همراه اول
23. آذر 1394 - 13:12   |   کد مطلب: 25922
پنجاه و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان
استاندار همدان: هر ماه هزار شغل در استان همدان ایجاد کرده ایم
پنجاه و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان صبح امروز با حضور دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری مشاور رییس جمهوری مهندس نیکبخت استاندار همدان ، مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضاء ستاد در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد .

به گزارش همدان ورزش به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی همدان ؛ در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه کرد .
در ادامه مهندس نیک بخت استاندار همدان با اشاره به پتانسیل طبیعی ، جغرافیایی و انسانی این استان توضیح داد : همدان سابقه ایی طولانی در تاریخ ایران دارد و همین موضوع این شایستگی را یه این استان بخشیده که به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان اسلام انتخاب شود .
او آثار تاریخی این منطقه را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه یک هزار و هشتصد اثر تاریخی مبین این مدعاست، تصریح کرد : همین مساله موجب ایجاد امتیاز ات بالایی برای گردشگری شده است.
مهندس نیک بخت ادامه داد :شرایط آب و هوایی مناسب، همجواری با ۹شهر بزرگ کشور، وجود خط اهن، فرو دگاه بین المللی و نزدیک بودن این استان به پایتخت ، آب و هوای معتدل همدان محل مناسبی برای انتخاب این استان به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان اسلام شده است.
وی افزود : همدان از نظر جذب سرمایه غیر بومی نیز دارای پتانسیل بالایی است ،از نظر کشاورزی ما قصد توسعه ی سطح زیر کشت دیم با هدف حفظ منابع طبیعی و ابی در دستور کار داریم .
استاندار همدان همچنین با ارائه گزارشی در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی این استان این رقم را ۴هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : هزارو پنجاه میلیارد تومان از این سرمایه گذاری ها در سفر ریاست جمهوری به استان به بهره برداری رسیده است .
او تصریح کرد: از فروردین سال ۹۳تا به امروز هر ماه میانگین ۹20 تا ۱۰۷۰شغل جدید در استان ایجاد شده است که این مستند براساس اعلام آمار دقیق سازمان تامین اجتماعی استان با نام کارفرما و مستخدم وجود دارد و حتی برروی سایت اداره تامین اجتماعی قابل روعیت است.
مهندس نیک بخت با بیان اینکه حل مشکل اشتغال جوانان از اصلی ترین برنامه های ماست از کاهش نرخ بیکاری در استان همدان خبر داد و افزود : بهار امسال نرخ بیکاری از۸/۷به ۶/۷دهم کاهش یافت و ما از نظر کاهش نرخ بیکاری توانستیم به مقام دوم کشوری دست یابیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار