همراه اول
27. آبان 1394 - 11:54   |   کد مطلب: 25678
حمایت از مستعدین المپیک 2016 برزیل اولویت نخست دستگاه ورزش استان است
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: اولویت اصلی دستگاه ورزش همدان در فاصله چند ماه تا آغاز المپیک ریو توجه ویژه به مستعدین و ورزشکاران نخبه است.

به گزارش همدان ورزش؛ رسول منعم در نشست ماهانه هیئت‌های ورزشی افزود: ورزش استان به سمت سالم سازی جامعه و حفظ ارزشهای شهداء ، علمی کردن ورزش و توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامی حرکت می کند.

وی در این نشست تصریح کرد: مهمترین رسالت اداره کل و به طبع آن هیاتهای ورزشی توسعه فرهنگ ورزش برای همه ، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی بوده و در این راه هیاتهای ورزشی برای ترویج ورزش همگانی در استان تلاش کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه بیان داشت : هیاتهای ورزشی بازوان اصلی و حیاتی و از ازکان ورزش استان بشمار می روند و اجرایی کردن سیاستهای نظام و وزارت ورزش و جوانان بر دوش هیاتهای ورزشی و با نظارت اداره کل ورزش و جوانان میباشد.

وی در ادامه با اشاره جایگاه مهم هیاتهای ورزشی در ورزش استان گفت: عملیاتی نشدن سیاستها و اقدامات آسیب های جدی به ورزش استان وارد خواهد کرد و هیاتهای ورزشی باید به توسعه ورزش همگانی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و هدایت و نظارت ورزش حرفه ای توجه ویژه ای کنند.

وی تصریح کرد : نشست روسای هیاتهای ورزشی استان، اتاق فکر ورزش استان بوده و بایستی استان همدان با توجه به ظرفیت و توانمندی های خود به عنوان مرکز ایجاد فکر و ایده برای منطقه و کشور حرکت کند.

منعم در ادامه تصریح کرد: از این پس نشست‌های ماهانه هیئت‌های ورزشی همدان هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود تا هیئت‌ها در ارزیابی و عملکرد دستگاه ورزش موفق‌تر از قبل عمل کنند.

وی با بیان اینکه به هیج وجه در انتخاب معاونین و سایر پست های اداره کل اهل پذیرفتن توصیه و سفارش نیست گفت: در انتخاب معاون ورزشی خیلی ها توصیه های به من داشتند که هیچ یک را مورد توجه قرار ندادم چرا که اعتقاد دارم باید به نیروهای مستعد و جوان اداره کل فرصت داده شود.

وی ادامه داد: علی ضمیری کامل از افراد آشنا به ورزش استان است که سالیان سال در عرصه های مختلف ورزشی به عنوان مربی و مدرس فعالیت کرده و امید است با تلاش ایشان و حمایت هیات های ورزشی شاهد رشد و موفقیت ورزش استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براین موضوع که هیاتهای ورزشی باید به سمت کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی بروند اظهار داشت: در بخش ورزش هیاتهای ورزشی متوجه شده اند که اعتبارات دولتی محدود است و تغییر نگرش کاملا ضروری است و در این شرایط باید به سمت کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی پیش برویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه سایر هیئت‌های ورزشی مانند کشتی باید دارای برنامه‌های اقتصادی برای رونق فعالیت‌های خود باشند، اظهار داشت: امیدواریم هیئت‌های ورزشی با برگزاری جلسات تخصصی، افراد مستعد را شناسایی و برای موفقیت هرچه بیشتر آنها تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست روسای هیاتهای ورزشی همدان گفت : استعدادیابی مهمترین اصل حرکت ورزش همدان است و ورزش قهرمانی بدون استعدادیابی بی معنی است.

منعم افزود : بدون استعدادیابی ورزش قهرمانی دچار روزمرگه ای میشود و تنها راه علاج ورزش قهرمانی استعدادیابی ، پشتوانه سازی و پایه سازی است.

وی افزود: اولویت اصلی دستگاه ورزش همدان در فاصله چند ماه تا آغاز المپیک ریو توجه ویژه به مستعدین و ورزشکاران نخبه است و بر همین اساس به زودی کمیته حمایت از مستعدین ورزش استان به زودی تشکیل می گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: ورزشکارانی که در فاصله چند ماه مانده تا آغاز المپیک ریو جواز حضور در این مسابقات را کسب کنند مورد تجلیل ویژه قرار می‌گیرند و قهرمانانی هم که در این رویداد مهم روی سکو بروند به صورت خاص مورد تقدیر دستگاه ورزش قرار می‌گیرند.

منعم از تشکیل کمیته‌ای ویژه در جهت حمایت از قهرمانان و نام‌آوران ورزش همدان خبر داد و گفت: هیئت‌های ورزشی در چند ماه آینده به سمتی پیش روند که نخبه‌های خود را زیر چتر حمایتی قرار داده و آنان را دلگرم و مهیای حضور در مسابقات پیش رو کنند.

وی گفت: امروز برای نخستین بار روسای ورزش شهرستان‌ها نیز در نشست ماهانه هیئت‌های ورزشی حضور دارند و اعتقاد ما بر این است با این کار زمینه تعامل بیشتر مرکز با شهرستان فراهم خواهد شد.

وی خواستار افزایش وفاق و همدلی در فضای ورزش همدان شد و افزود: توجه به ورزش شهرستان‌ها باید در اولویت کاری هیئت‌های ورزشی استان قرار گیرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار