همراه اول
27. آبان 1394 - 13:51   |   کد مطلب: 25685
معاون فرهنگی و امور جوانان همدان خبر داد
شرکت 700 نفر از ورزشکاران همدانی در مسابقات قرآنی
شرکت 700 نفر از ورزشکاران همدانی در مسابقات قرآنی
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از شرکت 700 نفر جوانان و ورزشکاران همدانی در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش همدان ورزش؛ اسدالله ربانی‌مهر اظهار کرد: 700 نفر از جوانان و ورزشکاران و کارمندان همدانی در 11 رشته شامل مفاهیم، قرائت، اذان، ترتیل، حفظ یک جزء، سه جزء، 10 جزء و 20 جزء، احادیث و آیات موضوعی و دل‌نگاشته قرآنی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از بین شرکت‌کنندگان در نهایت 188 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند، گفت: مسابقات استانی در تاریخ 28 آبان ماه با حضور ناظر دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار می‎شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه بعد از برگزاری مسابقات استانی 66 نفر به مسابقات کشوری راه می‎‎یابند، افزود: در سال جاری نسبت به سال گذشته تعداد افراد شرکت‎کننده در این مسابقات افزایش 50 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت خوب استان همدان در حوزه فعالیت های قرآنی امیدواریم امسال استان همدان در سطح کشوری بتواند رتبه خوبی را کسب کند .

ربانی‌مهر توجه به برنامه‎های فرهنگی در عرصه ورزش را یکی از اولویت‎های فرهنگی ورزش و جوانان در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا برگزاری مسابقات قرآنی یکی از این فعالیت های فرهنگی در عرصه ورزش و جوانان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ متعالی قرآنی را در جامعه جاری و ساری کرد، یکی از راه‎های تحقق این مهم را آوردن قرآن به زندگی مردم دانست.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه تصریح کرد: این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نبوده و نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار