همراه اول
26. آذر 1394 - 13:22   |   کد مطلب: 25965
دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان
اتحادیه باشگاه های ورزشی در سراسر کشور راه اندازی می شود
امیر عفراتی در اولین همایش تجلیل از باشگاه های برتر دولتی و خصوصی استان همدان گفت: سیاست وزارت ورزش و جوانان حمایت از باشگاههای خصوصی است و به زودی اتحادیه باشگاه های ورزشی در سراسر کشور شکل می گیرد.

همایش بزرگ تجلیل از باشگاههای خصوصی و دولتی استان و همجنین کارگاه آشنایی با آخرین مقررات حقوقی و آشنایی با عوارض مکمل های دارویی غیر مجاز با حضور مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
این همایش صبح امروز با حضور امیر عفراتی مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان ،خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ورزشکاران و باشگاه داران استان در سالن تالار فجر همدان برگزار شد.

مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان در این همایش گفت: با توجه به موضوع مهم باشگاه‌داری برای آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات باشگاه‌داران و تبیین سیاست‌ها، برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون ماده 5 گردهمایی باشگاه‌داران در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و این گردهمایی در واقع دهمین گردهمایی است که در کشور برگزار شده است.

با توجه به موضوع مهم باشگاه داری در کشور برآن شدیم تا همایش های باشگاه داران را در استان ها برگزار و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا و سیاست ها و برنامه های وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون ماده 5 این وزارت را تبیین کنیم.

امیر عفراتی اظهار داشت: نخستین اقدامی که پس از حضور در کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیر این کمیسیون انجام دادیم راه اندازی نرم افزار جامع کشوری بود تا استان ها اطلاعات باشگاه های خود را وارد این سیستم کنند و همچنین اخذ مجوز و تمدید مجوز باشگاه داران نیز از طریق این سیستم انجام شود.

وی افزود: این نرم افزار کمک می کند تا ضمن اطلاع جامع از باشگاه های کشور و آمایش باشگاه ها ،اخذ مجوزها نیز آسان تر و در زمان کوتاهتری انجام شود و نطارت ادارات ورزش و جوانان بر عملکرد باشگاه ها نیز بهتر خواهد شد.

دبیر کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 15 هزار باشگاه ورزشی سراسر کشور وارد این سامانه شده که حدودا239 باشگاه ورزشی استان همدان که از اداره کل ورزش و جوانان استان مجوز اخذ کردند نیز در این سامانه ثبت شدند.

وی اقدام بعدی پس از راه اندازی سامانه را تدوین شیوه نامه انضباطی باشگاه ها و ابلاغ آن به استان ها عنوان کرد و گفت: ما کمیسیون بدوی را در استان ها تشکیل دادیم که اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، پیگیری خواهد شد.

عفراتی در ادامه با اشاره به همکاری این کمیسیون با معاونت موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پخش موزیک های مجاز در باشگاه های ورزشی، اظهار داشت: در این قسمت در حال تهیه بانک سی دی هستیم که موزیک های مربوط به مختص هر رشته ورزشی تهیه و موسیقی بدون کلام را جایگزین موزیک های کنونی باشگاه ها کنیم.

وی تصریح کرد: بطور کلی در یک سال گذشته برنامه ریزی های خوبی در جهت رفع مسائل و مشکلات باشگاه ها و باشگاه داران و هموار کردن مسیر باشگاه داری انجام دادیم که امیدوارم بتوانیم همچنان در این مسیر گام های بلندتری را برداریم.
امیر عفراتی: سیاست وزارت ورزش و جوانان حمایت از باشگاههای خصوصی است و به زودی اتحادیه باشگاه های ورزشی در سراسر کشور شکل می گیرد.

در پایان این همایش اداره کل ورزش و جوانان استان از 23باشگاه برتر استان و شش دستگاهی با اداره کل ورزش و جوانان همکاری مطلوب داشتنه اند با اهداء لوح و جوایزی تقدیر به عمل آورد.

همچنین به همت هیات پزشکی ورزشی استان از9 باشگاه برتر در زمینه بیمه ورزشی در سال 93 با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار