همراه اول
26. آبان 1394 - 13:36   |   کد مطلب: 25670
رییس كميسيون‌ اقتصاد، سرمايه‌گذاري وگردشگري شوراي اسلامي شهر همدان خبر داد:
طرح تفکیکی 50 هکتاری حصار امام (ره) همدان مورد بررسی قرار گرفت
جلسه مشترک كميسيون‌ اقتصاد، سرمايه‌گذاري، گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان با کمیسیون معماري شهرسازي و فني و عمراني شورا جهت بررسی طرح تفکیکی 50 هکتاری حصار امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، در این جلسه رییس كميسيون‌ اقتصاد، سرمايه‌گذاري و گردشگري شورا ضمن تاکید بر تصمیم گیری نهایی برای تفکیکی 50 هکتاری حصار امام خمینی (ره) گفت: اجرای درست این طرح می تواند الگوی مناسب شهرسازی برای دیگر طرح های مشابه باشد.

محمد تبریزی با بیان اینکه باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت برای شهروندان بود اظهار کرد: اجرای درست طرح تفکیکی 50 هکتاری حصار امام خمینی (ره)  علاوه بر تعیین تکلیف این منطقه، در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از عادی سازی و ساخت وسازهای غیر مجاز بسیار تاثیر گذار است.

تبریزی با تاکید بر اینکه باید تمامی جوانب در اجرای طرح تفکیکی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندان، رعایت اصول و نظام شهرسازی و معماری، توجه به نکات حقوقی در انعقاد قراردادها ، رعایت سرانه ها و توجه به توان ارائه خدمات دیگر دستگاههای اجرایی برای اجرای طرح ضروری است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های تفصیلی از جمله وظایف شهرداری است و طرح تفکیکی 50 هکتاری حصار امام خمینی (ره) باید به گونه ای اجرا شود تا الگویی برای دیگر طرح های مشابه در شهر باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه طرح های تفکیکی را از مهمترین وظایف شهرداری دانست و گفت: در امر تفکیکی باید تمامی موارد مد نظر قرار گیرد که پیش بینی از آسیب های آینده از جمله موارد مهم و مورد توجه باشد.

حمید رضا طبی مسرور ضمن تشکر از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری همدان جهت مطالعه و تدوین طرح تفکیکی  50 هکتاری اظهار کرد: لازم است در اجرای این طرح ضمانت اجرای تغییر کاربریها نیز مشخص شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه ، حقوقی وامور اداری شورای اسلامی شهر همدان هم ساماندهی منطقه تفکیکی 50 هکتاری حصار امام (ره) یکی از وظایف مدیریت شهری دانست و افزود: لازم است فر هنگ سازی شود که شهروندان

از خرید املاک عادی بپرهیزند.

حسین قراباغی از حمایت شورا جهت اجرای طرح تفکیکی مورد نظر خبر داد.

در ادامه سید احمد حسنی حلم رییس شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تفکیک زمینهای حاشیه های شهر از گذشته مطرح بوده است اما مسولین در این زمینه به خوبی وارد عمل نشدند، افزود: در تفکیکی ها باید تمامی اقدامات به صورت قانونی سند و مکتوب شود تا مشکلات حقوقی پیش نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید مقدم بر مردم باشد اظهار کرد: چنانه این زمین 50 هکتاری تفکیک نشود ممکن است مالکین اراضی را به مردم واگذار می کنند که تبعات این امر ساخت و ساز غیر مجاز و دیگر مشکلات شهری خواهد بود.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورا نیز تاکید کرد: لازم است بیشترین استفاده را از تفکیکی ها برای جبران کمبودهای فضاهای شهری داشت .

نرگس نوراله زاده رعایت معماری اسلامی و ایرانی را مهم تلقی کرد و گفت: در امر تفکیکی باید تمامی مباحث کیفیت فضای ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه در شهرسازی این کیفیت در تمامی نقاط دیده نشده و توازن و عدالت اجتماعی رعایت نشده است.

علی رحیمی فر دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم تاکید کرد: تفکیکی 50 هکتاری حصار امام (ره) هم باید تمامی ظرفیت های شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی مدنظر باشد.

دیدگاه‌ها

با سلام و احترام بسیار خوشحال شدم از اینکه بالاخره مسئولانی پیدا شدند تا فکری به احوال این محدوده با اهمیت شهر بکنند منطقه ای که در استانه ورود یا خروج شهر از هر دو سمت تهران و کرمانشاه است و پتانسیل خوبی دارد که ضمن ساماندهی ساخت و ساز ها و ایجاد مراکز تجاری اداری و خدمات گردشگری و مسافرتی با کمترین هزینه سرمایه گذاران را جهت احیا و ابادی ان نطقه که جزو ابروی شهر میباشد جذب کرد / باز هم از کلیه مسئولان که در این زمینه همت عالی دارند کمال تشکر را دارم

دیدگاه شما

آخرین اخبار