همراه اول
1. آذر 1394 - 7:43   |   کد مطلب: 25704
ورزش جانبازان و معلولان که در دنیا بسیار مورد توجه قرارگرفته است به نوعی خود می تواند زمینه ای باشد تا بتوان از طریق آن سایر اقشار جامعه را به حضور در میادین ورزشی تشویق کرد.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش؛ این روزها همدان را با نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران و یکی از کلان شهرهای کشور می شناسند.

این کلان شهر نیز با توجه به حضور تعداد زیادی از جانبازان و معلولان توانسته است جامعه ای قابل توجه از این قشر را در کشور به خود اختصاص دهد.

حال باید دید که مسئولین مربوطه تا چه امکانات رفاحی این قشر به ویژه در حوزه ورزش اهمیت داده اند؟

ورزش جانبازان و معلولان که در دنیا بسیار مورد توجه قرارگرفته است به نوعی خود می تواند زمینه ای باشد تا بتوان از طریق آن سایر اقشار جامعه را به حضور در میادین ورزشی تشویق کرد.

موضوعی که شاید در همدان کمتر به آن پرداخته شده و همین امر باعث گردیده است تا جامعه معلولین همدان از خدمات شهری گرفته تا شغل و ورزش؛ از همه و همه گلایه مند باشند.

امکانات ورزشی این قشر باید باتوجه به نیاز های خود آنها ساخته و مورد استفاده قرار گیرد، که امروزه متاسفانه امکانات ورزشی این عزیزان در همدان بسیار اندک است.

پرداختن به این امر خود نشان از توجه ویژه به بخش ورزش دارد، چرا که در مسابقات بین المللی مشاهده می گردد، ورزشکاران معلول کشورمان در برخی از موارد بیشتر از ورزشکاران عادی افتخار و مدال کسب می کنند.

یکی دیگر از مشکلات پیش روی ورزش معلولان کثرت ورزشکار در کنار کمبود امکاناتی است که در بالا به آنها اشاره شد.

در برخی از موارد مشاهده می گردد که ورزشکاران در چند رشته باید در یک سالن تمرین کنند که این مهم خود نه تنها از پیشرفت جسمی آنها جلوگیری می کند، بلکه می تواند اعث ضربه های سخت روحی نیز بشود.

مسئولین ورزشی هر چقدر که به این عزیزان و جامعه ورزشی معلولین کمک نمایند، قطعا سرمایه گذاری خوبی را انجام داده اند، چرا که می توان با بهره گیری از روند بهبود این عزیزان در سایر موارد نیز صرفه جویی هایی را انجام داد.

مشکلات مالی که این روزها گریبان گیر جامعه ورزش شده است از ورزش معلولین نیز عقب نمانده و خود را با آن هم درگیر کرده است.

اما نکته مهم اینجاست که در این حوزه می توان با بهره گیری از نهادهایی همچون بهزیستی و بنیاد شهید، مشکلات این قشر جامعه را با روند بهتر و بیشتری حل کرد و آنها را از معضلات بیشمار زندگی آزاد کرد.

یکی دیگر از نکاتی که جای بحث در آن قرار دارد، امکانات ورزشی غیر استنادارد است که هرچند تعداد آن ها اندک است اما خود می تواند ضربات جبران ناپذیری را به جانبازان و معلولان وارد نماید.

باید توجه داشت که لحظه ای غفلت از یک جانباز و معلول به دلیل شرایط خاص بدنی می تواند او را بیش از پیش دچار ضربات روحی کند که استفاده از وسایل ورزشی استاندارد می تواند یکی از راه های پیشگیری از این امر باشد.

امیدواریم تا مسئولین با پاسخ گویی های خود در این زمینه بیش از پیش رسانه ها را در حل مشکلات ورزش استان یاری نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار