هیجانات و خود نمایی باشد.

حرکاتی که وقتی آنها را مشاهده می نماییم تنها مواردی که به دهن هر شخصی خطور می کند بازی های هیجانی رایانه ای است که در آن ها جنون سرعت حرف اول را می زند.

جوانانی که با موتورها و خودروهای مختلفی از هر رنگ و مدل و با ایجاد آلودگی های صوتی بسیار بالا اقدام به انجام این حرکات می نمایند.

وجود یک پیست مناسب با استاندارد های روز دنیا قطعا می تواند این جوانان مشتاق را به آنجا کشانده و حتی از بین آنها استعدا یابی نیز انجام داد.

حال موضوعی که در این قسمت پیش می آید بروز تصادفاتی است که قطعا بیشترین دلایل به وقوع پیوستن آنها همین جوانان جویای نام هستند.

نظارت های پلیس راهنمایی و رانندگی خود بهترین دلیل برای کنترل این افراد است، اما باید قبول کرد که این قشر زحمت کش نیز نمی توانند به صورت شبانه روزی آن هم در خیابان های کلان شهر همدان اقدام به گشت زنی نمایند.

خبرنگار همدان ورزش با یکی از کارشناسان این رشته به گفت و گو نشسته است که صحبت های وی را در ادامه خواهید خواند.

محمد امین روحی با اشاره به حضور علاقه مندان به این رشته مهیج در پیست اتومبیلرانی همدان، گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که پیست همدان پاسخ گوی نیاز خیل عظیم مشتاقان به این رشته نیست.

وی با اشاره به حمایت های خوب مدیرکل اسبق و جدید ورزش استان از این رشته، عنوان کرد: با وجود تمامی حمایت های انجام گرفته و همت شبانه روزی اعضا هیئت اتومبیلرانی همدان، همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید آن ها را برطرف کرد.

کارشناس مسائل اتومبیلرانی همدان تصریح کرد: از همین جوانان که در خیابان های شهر اقدام به انجام حرکات نمایشی می کنند می توان استعداد های خوبی را کشف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بروز تصادفات اخیر که در برخی از بلوارهای همدان اتفاق افتاد، اظهارداشت: اگر این جوانان اقدام به ثبت نام در کلاس های آموزشی هیئت اتومبیلرانی همدان می کردند قطعا در کنترل وسیله نقلیه خود توانمند تر ظاهر شده و می توانستند آن را به خوبی هدایت نمایند.

روحی با اشاره به اقدامات موثر این هیئت در برگزاری کلاس های آموزشی با تاکید بر حضور علاقه مندان به شرکت در این کلاس ها، ابراز کرد: قطعا ظی مراحل آموزشی به ویژه در حوزه موتور و ماشین می تواند از بروز بسیاری از خطرات جلوگیری نماید.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات مالی در این حوزه نیز، گفت: حضور حامیان مالی یکی از عواملی است که می تواند در برگزاری کلاس های آموزشی و راه اندازی پیست های استاندارد کمک بسیار بزرگی را به پیشرفت این ورزش در سطح استان نماید.

این کارشناس موتور سواری با بیان اینکه قیمت تجهیزات موتورسواری بسیار بالا می باشد، اظهارکرد: با ورود بخش خصوصی به این قسمت می توان با خرید وسایل ضروری این رشته آنها را به صورت امانی در اختیار علاقه مندان قرارداد، تا تصادفات کمتری را شاهد باشیم.

روحی در پایان با درخواست از جوانان به منظور رعایت قوانین رانندگی، خاطرنشان کرد: امید آن می رود تا با حمایت های بیش تر مسئولین و همکاری خوب مردم شاهد کمترین تصادفات به علت عدم رعایت قوانین رانندگی و انجام حرکات نمایشی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار