همراه اول
2. مهر 1398 - 8:39   |   کد مطلب: 25776
 انعطاف پذیری و تناسب اندام	 حقایقی در مورد انعطاف پذیری و تناسب اندام
آیا می‌دانستید افرادی که ازلحاظ جسمی فعال هستند، معمولا انعطاف پذیرتر از آنهایی هستند که سبک زندگی بی تحرکی دارند؟

شخصی که غیر فعال است، عضلاتی ضعیف‌تر و با انعطاف کمتر دارد و هنگامیکه به طور منظم ورزش نکنید، این عضلات انعطاف پذیری و اندازه‌شان را حتی بیشتر از دست می‌دهند. انعطاف پذیری به غیر از افزایش قدرت عضلانی و تحرک، مرکز بدن را نیز قوی می‌کند.

در مورد ارتباط بین انعطاف پذیری و تناسب اندام کنجکاو هستید؟ مطالب زیر را بخوانید تا از حقایق بیشتری در مورد انعطاف پذیری و اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند متناسب بمانید، آگاه شوید:

اهمیت حرکات کششی

اکثر افراد حرکات کششی را مربوط به تمرینات گرم کردن می‌دانند. انجام حرکات کششی قبل از ورزش، عضلات را برای تمرینی که پیش رو دارند گرم می‌کند. همچنین، در برابر آسیب دیدگی و درد بعد از تمرین از بدن محافظت می‌کند. اما به غیر از آماده کردن عضلات برای تمرین، چیزهای بیشتری در مورد تمرینات کششی وجود دارد. هنگامیکه عضلات انعطاف پذیر باشند، قوی‌تر بوده و در برابر تجزیه مقاوم‌تر هستند. برای به حداکثر رساندن مزایای حرکات کششی، آن‌ها را قبل و بعد از تمرین‌تان انجام دهید.

فواید کشش پویا

یک کشش پویا که قلب را به تپش بیندازد، یکی از بهترین روش‌های گرم کردن برای قبل از تمرین است. این روش، درجه حرارت بدن را افزایش می‌دهد و شما را برای تمرینی که پیش رو دارید آماده می‌کند. با این حال، کشش پویا، استحکام، سرعت یا قدرت شما را کاهش نمی‌دهد. برای افزایش تدریجی درجه حرارت بدن و ضربان قلب، با یک فعالیت ریتمیک کم شدت شروع کنید. سپس، به تدریج به سراغ یک روال چالش برانگیزتر بروید.

مطلب مرتبط:  ۵ نکته برای تحرک بیشتر در محیط کار

ایجاد شکم شش تکه

یکی از مزایای شگفت انگیز انعطاف پذیر بودن، یک مرکز بدن قوی است و هنگامیکه مرکز بدن قوی داشته باشید دستیابی به شکمی شش تکه، آسان‌تر می‌شود. چرا؟ برای دستیابی به یک میان تنه تفکیک شده، باید فلکسور باسن و عضلات شکمی عمیق قوی باشند. شما می‌توانید این کار را از طریق تمرین انعطاف پذیری انجام دهید. هنگامیکه مرکز بدن قوی باشد، بدن در برابر آسیب مقاوم می‌شود و محکم‌تر نیز می‌گردد. همراه کردن تمرینات انعطاف پذیری با رژیم غذایی مناسب، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش چربی شکم است.

کاهش پشت درد حاد

به گفته کارشناسان تناسب اندام، دردهای پشت در بزرگسالان، اغلب به خاطر عضلات مرکز بدن ضعیف و پوسچر بد به وجود می‌آید. با تقویت عضلات پشت، درد برطرف می‌شود. پوسچر نادرست، فشار بیش از حدی بر ستون فقرات وارد می کند که باعث درد می‌شود. تمرین انعطاف پذیری، پوسچر را نیز اصلاح کرده و شکل S شکل ستون فقرات را حفظ می‌کند.

استرس را کاهش می‌دهد

پیلاتس و یوگا، دو مورد از محبوب‌ترین تمرینات انعطاف پذیری موجود هستند. این روتین‌ها، انعطاف پذیری را بهبود می‌بخشند و قدرت مرکز بدن را افزایش می‌دهند. شاید تمرینات انعطاف پذیری، توده‌ی عضلانی را افزایش ندهند اما تفکیک عضلات و تحرک را بهبود می‌بخشند. تمرین انعطاف پذیری، استرس را نیز کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که یوگا یکی از بهترین روش‌های کاهش استرس و اضطراب است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار