همراه اول
30. آبان 1394 - 11:11   |   کد مطلب: 25699
هم سویی فرهنگ و ورزش
جلسه مشترک مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان با رئیس اداره تربیت‌بدنی مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسرکشور برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش؛ این جلسه با حضور منعم مدیر کل ورزش و جوانان و دارششدر معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی ، ضمیری کامل معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، عسکری رئیس اداره تربیت‌بدنی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و طوبایی رئیس اداره تربیت‌بدنی مرکز خدمات حوزه ی علمیه استان همدان و هیئت همراه برگزار شد.
در این دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان به اهمیت ترویج ورزش همگانی در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون می‌توانند جهت تبلیغ ورزش که مورد تأکید دین مبین اسلام می‌باشد پیشگام بوده و تربیت بدنی را جهت فرهنگ سازی در این بخش یاری نمایند.
رسول منعم افزود: همکاری با روحانیون و حوزه علمیه را دستور کاری خود داریم به طوری بیش از دو سال است که سانس رایگان استخر را در اختیار طلاب و و روحانیون قرار دادیم.
وی تعامل بیشتر با حوزه علمیه را باعث تقویت روحیه قهرمانی و جوانمردی در ورزشکاران دانست و افزود: تفاهم نامه ای که با مرکز خدمات حوزه علمیه منعقد شده تا حد زیادی اجرایی شده، و خواستار تقویت امور فرهنگی با همکاری این حوزه در ورزش شد.
رسول منعم گفت:برای ایجاد تعامل بیشتر می توانیم حوزه فرهنگی را در تمامی رشته های ورزشی با حضور نمایندگان حوزه علمیه فعال کنیم تا بتوانیم از طرفی زمینه تعالی اخلاقی ورزشکاران و از سوی دیگر ترویج ورزش در بین روحانیون داشته باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانا تاکید بر ایجاد نماز خانه و برگزاری نماز جماعت در هیئت های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان استان همدان و تشکیل کارگاه های آموزشی با حضور روحانیون برای ورزشکاران و مربیان را از عمده فعالیت های اداره کل برای ترویج فرهنگ مذهبی در استان نام برد.
رسول منعم در پایان جامعه رو حانیون را جزء ، جامعه هدف ورزش استان دانست و آمادگی این اداره کل برای تعامل بیشتر با حوزه علمیه را اعلام کرد.
رئیس اداره تربیت‌بدنی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور هم ضمن قدر دانی از تعامل اداره کل ورزش همدان با این مرکز گزارشی از چگونگی عملکرد این مرکز ارائه نمود و افزود: در بخش ورزش حول چهار محور فعالیت داریم.
عسگری این فعالیتها را برگزاری کلاس های آموزشی ورزش ، برگزاری مسابقات جشنواره های ورزشی در مناسبت های مختلف مثل دهه مبارک فجر، برگزاری همایش های همگانی هچون پیاده روی، دوچرخه سواری و ...و برگزاری کارگاهای بازآموزی و اصلاح حرکات ویژه برای طلاب و خانواده آنها عنوان کرد.
وی خواستار همکاری بیشتر اداره ورزش همدان با این مرکز در بخش زیر ساختها شد تا بتوانند مشارکت بیشتر روحانیون و طلاب در ورزش را داشته باشند و حتی ورزشکاران قهرمان را در این حوزه پرورش دهند.
وی در پایان یادآور شد،نیاز وزش به روحانیون و روحانیون به ورزش دو سویه است و انسانی که روح و جسم سالم دارد در انجام فریضه الهی هم بهتر عمل میکند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار