همراه اول
17. دى 1394 - 8:21   |   کد مطلب: 25853
یکی از پیشکسوتان کشتی پهلوانی گفت: اهمیت ادامه دادن راه این پهلوان بر این است که تختی در کنار روح مردی و مردانگی فروتنی را نیز به درستی آموخته و آن را سرلوحه کار خود قرارداده بود.

مهدی پویا فر در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛ با اشاره به ویژگی های برجسته شخصیتی جهان پهلوان تختی، اظهارداشت: جهان پهلوان تختی اسطوره ای واقعی برای تمامی ورزشکاران چه در عصر خود و چه در اعصار بعد از خود می باشد.

وی با بیان اینکه بیادماندنی ترین خاطرات زندگی خود را در کنار این اسطوره مردی و مردانگی ثبت کرده است، اضافه کرد: به جرات میتوان گفت که مرحوم تختی از پهلوان نامی ایران زمین، پوریای ولی چیزی در زمینه اخلاق کمتر نداشت.

این پیشکسوت کشتی پهلوانی ادامه داد: اگر بخواهیم از مرام و منش جهان پهلوان تختی سخن به میان آوریم باید ساعت ها و شاید روزها از ایم موضوعات گفت و شنید؛ چراکه او به درستی اخلاق و راه پهلوانی را درک کرده بود.

پویافر با تاکید بر ادامه دادن راه این چنین پهلوانانی توسط جوانان به ویژه ورزشکاران عرصه کشتی، گفت: راه مرحوم تختی همان طور که از شواهد مشخص است، چیزی جز سعادت و سربلندی را در پی نخواهد داشت.

وی افزود: اهمیت ادامه دادن راه این پهلوان بر این است که تختی در کنار روح مردی و مردانگی فروتنی را نیز به درستی آموخته و آن را سرلوحه کار خود قرارداده بود.

این پیشکسوت کشتی پهلوانی عنوان کرد: همه مسئولین امر باید بکوشند تا اخلاق و رفتار جهان پهلوان تختی را در همه ورزش ها به ویژه کشتی نهادینه نمایند.

پویافر همچنین با تاکید مجدد بر فروتنی جهان پهلوان تختی، گفت: ورزشکارانی که فنون ورزشی خود را به درستی می آموزند نباید از آن ها در جهت عکس استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران جوان اگر می خواهند نامی را برای خود دست و پاکنند، باید توجه داشته باشند که همه میدان ها قدرت را نمی طلبد، بلکه اخلاق در بیشتر میادین ورزشی حرف اول را می زند.

این پیشکسوت کشتی پهلوانی در ادامه با تقدیر از همه افرادی که به نوعی می کوشند تا نام این جهان پهلوان زنده بماند، عنوان اظهارکرد: قطعا نقش اصحاب سانه در ارتقا این امر نقشی بی بدیل و مهم می باشد.

پویافر با تاکید بر اینکه رسانه های گروهی همیشه تاثیر گذارترین وسیله بر روی افکار مردم بوده و هستند، ابرازکرد: این رسانه ها قطعا می توانند در ترویج سبک رفتاری جهان پهلوان تختی نقش اساسی ایفا نمایند.

وی در پایان، با اشاره به اینکه یونسکو در سال 1392 این ورزش را به عنوان هویت ایرانی به ثبت رساند، خاطرنشان کرد: کشورهای بسیاری به دنبال ثبت این ورزش به نام خود بودند که به لطف خداوند توانستیم آن را به نام مقدس ایران به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار