همراه اول
26. آذر 1394 - 13:21   |   کد مطلب: 25964
نشست کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان استان صبح امروز با حضور امیر عفراتی، مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان، منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر اعضا برگزار شد.

امیر عفراتی، مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان، در این نشست اظهار داشت: پس از حضور در کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان در نخستین اقدام نرم‌افزار جامع کشوری راه‌اندازی کردیم تا استان‌های مختلف اطلاعات باشگاه‌های خود را وارد این سیستم کنند تا اخذ مجوز و تمدید مجوز باشگاه داران نیز از طریق این سیستم انجام شود.

وی افزود: این نرم‌افزار کمک می‌کند تا ضمن ثبت اطلاعات جامع از باشگاه‌های کشور و آمایش باشگاه‌ها، اخذ مجوزها نیز آسان‌تر و در زمان کوتاه‌تری انجام شود و نظارت اداره ورزش و جوانان نیز بر عملکرد باشگاه‌ها بهتر می‌شود.

عفراتی تصریح کرد :در ضمن این نرم افزار مکان یابی و به نوعی آمایش را برای افراد متقاضی تأسیس باشگاه ها در بردارد که می تواند سرمایه گذاری در بخش ورزش ریسک سود آوری به صفر برساند با اطلاعاتی که در اختیار متقاضی قرار می دهد در بحث های مدیریتی می تواند گزارشاتی را ارایه دهد که نظارت را بهتر و بهبود بخشد.

دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: تاکنون اطلاعات نزدیک به 15 هزار باشگاه ورزشی سراسر کشور با جزئیات در این سامانه وارد شده است و می‌توان برای آنها برنامه‌ریزی انجام داد.

عفراتی خاطرنشان کرد: پیرو این نرم‌افزار، نرم‌افزار دیگری در حال طراحی است که به نوعی ارتباط دوسویه بین ما و شما باشگاه‌داران ایجاد می‌کند و بحث نظارت بر باشگاه‌ها را بیشتر می‌کند.

وی اقدام بعدی پس از راه‌اندازی سامانه را تدوین شیوه‌نامه انضباطی باشگاه‌ها و ابلاغ آن به استان‌ها عنوان کرد و گفت: کمیسیون بدوی در استان‌ها تشکیل شده است و تخلفات باشگاه‌ها از طریق این کمیسیون پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر تشکیل اتحادیه باشگاه‌ها در استان‌های مختلف بیان کرد: هدف ما تشویق باشگاه داران به ایجاد اتحادیه صنفی است که کمک کمیسیون ماده 5 استانها را در امر نظارت و قیمت گذار یاری می کند .

دبیر کمیسیون ماده 5 از نامگذاری یک روز درهفته تربیت بدنی به نام روز باشگاه داری توسط کمیسیون جهت تقدیر و تجلیل از باشگاه داران خبر داد و اظهار داشت: تدوین شیوه نامه تشویقی برای باشگاه که در حال اجرا در سراسر کشور است .

امیر عفراتی در خصوص بازنگری در اساسنامه تأسیس باشگاه ها گفت: کلیه رشته ها در فدراسیون که در حال حاضر شرایط عمومی باشگاه و فدراسیون دوچرخه سواری بررسی و تصویب در کارگروه تخصصی قرار گرفته است و به نوبت مابقی رشته ها نیز بررسی می شود.

وی گفت: در این اصلاح اساسنامه های نظرات کارشناسی خبرگان که در کارگروه فعالیت و همکاری می کند بررسی و تصویب می کند و از تمام مدیران کل استانی هم نظرخواهی می شود که اساسنامه بی نقص تهیه و ابلاغ گردد ، کارهای که قرار است انجام شود در آینده نزدیک بحث درجه بندی باشگاه ها است که قدم مهمی برای کسانی که باشگاه دار هستند و قدرت انتخاب برای کسانی که مایل به استفاده با توجه به توان مالی خود هستند را فراهم می کند و شاخصی قدرتمند و مهمی برای قیمت گزاری یا باشگاه می شود.

او افزود : لوایح و طرح هایی که در این مدت مورد تأیید هیئت دولت قرار گرفته حق پذیره باشگاه است و طرح معافیت ارزش افزوده در دستور کارکمیسیون ماده به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی است که کمیسیون دنبال می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم ضمن بیان این مطلب که یکی از اهداف مهم این کمیسیون ممانعت از تاسیس باشگاه هایی فاقد فضاهای استاندارد و ورزشی است خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های این کمیسیون و شرایط تمدید مجوز های باشگاه ها استاندارد سازی محیط های انان و نظارت بر عملکرد مربیان و مدیریتی ان می باشد.
وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نگاه حمایتی به باشگاه های خصوصی استان دارد و سعی شده است تعامل خوبی با باشگاه های استان برقرار کنیم.

منعم با اشاره نقش کمی و کیفی باشگاههای ورزشی در توسعه ورزش استان گفت : هم اکنون 239 باشگاه ورزشی در 9 شهرستان فعالیت دارند و براساس رتبه بندی اعلام شده توسط هیأت پزشکی ورزشی بر انجام مساعدت های لازم در قالب امتیازهای فنی و اعتباری باشگاههای برتر در اولویت قرار می گیرند.

وی از نظارت مستمر و مداوم بر باشگاههای ورزشی در قالب سه طرح اولیه، ثانویه و ادواری خبر داد و اظهار داشت : با همکاری هیأت پزشکی ورزشی ، بازرسی، حراست ، نماینده اتحادیه باشگاهها و هیأت های ورزشی فعال از باشگاههای ورزشی در حوزه های بیمه ورزشی و مصرف مکمل ها و داروهای غیر مجاز، بهداشت، ابعاد فنی و تخصصی، فضاهای مورد استفاده، دارا بودن مجوزهای قانونی، اطلاعات مربیان و ورزشکاران و در نهایت سلامت مجموعه ورزشی بازرسی ماهیانه بعمل می آید و با متخلفین بر اساس مقررات مصوب برخورد قانونی خواهد شد.

رسول منعم نقش باشگاههای ورزشی خصوصی و دولتی را در توسعه ورزش، استعدادیابی و شناسایی پتانسیل بالقوه استان بسیار پراهمیت خواهند و افزود : علاوه بر توسعه ورزش قهرمانی، باشگاههای ورزشی به عنوان مدرسه اخلاق بایستی با اندیشیدن تمهیدات لازم زمینه مناسب را جهت ارتقای فرهنگ عمومی ورزشکاران با در نظر گرفتن معیارهای اخلاقی فراهم نمایند.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان از نظارت مداوم به عنوان راهکاری جهت جلوگیری از رواج پدیده شوم و مذموم دوپینگ نام برد و افزود : این مهم امکان نظارت و کنترل موثر بر باشگاههای ورزشی بالخص درحوزه سلامت جامعه را فراهم نموده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار