همراه اول
28. آذر 1396 - 13:28   |   کد مطلب: 25703
چرا در فصل سرما هم باید بیرون ورزش کنیم؟
در این هوای سرد هیچ چیز نمی تواند جای گرمای خانه را بگیرد، کسانی هم که در خانه ورزش نمی کنند به باشگاه می روند تا باز هم در جایی گرم ورزش کنند. اما دلایل قانع کننده ای وجود دارد که به دل سرما بزنید و ورزش کنید.

کالری بیشتری می سوزانید: ورزش در هوای سرد بیشتر از هوای گرم کالری می سوزاند چون بدن باید خود را گرم کند، و البته سرعت ورزش کردن نیز بالا می رود چون می خواهید گرمای بیشتری تولید کنید. سرعت بیشتر برابر است با کالری سوزی بیشتر، پس از سرمای این روزها استفاده  کنید تا سریعتر گام بردارید.

بهتر نفس می کشید: یک خبر نگران کننده: طی تحقیقاتی که روی هوای داخل باشگاه های ورزشی انجام شد محققان متوجه شدند کیفیت هوای داخل این مکان ها در حد مطلوب نیست. محققان دریافتند سطح بالای فرمالدئید، دی اکسید کربن، گرد و غبار و ذرات، مخصوصا در طول کلاس های ایروبیک عامل این مشکل است. از آنجا که هنگام ورزش باید نفس عمیق بکشید ورزش در هوای آزاد این کار را برایتان ساده تر می کند. هرچند در بعضی از شهر ها هوای بیرون هم آنچنان قابل تنفس نیست اما می توانید در پارک ها هوای بهتری برای تنفس پیدا کنید.

پایانی بر ناراحتی: تاثیر فصل بر خلق و خو واقعیت دارد، و روزهای ابری فصل سرما می تواند برای بعضی همراه با افسردگی باشد. اما برای دور کردن این حالت بیرون بروید – حتی اگر هوا ابری باشد – این کار کمک می کند حس بهتری پیدا کنید. علاوه بر این ورزش راهی برای از بین بردن اضطراب و بالا بردن احساس خوب است. پس بیرون رفتن و ورزش را با هم ترکیب کنید تا در برابر تغییرات خلق خوی فصلی مقاوم شوید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار