همراه اول
21. اسفند 1394 - 11:28   |   کد مطلب: 25887
سرمربی تیم ملی تکواندوبا ابراز رضایت از عملکرد و عنوان نایب قهرمانی تیمش درمسابقات جام جهانی گفت: متفاوت بودن قوانین اجرایی و داوری این رقابت ها با دیگر مسابقات تکواندوکاران را دچار دوگانگی کرده بود.

به گزارش همدان ورزش؛ بیژن مقانلو پس از پایان رقابتهای جام جهانی تکواندو که با نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان همراه بود،  در بدو ورود به تهران با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: بعد از حضور در مسابقات جایزه بزرگ و کسب سه سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ وارد مسابقات جام جهانی شدیم. از بین چهار تکواندوکاری که برای کسب سهمیه تلاش می کردند تنها مسعود حجی زواره را در ترکیب داشتیم و در مرحله مقدماتی هم شرایط سختی را تجربه کردیم اما در نهایت با برتری مقابل آذربایجان به نیمه نهایی صعود کردیم.

وی ادامه داد: در مرحله نیمه نهایی با تیم اول گروه B بازی داشتیم که اعضای تیم تلاش کردند و با برتری مقابل این تیم راهی بازی نهایی شدیم. برای حضور در بازی فینال زمان کافی جهت ریکاوری در اختیار تیم قرار نگرفت تا اعضای تیم تمرکز لازم را همانند بازی اول برای این بازی بدست بیاورند. ولی در کل مسابقه است و یک سر باخت و یک سر پیروزی است. یک بار ما پیروز شدیم و یک بار هم آذربایجان برابر ما صاحب پیروزی شد. 

سرمربی تیم ملی تکواندو ایرن تصریح کرد: نباید فراموش کرد که دو روز قبل در مسابقات جایزه بزرگ ما شرایط سختی برای کسب سهمیه ۸۰+ کیلوگرم داشتیم که در آنجا نیز تکواندوکار آذربایجان را شکست دادیم و با شایستگی مدال طلا را کسب کرده و چهار سهمیه در سه وزن بدست آوردیم.

مقانلو به میدان دادن جوانان در جام جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه توانستیم در این مسابقات به جوانان بها بدهیم تا به خودباوری لازم دست پیدا کنند جای شکرگزاری دارد. از سوی دیگر من از همه این نفرات راضی هستم چرا که با تمام وجود در میدان مبارزه کردند. البته اشتباهاتی داشتند که آن هم مربوط به همین جوانی بود و مطمئن باشید در مسابقات آتی شاهد درخشش همین جوانان خواهیم بود.

وی افزود: من از تک تک این جوانان که در جام جهانی با تلاش فراوان در برابر تیم های بزرگ صاحب پیروزی شدند، تشکر می کنم. بخصوص در بازی مقدمانی برابر آذربایجان که بازی مرگ و زندگی بود و توانستند شرایط را به سود خود تغییر دهند. ضمن اینکه در بازی نیمه نهایی برابر روسیه پیروز شده و به فینال راه پیدا کردند. اگر بعد از بازی با روسیه و صعود به نیمه نهایی زمان کافی برای ریکاوری داشتیم تمرکز لازم در تیم بدست می آمد و  مطمئن باشید برای دومین بار آذربایجان را شکست می دادیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت:  ما اگر در جام جهانی نفرات اصلی را در اختیار داشتیم یا حداقل خدابخش یا مردانی در تیم حضور داشتند شرایط متفاوتی را رقم می زدیم. با توجه به اینکه ۹۸ درصد اعضای تیم نسبت به دوره قبل رقابتها تغییر کرده بود در مجموع از نمایش اعضای تیم و شرایطی که پیش آمد راضی هستم.

مقانلو به تیم آذربایجان هم اشاره کرد و گفت: این تیم با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت کرده بود. بالاخره همه تیم ها از پتانسیل موجود خود بهره بردند. اما شرایط برای ما به نحوی نبود که از تیم ایده ال خود استفاده کنیم. ولی ما به جوانان خود اعتقاد و ایمان داریم و همین که این نفرات شایستگی خود را ثابت کردند جای شکر دارد .ما می دانیم که پیشرفت گام به گام حاصل می شود و باید به این جوانان میدان داد. 

وی در خصوص انتخاب دو ایرانی به عنوان بهترین های جهان گفت: کسب افتخار توسط ایرانی ها برای همه ما به عنوان یک ایرانی باعث افتخار است. به رضا مهماندوست و میلاد بیگی صمیمانه تبریک عرض می کنم و خوشحالم که این عناوین به دو ایرانی تعلق گرفت.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما دوسال سخت و پرفشار را پشت سر گذاشتیم. بعد از حضور در مسابقات مختلف جهانی، آسیایی، بازیهای آسیایی، جام جهانی، جایزه بزرگ ها و تورنمنت های مختلف توانستیم افتخارات زیادی را کسب کرده و باعث شادی مردم عزیز ایران اسلامی شدیم. از تک تک مردم سپاسگزارم که با دعای خیر خود ما را مورد لطف قرار دادند. 

مقانلو در خصوص اینکه آیا اگر از فرزاد ذوالقدر در ترکیب تیم ملی استفاده می شد، تیم شرایط بهتری پیدا نمی کرد؟ پاسخ داد: جام جهانی با مسابقات معمولی متقاوت است، میانگین وزن و میانگین «پاور»  و تغییرات خاص خود را دارد که باید اینها را در نظر گرفت. ما فکر می کردیم  ۳۶۸ کیلوگرم باید وارد میدان مسابقه شد در صورتی که غیر از این بود و می گفتند شش بازیکن ۴۴۲ کیلوگرم و پنج بازیکن ۳۶۸ کیلوگرم ، اعلام این دو عدد از سوی wtf مشکلاتی را بوجود آورد که اگر این قاعده را می دانستیم بدون شک از وجود ذوالقدر استفاده می کردیم. استباط ها بر این باور بود که نفرات داخل زمین باید ۳۶۸ کیلوگرم باشد. 

وی افزود: در این مسابقات هر تیم می توانست از دو بازیکن دیگر کشورها استفاده کند به همین دلیل من معتقدم که این رقابتها جام جهانی نیست و باید نام آن به جام باشگاههای جهان تغییر دهند. قوانین اجرایی و داوری این مسابقات متفاوت بود. در مسابقات معمولی گرفتن اخطار دارد ولی در این مسابقات گرفتن و ضربه زدن اخطار نداشت. اگر هم اخطار می دادند امتیازات پاک نمی شد. همین موضوع تکواندوکاران را دچار دوگانگی می کرد. البته شرایط برای همه تیم ها یکسان بود و در کل مسابقات خوبی را شاهد بودیم. 

سرمربی تیم ملی در مورد برنامه هایش در ادامه راه تا المپیک گفت: از هفته آینده تمرینات آغاز خواهد شد و نفراتی که کسب سهمیه کرده اند به همراه نفرات دوم در اردو باقی می ماند. در تلاش خواهیم بود که رنکینگ نفرات دوم را ارتقا دهیم تا در صورتی که نفرات اول با مشکل مواجه شدند دستمان خالی نباشد.

مقانلو ادامه داد: هدف اصلی این تیم کسب سهمیه های ایده ال بود که اگر بهنام اسبقی در جام باشگاههای آسیا دچار آسیب دیدگی نمی شد ما الان هر چهار سهمیه را کسب کرده بودیم. اسبقی در جام باشگاههای آسیا به دلیل تعهدات مالی و اخلاقی که به باشگاه خود داشت حضور پیدا کرد. اگر آن بازی و تعهدات نبود چنین اتفاقی نمی افتاد. گاهی اوقات باید در  استفاده از نیروهای ملی پوش فکورانه تر عمل کرد تا سهمیه المپیک را به همین راحتی از دست ندهیم.

وی به جایگاه باشگاه ها هم اشاره کرد و گفت: من نمی دانم باشگاهها باید در خدمت تیم ملی باشند یا تیم ملی در خدمت باشگاهها ، این موضوع باید نه تنها در تکواندو که در کل ورزش ایران تعریف شود تا بدانیم کجا می رویم. خدا را شکر بهنام بازگشت خوبی به میدان مسابقه داشت و حداقل سلامتی خود را بدست آورد ولی این باید تجربه شود برای آینده ما!

مقانلو با گلایه از برخی انتقادات گفت: برخی آقایان مشکل آسیب دیدگی را به کادر فنی تیم ملی نسبت می دهند که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد . کادر فنی اصلا رضایت نداشت که اسبقی در جام باشگاههای آسیا شرکت کند. وقتی این قضیه پیش آمد بیشترین لطمه متوجه تیم ملی شد و منافع ملی کشور به خطر افتاد. بهتر آن است که با انرژی دادن به موفقیت تیم ملی کمک کرده  و تخریب نکنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان سخنان خود نگاهی به دو سال گذشته داشت و گفت: در دو سال گذشته تیم ملی ایران پوست اندازی خوبی داشت. تیم ملی ایران قهرمان جهان شد، عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد و بهترین تیم بازیهای آسیا را به خود اختصاص داد و در کسب سهمیه المپیک ریو هم عملکرد خوبی داشتیم. با این فشار و استرس همه این کارها به راحتی انجام نشد که جا دارد از همکارانم در کادر فنی و تمام کسانی که در این راه ما را کمک کردند تشکر کنم و از آنها می خواهم تا دست به دست هم بدهیم تا در المپیک موفق باشیم. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار