همراه اول
7. آذر 1394 - 9:05   |   کد مطلب: 25746
مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در همدان تاکید کرد:
ورزشکاران سیره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را الگوی زندگی خود قرار دهند
ورزشکاران سیره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را الگوی زندگی خود قرار دهند
مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: ورزشکاران باید زندگینامه و سیره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

به گزارش همدان ورزش؛ به مناسبت گرامیداشت چهلمین روز درگذشت شهدای ورزشکار مدافع حرم عصر امروز مراسمی در حسنیه گلزار شهدای، باغ بهشت همدان با حضور مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مدیر کل و معاونین اداره کل ورزش و جوان، فرماندهان سپاه ناحیه همدان ،جامعه ورزش و سپاه در حسینیه گلزار شهدای باغ بهشت همدان برگزار شد.
مسعود امینی عصرامروز در مراسم اربعین شهدای ورزشکار مدافع حرم ، سردار همدانی را به عنوان افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی نام برد و گفت: سردار همدانی نام همدان را در کشور زنده کرد.
امینی اضافه کرد: سردار همدانی باعث شد تا الم زیبای زینب کبری (س) در کشور به دوش مردم همدان قرار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: عظمت امام حسین (ع) بخاطر بزرگیشان بود که خداوند امامت را در نسل ایشان پایدار کرد، تربت ایشان همواره شفا بخش بوده و دعا نزد حرم مطهر این امام عظیم مستجاب می شود.
وی همچنین با اشاره به جایگاه ارزشمند رهبر معظم انقلاب نزد جهانیان گفت: امروزه 55 کشور عربی ایشان را به عنوان مرد بزرگ اسلام خطاب می کنند ضمن اینکه ، پوتین رییس جمهوری روسیه نیز به جایگاه والای رهبر معظم انقلاب اشاره داشته اند.
امینی افزود: رهبر معظم انقلاب اکنون رهبر کشورهای اسلامی به شمار می روند و پیام ها و رهنمودهای ایشان ابعاد بین المللی دارد.
امینی با تمجید از حضور گسترده بانوان در این مراسم گفت: حضور پرشور بانوان یادآور پشت صحنه هشت سال جنگ تحمیلی است که همواره در کنار مردان از کیان اسلامی دفاع کردند.
فرمانده سپاه ناحیه همدان ضمن ارج نهادن به مقام والای شهدا گفت:شهدای ورزشکار، شهدایی هستند که در عرصه ورزش و معنویت بی نظیر بودندو برای رسیدن به این مقام بسیار تلاش کردند.
سرهنگ پاسدار حسن برزگر به تلاش های شهید سید میلاد مصطفوی برای دریافت مجوز حضور در سوریه اشاره داشت و افزود: رسیدن به درجه رفیع شهادت ،سعادتی است که این ورزشکاران لیاقت آن را داشتند.
وی افزود: شهید مجید صانعی هم در حین شهادت 25 کیلوگرم مهمات با خود حمل کرده بود و یکی از شهدای ارزشمند جامعه ورزشی می باشد، ضمن اینکه شهید مجتبی کرمی نیز از قهرمانان ارزنده تیراندازی 200 متر بود.
وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید ادامه دهنده راه شهدای گرانقدر باشند، گفت: فداکاری و جانفشانی شهدا باید الگوی ورزشکاران قرار بگیرند.
حاضرین پس از این مراسم به مزار شهدای گرانقدرمدافع حرم رفتند و ضمن فاتحه خوانی، به عطرافشانی و اهدای گل مزار این عزیزان پرداختند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار