همراه اول
25. آذر 1394 - 9:23   |   کد مطلب: 25942
یکی از کارشناسان رشته کوه نوردی گفت: استفاده از ظرفیت های ورزش زمستانی در همدان، خود می تواند در جذب گردشگران داخلی و حتی خارجی نیز موثر باشد، چراکه این هدیه خداوندی در کمتر نقطه ای از جهان وجود دارد.

سهیل خان محمدی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛ با اشاره به طبیعت زیبا و جذاب دره گنجنامه، اظهارداشت: این منطقه در تمامی طول سال ویژگی های منحصر به فردی دارد که همه آن ها در نوع خود مثال زدنی است.

وی اضافه کرد: یکی از زیباترین و مشهور ترین مکان های یخ نوردی که شهرتی جهانی دارد، منطقه تفریحی گنجنامه و آبشار عباس آباد می باشد که در شمالی ترین نقطه همدان واقع شده است.

این کارشناسان رشته کوه نوردی تصریح کرد: این آبشار در فصل زمستان و به ویژه زمان هایی که دیواره آن یخ زده باشد بسیار مورد توجه ورزش دوستان و به ویژه یخ نوردان می باشد.

خان محمدی در ادامه با اشاره به ویژگی ها و فواید کلی ورزش؛ عنوان داشت: در رشته یخ نوردی باید در کنار داشتن بدنی قوی و مستحکم روحیه ای شاد و آرام نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مهم ترین علل موفقیت در این رشته ورزشی رعایت کامل اصول ایمنی است که اگر این نکته مهم رعایت نگردد قطعا خود می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای ورزشکار به همراه داشته باشد.

این کارشناسان رشته کوه نوردی با تاکید بر حفظ سلامت ورزشی در همه رشته ها، گفت: اگر یک یخ نورد نتواند موارد فوق را که همگی از ضروریات این رشته است به درستی رعایت نماید به هیچ عنوان نمی تواند موفقیت هایی را که از قبل در ذهن خود پرورش داده است را به درستی اجرا نماید.

خان محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ورزش های زمستانی همه دارای زیبایی های خاص خود هستند، عنوان کرد: اسکی، تیوب سواری، کوه نوردی و یخ نوردی از جمله ورزش هایی هستند که بیشترین مخاطب را در بین ورزش های زمستانی به خود اختصاص داده اند.

وی ابراز کرد: استفاده از ظرفیت های ورزش زمستانی در همدان، خود می تواند در جذب گردشگران داخلی و حتی خارجی نیز موثر باشد، چراکه این هدیه خداوندی در کمتر نقطه ای از جهان وجود دارد.

این کارشناسان رشته کوه نوردی اظهارداشت: باید به سمتی پیش برویم که بتوانیم نقاط ورزش های زمستانی همدان را بیش از پیش افزایش دهیم و آنها را به درستی برای همگان معرفی نماییم.

خان محمدی اضافه کرد: امیدآن می رود که مسئولین ورزش استان بتوانند با بهره گیری از این امکانات ورزشی اقتصاد استان را نیز پویاتر نموده و شغل های جدیدی را نیز برای جوانان فراهم آورند.

وی در پایان با تاکید بر حفظ و تقویت روحیه ورزشی در بین آحاد جامعه خاطرنشان کرد: باید به سمتی پیش برویم که همدان به عنوان قطب اصلی ورزش های زمستانی، نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز مطرح گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار