همراه اول
23. آذر 1394 - 13:15   |   کد مطلب: 25923
رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان با حضور در دریاچه آزادی با غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی همدان ، رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان با حضور در دریاچه آزادی ضمن بازدید از فدراسیون قایقرانی با غلامرضا امینی رئیس فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان طی گزارشی وضعیت قایقرانی همدان را تشریح کرد و در پایان تفاهمنامه ای بین اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون قایقرانی منعقد گردید.

در این نشست مقرر گردید فدراسیون قایقرانی از قهرمانان استان حمایت های لازم را داشته و زمینه کسب سهمیه برای ورزشکاران استان در المپیک بیشتر فراهم گردد.

همچنین از سوی فدراسیون قایقرانی 200 میلیون ریال جهت خرید قایق به هیات قایقرانی استان کمک شد و مقرر شد از این پس همدان میزبانی اردوهای تیم ملی را بر عهده بگیرد و همچنین مقرر گردید با توجه به استعداد قایقرانان ملایری با کمک فدراسیون پایگاه قایقرانی ملایر نیز در بهمن ماه امسال آغاز به کار کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست افزود: در حال حاضر قایقرانی همدان در بین استان های برتر کشور قرار دارد که برای استانی مانند همدان که فاصله طولانی با دریا دارد، این رتبه قابل‌ملاحظه است و نشان از استعداد فوق‌العاده ورزشکاران همدان دارد.

وی بابیان اینکه در استان نیز قایقرانی به‌طورمعمول در بین هیئت‌های برتر قرار دارد گفت: در سال جاری نیز بر اساس ارزیابی کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، هیئت‌های برتر ورزشی استان در چهار ماه نخست سال معرفی و هیئت قایقرانی در رتبه اول قرار گرفت.

منعم عنوان کرد: کسب جایگاه مطلوب هیئت قایقرانی استان همدان چه در کشور و چه در بین هیئت‌های مختلف ورزشی در استان همدان نشان از حرکت رو به رشد و تلاش تک‌تک اعضای هیئت دارد.

وی بابیان اینکه هیئت قایقرانی استان همدان همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد، بیان کرد: در این رشته محدود به یک یا دو قهرمان نیستیم و همچنان و به‌طور مداوم به دنبال کسب استعدادهای بیشتر در این رشته هستیم تا علاوه بر حفظ جایگاه کنونی هیئت بتوانیم رشد نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به کسب سهمیه قایقرانی در مسابقات جهانی و اینکه احتمال کسب مدال نیز در االمپیک وجود دارد در کمیته فنی روی این رشته حساب ویژه ای باز کردیم و امیدواریم فدراسیون توجه ویژه ای به ورزشکاران استان داشته باشد.

منعم عنوان کرد: دستگاه ورزش همدان حمایت ویژه ای از ورزشکاران مستعد المپیکی خواهد داشت و این عزیزان را تحت پوشش خود قرار می دهد و امیدواریم در کنار فدارسیون قایقرانی، ورزشکاران همدانی با آمادگی کامل راهی مسابقات شوند و باعث سربلندی میهن عزیزمان باشند.

وی افزود: علاوه بر همدان شهرستان‌های کبودرآهنگ و ملایر از هیئت‌های فعال استان همدان هستند و امیدواریم با حمایت فدراسیون در بهمن ماه امسال پایگاه قایقرانی ملایر نیز فعال گردد.

رئیس فدراسیون قایقرانی ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان در دریاچه آزادی تاکید کرد: هر دو مجموعه قایقرانی و اداره کل ورزش و جوانان همدان در مسیر رشد و پیشرفت قایقرانان این بخش تلاش می کنند و به عنوان یک خانواده در کنار یکدیگر حامی عزیزان ورزشکار خواهیم بود تا موجبات افتخار آفرینی برای همه ما و ملت بزرگ ایران فراهم شود.

وی گفت: ارتباط با مسئولان ورزشی استان ها یکی از مهمترین برنامه های فدراسیون قایقرانی است چرا که رشته قایقرانی دارای علاقمندان بسیار زیادی در سطح کشور است و توسعه این رشته ورزشی را به صورت جدی در دستور کار داریم.

امینی افزود: سه فدراسیون جهانی که در دنیا فعالیت دارند در ایران در غالب یک فدراسیون ادغام شده و همین امر موجب شده است تا تعداد مدال های زیادی در این رشته توزیع گردد و به عنوان یکی از رشته های پرمدال محسوب شود. دیگر مزیتی این رشته، فعالیت بدون محدودیت بانوان قایقران است چراکه پوشش اسلامی در قایقرانی کاملا رعایت می شود.

رئیس فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: این نگاه که توسعه رشته های قایقرانی در استان هایی که دریا یا رودخانه دارند امکان پذیر است اشتباه است چرا که در حال حاضر استانی چون همدان گوی سبقت را از استان های ساحلی گرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حضور منعم به عنوان مدیرکل جدید اداره ورزش و جوانان همدان امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی این رشته ورزشی در این استان و درخشش ورزشکاران همدان ی در میادین مختلف باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار