همراه اول
2. آذر 1394 - 8:58   |   کد مطلب: 25708
کارگردان نمایش « مرا همیشه گمشده ای بود» گفت : در تئاتر عاشورائیان ، مردم واقعه کربلا را از دید هنر نمایش می بینند .

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی شهرستان همدان ؛ اکبر مرادی کامیاب کارگردان این نمایش در حاشیه اجرای آن   اظهار داشت : خوشبختانه فرهنگ غنی ایران اسلامی ما چنان سرشار از مضامین و وقایع تاریخی است که می تواند در سرتاسر تاریخ بشریت بعنوان آموزه هایی عبرت انگیز و  روشنگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا گفت : بدون تردید  واقعه کربلا نیز یکی از مهمترین این چراغ های هدایت بوده که می بایست در هر زمان و مکانی با توجه به فراخور جامعه نسبت به انعکاس پیام های تاثیرگذار آن اقدام کرد.

سرپرست گروه نمایشی «آریا» همدان با تاکید براینکه در تئاتر عاشورائیان، مردم .اقعه کربلا را از دید هنر نمایش می بینند  افزود : خوشبختانه با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان  با احیای همایش تئاتر عاشورائیان طی دو سال اخیر ،هنرمندان نمایش استان نیز می توانند در این رسالت مهم ، نقشی هرچند اندک داشته باشند.

وی که سومین دوره شرکت در این همایش را تجربه می کند ادامه داد :  بحمدالله  امروز هم در اجرای صبح (مدارس) و هم اجرای عصر  استقبال مناسبی از کار شد که نشان دهنده اهمیت و توجه نمایش های مذهبی در  اجتماع ما دارد.

مرادی با بیان اینکه این کار نوشته نیما بگلریان و بازنویسی خودم می باشد  در مورد داستان نمایش  « مرا همیشه گمشده ای بود»  نیزگفت : این نمایش در مورد  مادری است که نذر کرده پسرش که به سن 20 سالگی رسید تعزیه حضرت قاسم (ع) را بخواند اما  20 سالگی پسر همزمان می شود با جنگ تحمیلی عراق  که وی علاقه خاصی به رفتن به جبهه داشته و در   دوراهی ادای نذر مادر یا اعزام به جبهه قرار میگرد و... .

وی در بخش پایانی سخنان خود به معرفی بازیگران این نمایش پرداخته و اظهار داشت : در این کار   رها اسکندی، محمد طالبی، سید مهرداد حسینی، علیرضا مردانی و حامد نایبی صفا  به ایفای نقش پرداخته همچنین رها اسکندی بعنوان دستیار کارگردان ،  حجت بیات  مدیر صحنه و شیما کرمی نیز منشی صحنه می باشند.

ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان از 30 آبان تا 5 آذر ماه  در مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی همدان برگزار می شود که  تماشای اجراها نی زبرای عموم نیز آزاد می باشد .

دیدگاه شما

آخرین اخبار