همراه اول
20. آذر 1394 - 12:20   |   کد مطلب: 25869
در حالی که بارش های پاییزی امسال نوید زمستانی پر برف را برای همدان دارد؛ برگزاری نهمین جشنواره زمستانی همدان در حاله ای از ابهام است.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش؛ اولین جشنواره زمستانی هدان در سال 1385 برگزار شد که در آن سال برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در این جشنواره برگزار گردید.

در سال های بعد نیز این جشنواره با فراز و نشیب هایی همچون کمی برف و یا حتی عدم بارش برف نیز همراه بود که مشکلات موجود به هر شکل ممکن برطرف شد، حال از جابجایی برف با ماشین های باری گرفته تا حذف قسمت های برفی جشنواره.

اما امسال بعد از گذشت چند سالی که از برف و باران های مثال زدنی همدان خبری نبود، بارش های پاییزی گویی نوید یک زمستان پر برف برای این کهن شهر را دارند.

نکته جالب و قابل توجهی که توجه دوستدارن ورزش و فرهنگ همدان را به خود جلب کرده است، برگزاری نهمین جشنواره زمستانی همدان است، که این مهم امسال در حاله ای ابهام قرارگرفته است.

با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی خبرنگار همدان ورزش، مبنی بر اینکه وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری این جشنواره در همدان به چه صورت خواهد بود، به سراغ یک منبع آگاه در رابطه با این موضوع رفت.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: متاسفانه وضعیت برگزاری این جشنواره در سال 94 تا کنون به هیچ عنوان روشن نشده است.

وی اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان که مسئول اصلی اجرای این برنامه است، تا کنون هیچ اقدامی را به منظور اجرای جشنواره زمستانی همدان انجام نداده است.

این منبع آگاه تصریح کرد: جای سوال دارد؛ چرا با توجه به بارش های خوب که به لطف خداوند امسال را با سال های دیگر متمایز کرده است، تقریبا سخنی از برگزاری این جشنواره به میان نیست؟

وی عنوان کرد: با برگزاری این جشنواره می توان ظرفیت های ورزش های زمستانه همدان را به خوبی برای کشور معرفی کرد.

این منبع آگاه که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مسئول اصلی عدم برگزاری احتمالی این جشنواره می داند، ابراز کرد: به ظرفیت های زمستانه همدان نباید تنها از بعد ملی نگاه کرد، چرا که این کهن شهر نام و نشانی بین المللی دارد.

وی با ابراز تاسف از دید محدود برخی از مسئولین استانی، گفت: ورزش های زمستانه که در همدان بیشترین قابلیت را برای اجرا دارد باید به صورت بین المللی مطرح گردد تا بتوانیم از این طریق ورزش استان را به خوبی معرفی نماییم.

این منبع آگاه با اشاره به وجود پیست اسکی تاریک دره، دیواره یخی آبشار گنج نامه و سایر ورزش های زمستانی موجود در استان، عنوان داشت: استفاده از این منابع طبیعی خدادای باید در دستور کار ویژه مسئولین قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین اصلی این جشنواره تمام توان خود را به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این رخ داد زیبای ملی به کار ببندند.

پایگاه خبری همدان ورزش، منتظر پاسخ مسئولین می ماند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار