همراه اول
17. آذر 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 25841
دیدار دو تیم الوند همدان و سپیدرود رشت که قرار بود با تاخیری یک‌روزه برگزار شود، این ‌بار با شاهکار هیئت فوتبال استان لغو شد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، در هفته نخست از دور برگشت لیگ دسته دوم باشگا‌ه‌های کشور قرار بود دو تیم الوند و سپیدرود رشت در روز یکشنبه برابر هم به میدان بروند، بارش برف و سرمای شدید موجب شد تا بازی لغو شود اما در یک اقدام قابل توجه چند ساعت بعد از اعلام لغو بازی، ناظر این دیدار رأی بر برگزاری بازی در روز دوشنبه داد.

در حالی این رأی صادر شد که تیم سپیدرود رشت بلافاصله همدان را به مقصد رشت ترک کرده بود که البته بعد از طی مسافت 20 کیلومتری از شهر همدان به درخواست ناظر بازی، این تیم دوباره به همدان بر‌گشت.

از قرار معلوم رئیس و دبیر هیئت فوتبال طی تماسی با سازمان لیگ متعهد شدند که زمین بازی را برای روز دوشنبه آماده کنند و همین امر سبب شد ناظر بازی رأی به تعویق 24 ساعته بازی و بازگرداندن تیم سپیدرود از وسط راه را دهد.

از همین رو مسئولان تیم الوند همدان با همکاری مدیر مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج تا پاسی از شب اقدام به روشن کردن و سرویس سیستم گرمایشی زمین چمن کردند تا زمین برای بازی روز دوشنبه آماده شود، اما بارش سنگین برف در بامداد روز دوشنبه باعث شد تا وضعیت زمین بدتر از روز قبل شود.

از ابتدای صبح مسئولان تیم الوند همدان با کمک گرفتن از پرسنل خدمات شهری شهرداری مریانج، مجموعه شهید حاجی‌بابایی مریانج و چندین کارگر دیگر، مصمم شدند تا برف به جای مانده بر روی زمین چمن را پاکسازی و زمین را آماده برگزاری مسابقه کنند.

حساسیت موضوع به حدی بود که مربیان، مدیرعامل و مالک باشگاه الوند هرکدام با در دست داشتن پارو اقدام به برف‌روبی می‌کردند که در نهایت، زمین با وجود تلاش‌های صورت گرفته حاضر نشد و بازی لغو شد.

اما نکته جالب توجه این موضوع، اصرار عجیب مسئولان همدان برای برگزاری بازی بود که متاسفانه تمام تلاش‌های مسئولان الوند مبنی بر درخواست کمک و در نهایت انتقال بازی به زمین دیگری ناکام ماند و هیچ گونه همکاری از سوی هیئت فوتبال با این تیم صورت نگرفت.

تعویق 24 ساعته بازی به درخواست مسئولان همدان بود

نماینده فدارسیون برای این بازی اظهار داشت: روز قبل تصمیم ما مبنی بر لغو بازی بود زیرا شرایط جوی روز بعد هم به تناوب بدتر از روز بازی بود.

کیومرث آزادی ادامه داد: مسئولان هیئت فوتبال استان همدان بعد از لغو بازی درخواست داشتند که بازی به روز بعد موکول شود.

وی بیان کرد: رئیس هیئت فوتبال استان همدان از دوستان نزدیک بنده است و ایشان دوستانه به من قول داد که زمین برای فردا پاکسازی شده و آماده بازی خواهد بود.

نماینده فدراسیون برای بازی الوند و سپیدرود گفت: در نهایت قول مسئولان فوتبال همدان ما را مجاب کرد تا بازی را به تعویق 24 ساعته مواجه کنیم و حتی تیم سپیدرود را نیز از وسط راه دوباره به همدان بازگردانیم.

از برگزاری بازی در روز یکشنبه خبر نداشتیم

مدیر مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج افزود: ما در روز یکشنبه رأس ساعت 11 ظهر متوجه برگزاری بازی الوند در زمین مریانج شدیم.

سیدامیر حسینی ادامه داد: متاسفانه از سوی هیئت فوتبال استان هیچگونه برنامه‌ای به ما ابلاغ نشده بود و در هنگام ورود تیم میزبان به ورزشگاه متوجه شدیم که امروز در اینجا بازی الوند و سپیدرود برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر هیئت فوتبال استان حتی یک روز قبل ما را از برگزاری این بازی مطلع می‌کرد، با روشن کردن سیستم گرمایش از کف شرایط را برای برگزاری بازی حتی در روز یکشنبه برقرار می‌کردیم.

مدیر مجموعه ورزشی مریانج تصریح کرد: بلافاصله از شنیدن خبر تعویق 24 ساعته بازی اقدام به روشن کردن سیستم گرمایشی زمین کردیم و این کار نیز تا پاسی از شب به طول کشید.

وی اضافه کرد: متاسفانه حجم زیاد برف این اجازه را نداد تا برف موجود در زمین در زمان 12 ساعت به طور کامل از بین برود.

حسینی اضافه کرد: از ابتدای صبح نیز تمام پرسنل مجموعه و حتی تعدادی از نیروهای خدماتی شهرداری مریانج اقدام به برف‌روبی زمین کردند که متاسفانه زمان کم اجازه به اتمام رسیدن این عمل را به ما نداد.

الوند بچه سر راهی استان است

قائم مقام باشگاه الوند همدان اظهار کرد: نباید بازی به تعویق می‌افتاد اما این کار با درخواست مسئولان هیئت عملی شد.

فرشید گل‌محمدی ادامه داد: از ابتدای صبح قریب به 50 نفر برای پاکسازی زمین تلاش کردند که حتی حاج ناصر قره‌باغی مالک باشگاه نیز شخصاً پارو به دست کار می‌کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای ظهر کسی از هیئت فوتبال حتی برای یک خداقوت هم به سراغ ما نیامد چه برسد به عملی کردن قول خودشان.

قائم مقام باشگاه الوند همدان ادامه داد: تمام فکر و ذکر هیئت فوتبال استان برای بازی پاس بود و انگار تیم الوند امروز بازی نداشت و همه برای آماده‌سازی زمین قدس تلاش می‌کردند.

وی با بیان اینکه انگار تیم الوند بچه سرراهی فوتبال همدان است کسی به آن اهمیت نمی‌دهد، بیان کرد: حتی درخواست چند روز قبل ما نیز برای برگزاری بازی در زمین قدس را هم رد کردند و اجازه بازی در این زمین را ندادند که زمین قدس برای تیم پاس خراب نشود.

گلمحمدی گفت: تمام فوتبال استان شده تیم پاس؛ انگار الوند و دیگر تیم‌ها متعلق به همدان نیستند که همه چیز باید برای این تیم باشد.

وی خاطرنشان کرد: بازی دو تیم پاس ساعت 10 لغو شد اما رئیس و دبیر هیئت فوتبال حتی یک تماس هم برای مطلع شدن از اوضاع بازی الوند نگرفتند.

خسارت مالی تیم ما را چه کسی جوابگو خواهد بود

سرمربی تیم سپیدرود رشت نیز افزود: چرا بازی را ابتدا 24 ساعت تعویق و سپس لغو کردند و تیم ما را متحمل هزینه کردند.

علی نظرمحمدی با بیان اینکه در همان روز یکشنبه در حال برگشت به رشت بودیم که با تماسی، ما را به همدان بازگرداندند؛ گفت: حتی ما با محل اقامت خود تسویه کرده بودیم و به ناچار برای شب دوم در همدان خوابگاه یا هتل پیدا نکردیم و مجبوراً در هتلی در شهر لالجین اسکان پیدا کردیم.

وی بیان کرد: ما در این دو روز به ناچار نزدیک به 3 میلیون تومان هزینه اضافی کردیم که هنوز نمی‌دانیم چه کسی خسارت ما را جبران خواهد کرد.

سرمربی تیم سپیدرود رشت گفت: مسئولان فوتبال همدان قول داده بودند که زمین را پاکسازی کنند پس چرا بعد از گذشت 24 ساعت این زمین شرایط بدتری هم پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: چرا به دروغ تیم ما را 24 ساعت در همدان معطل کردند و دست آخر هم کسی از همان مسئولان در ورزشگاه نبود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار