همراه اول
10. آذر 1394 - 13:01   |   کد مطلب: 25795

به گزراش همدان ورزش؛ به مناسبت هفتادمین سال تأسیس سازمان ملل متحد نمایشگاهی از عکس های تاریخی و اسناد این سازمان در راهروی فیزیک دانشکده علوم پایه برگزار شد.
دکتر ستارعزیزی عضو هیأت علمی گروه حقوق و برگزار کننده این نمایشگاه، در رابطه با تابلوهای استفاده شده گفت: این تابلوها متشکل از عکس های تاریخی و اسناد جامعۀ ملل و سازمان ملل از سال 1945 تاکنون بوده و در این عکس ها و اسناد، تأکید بر حضور ایران از ابتدای تأسیس این سازمان و تأثیر گذاری آن در تصمیمات صادر شده در رابطه با کشورهای مختلف چشمگیر می باشد.
در ادامه، خانم ماریا دوتسنکو مسؤول اطلاعات همگانی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، به تصمیم متفقین بعد از اعلام بی کفایتی جامعه ملل برای تشکیل این سازمان اشاره کرد و گفت: کشور ایران از همان ابتدای تشکیل این سازمان به عنوان یکی از 50 کشور عضو اصلی تشکیل دهنده بوده است. وی افزود: نقش ایران از سال 1945 تاکنون در تصمیم سازی و تأثیرگذاری در تصمیمات سازمان بسیار مشهود و مورد توجه است.
لازم به ذکر است این نمایشگاه به همت گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد برای بازدید عموم برپا شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار