همراه اول
15. آذر 1394 - 8:51   |   کد مطلب: 25821
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: حضور در بازی‌های آسیایی دوره بعد و همچنین المپیکی که در پیش داریم یکی از مهمترین اولویت‌های بخش ورزش قهرمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به شمار می‌رود.

مدیریت و نظارت به عنوان دو اصل راهبردی در ورزش همدان توانسته جایگاه این استان را در سطح کشور ارتقا چشمگیری بدهد به گونه ای که هم اینک به لحاظ زیرساخت های ایجاد شده و افزایش مدال آوری ها جزو پنج استان برتر کشور به شمار می رود.

استان همدان با تلاش مسوولان ارشد اجرایی و تدوین طرح های قابل مصوب ورزشی توسط مدیرکل ورزش و جوانان همدان توانسته جزو استان های شاخص در بهره مندی از بیشترین مصوبات ورزشی در سطح ملی شود.

قطعا مدیریت ورزش استان نیاز به فردی خبره و دلسوز و آشنا به ورزش دارد و از این جهت پس از مدیریت رسول منعم در راس دستگاه ورزش ایشان تصمیم به انتخاب فردی مجرب و دلسوز برای این امر گرفت.

علی ضمیری کامل از افراد شناخته شده ورزش و فوتبال استان محسوب می شود که سیزده سال سابقه خدمت در اداره کل را دارد و از مدرسین دانشگاه و فدراسیون فوتبال کشور می باشد.
وی از فوتبالیست های قدیم همدان به شمار می رود که در در سال 76 به تیم ملی امید کشورمان نیز دعوت شده است و در سال 78 نیز به تیم ملی دانشگاهی دعوت شد و شاید اگر در آن همدان تیم در لیگ برتر داشت او می توانست از فوتبالیست های به نام کشور شود.

علی ضمیری کامل در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛  به بیان برنامه ها و دیدگاههای خود پرداخت.

- در ابتدا بفرمایید در یک بررسی کلی وضعیت ورزش استان را چطور ارزیابی می کنید؟
خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان و با مشارکت هیات های ورزشی وضعیت ورزش استان را بسیارخوب است ولی در برخی از نقاط کمبودهای وجود دارد که با تبیین برنامه های هدفمند به دنبال رفع آن هستیم و در حال حاضر در استان نزدیک به 50 هیئت ورزشی شکل گرفته است که بیشتر آن‌ها نیز خارج از مباحث همگانی و آموزشی در بحث قهرمانی و حرفه‌ای و حتی تیم‌داری فعالیت‌های زیادی داشته‌اند که اتفاقا در بسیاری از موارد نیز همچون قایقرانی، شمشیربازی‌، کشتی‌، تیراندازی و ... توانسته‌اند؛ البته با حمایت‌های صورت گرفته ورزشکاران ملی‌پوش خوبی را به ورزش کشور و تیم‌های ملی معرفی کنند.
- مهمترین برنامه های که برای پیشرفت ورزش استان در نظر دارید در چه حوزه هایی می باشد.
استان همدان پتانسیل بالایی از گذشته در ورزش داشته است و این امر می طلبد که با یک برنامه مدون و سیاست گذاری مشخصی به دنبال جایگاه های بهتر در سطح اول ورزش کشور باشیم ، مهمترین برنامه های معاونت ورزشی توجه به ورزش همگانی ، کشف و حمایت استعدادها و توجه به ضعف ها و نقاط قوت ورزش استان ، حضور در لیگ های کشوری با رویکرد بومی گزینی و با حمایت بخش خصوصی ، فعال سازی لیگ های استانی ، برگزاری دورهای ارتقا مربیگری و داوری ، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران باشگاههای خصوصی، همکاری بیشتر با آموزش و پرورش از طریق عقد تفاهمنامه همکاری ، توجه به پیشرفت ورزش شهرستانها از طریق شناسایی نقاط ضعف و قوت و تقویت ارتباط با شهرستانها از اهم برنامه های معاونت ورزشی اداره کل برای توسعه ورزش استان خواهد بود.

- برای تحقق این موضوع چه برنامه های مد نظر دارید؟
یکی از موضوعات که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است توجه به ورزرش همگانی است در همین راستا یکی از برنامه های پیش رو ما تلاش در افزایش ورزشکاران سازمان یافته با هدفگذاری 5 درصد از جمعیت کل استان است که این موضوع در چشم انداز توسعه استان نیز گنجانده شده است ، برنامه بعدی احیای پایگاه استعدادیابی و قهرمانی بر اساس سیاسگذاری جدید وزارت ورزش و ارائه بسته پیشنهادی در همین راستا به استانها است و که از این طریق و در راستای آمایش سرزمین به دنبال کشف رشته های ورزشی در سطح استان هستیم.

با توجه به نزدیک شدن به المپیک 2016 بزریل چه برنامه ای برای حضور ورزشکاران در این رقابت ها خواهید داشت؟
موضوع حضور در بازی‌های آسیایی دوره بعد و همچنین المپیکی که در پیش داریم یکی از مهمترین اولویت‌های بخش ورزش قهرمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به شمار می‌رود و حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک و همچنین کسب سهمیه برای اعزام به رقابت‌های ورزشی بازی‌های آسیایی در دوره آتی که سه سال دیگر برگزار می‌شود دو موضوع مهمی است که باید در اداره کل در دست کارشناسی و اقدام لازم قرار گیرد و در فاصله زمانی اندک تا زمان برگزاری المپیک 2016 کار بسیار سختی برای کسب سهمیه داریم.

نشستی با هیات های ورزشی در خصوص المپیک خواهید داشت؟
بله و در این جلسه راهکارهای تلاش موثر برای برنامه ریزی هرچه بهتر هیئت‌های عضو ستاد در راستای ارتقاء عملکرد نخبگان ورزشی استان با هدف افزایش تعداد ورزشکاران ملی در تیم‌های ملی ورزش کشورمان مطرح می شود و گفت‌وگو و تبادل نظر بین اعضای ستاد در خصوص نیازمندی‌های نرم افزاری و سخت افزاری هیئت‌ها و قهرمانان از جمله موارد مطروح در این جلسه بود که مورد تبیین و بررسی قرار گرفت.

_ در بحث امور فرهنگی در ورزش چه برنامه های دارید؟
یکی از برنامه های اساسی و اصولی ما در کیفی سازی حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری ورزش برگزاری دوره هایی با سرفصل های قوانین و مقررات ورزش ، حقوق ورزش ، اخلاق در ورزش ، ایمنی ورزش ویژه مدیران باشگاهها ورزشی و علاهمدانندانی که قصد سرمایه گذاری در ورزش را دارند می باشد

_ اما در بحث حمایت از ورزشکاران چه برنامه های خواهید داشت؟
مراقبت و حمایت از قهرمانان باید همواره رصد شود و در همین راستا کمیته حمایت از ورزشکاران استان ایجاد خواهد شد تا ضمن حمایت از قهرمانان فعلی استان نگاه حمایتی نیز به ورزشکاران و قهرمانان جوان و با استعداد استان برای موفقیت درعرصه های ملی و رقابت های آسیایی و المپیک آینده داشته باشد.

_ یکی از موضوعات که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است توجه به ورزرش همگانی است چه برنامه های برای تقویت و بسط و گسترش ورزش همگانی در جامعه خواهید داشت؟
توسعه ورزش همگانی تابع سیاست های وزراتخانه است ولی به دنبال گسترش ورزش صبحگاهی و همچنین ورزش خانوادگی در استان هستیم و یکی از موضوعات در که بحث ورزش همگانی به دنبال آن هستیم توجه به ورزش محلات و کشف استعدادها از این طریق است، توجه به ورزش کارکنان از طریق برنامه ریزی و برگزاری المپیاد های ویژه کارکنان دولت در طول سال خواهد بود.

_ نگاه شما به ورزش بانوان چیست ؟
خوشبختانه ورزش بانوان استان همواره در کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته است و حضور دو بانو ورزشکار از همدان در المپیک این موضوع را تایید می کند و مهمترین برنامه ما در ورزش بانوان بسط و گسترش ورزش در بین بانوان استان و حضور در لیگ های کشوری ، مسابقات قهرمانی کشور ، اخذ میزبانی های رقابت های کشوری است.

_ یکی از موضوعات مورد تاکید در ورزش بحث خصوصی سازی یکی از مباحثی که می تواند ما را در این راه به موفقیت برساندباشگاههای ورزشی است چه برنامه های برای رسیدن به این هدف دارید؟
انشالله ازاین پس با نگاه ویژه وارد این بحث خواهیم شد و یکی از مباحثی که می تواند ما را در این راه به موفقیت برساند تشکیل کارگروه اقتصادی و بازاریابی ورزشی است تا با بحث و جمع بندی که با حضور صاحب نظران و اساتید فن صورت خواهد گرفت به سمت تقویت امر خصوصی سازی باشگاههای ورزشی و فضاهای ورزشی پیش برویم.

_ در بحث هیات های ورزشی چه برنامه های در نظر دارید؟
یکی از گام های اساسی ما فعال سازی هیات های شهرستانی، فعال سازی اعضای هیات رییسه هیات های استانها ، برگزاری مجامع سالیانه هیات ها با هدف بررسی عملکرد گذشته و برنامه های آینده و رعایت انظباط مالی و کاهش هزینه ها هیات ها است و در مرحله دوم توجه به دانش نیروهای هیات ها که در این موضوع نیازسنجی انجام داده ایم و به زودی کلاس های آموزشی برای فعالین هیات های ورزشی برگزار خواهد شد قطعا نگاه اختصاصی هیات های ورزشی به برنامه های آتی از طریق تهیه و تحویل تقویم ورزشی سال 95 با هماهنگی فدراسیون ها از دیگر برنامه های مد نظر می باشد.

_ حضور تیم های پاس و الوند را در لیگ یک و دو فوتبال تا این لحظه چطور ارزیابی می کنید ؟
ما در بحث لیگ های حرفه ای تنها نگاه نظارتی داریم ولی علارغم این موضوع این دو تیم نتیجه خوبی کسب نکرده اند ولی امیدواریم که با تلاش مجموعه مدیریتی و بازیکنان این تیم ها و حمایت های مادی و معنوی که صورت می گیرد شاهد موفقیت این دو تین باشیم.

_ در بحث دولت الکترونیک چه کارهای صورت گرفته است؟
در نظر داریم با برنامه ریزی که در دست اقدام است متقاضیان دریافت مجوز باشگاههای ورزشی از طریق دفاتر پیشخوان پستی در مرکز استان و شهرستان ها به دنبال کسب مجوز باشند که با اجرایی شدن این موضوع دیگر نیازی به حضور فیزیکی آنان در ادارات شهرستان ها و اداره کل نخواهد بود .

دیدگاه شما

آخرین اخبار