همراه اول
2. دى 1394 - 12:46   |   کد مطلب: 26014
علی ضمیری کامل گفت: دستگاه‌های دولتی نسبت به اختصاص یک درصد از بودجه خود به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش همدان ورزش؛ ، معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در دیدار با روسای تربیت بدنی دستگاه های اجرایی نظامی و انتظامی استان با اشاره به اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه های دولتی به ورزش اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق مجلس ابتدا امسال تصویب شد که همه دستگاه‌های دولتی می‌توانند از یک درصد کل بودجه مصوب خود در راستای توسعه ورزش کشور استفاده کنند.

وی توسعه ورزش و امکانات ورزشی در مناطق روستایی را ضروری دانست و گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دستگاه‌های دولتی موظف شدند که 30 درصد از اعتبارات یک درصدی بخش ورزش را در جهت ارتقای ورزش در مناطق روستایی و عشایری هزینه کنند.

ضمیری کامل همچنین افزود: مجلس مقرر کرده است که 40 درصد از اعتبارات یک درصدی تعلق یافته به بخش ورزش در دستگاه‌های دولتی، به کارکنان اختصاص یابد این درصورتی است که قبل از آن باید 60 درصد از یک درصد را به توسعه ورزش استان اختصاص دهند.

وی تأکید کرد: با توجه به مشکلات و خلأهای موجود در بخش ورزش کشور، تخصیص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های دولتی به توسعه ورزش، می‌تواند آثار مثبت فراوانی در ارتقای شاخص‌های ورزشی استان داشته باشد.

معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با تأکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی و ساز و کار درست برای هزینه‌کرد یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی در بخش ورزش، تصریح کرد: ضروری است دستگاه‌های دولتی یک درصد اعتبارات خود را با مشورت و نظارت اصولی اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش ورزش هزینه کنند تا ناهماهنگی و عدم توازنی در این بخش بروز پیدا نکند.

وی عدم وجود مشورت و نظارت اداره کل ورزش و جوانان را موجب هدررفت یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی دانست و اظهار داشت: روسای تربیت بدنی دستگاه ها باید برنامه‌ریزی مشخصی در راستای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی و اداره کل ورزش و جوانان داشته باشند تا از هدررفت منابع اعتباری دولتی جلوگیری شود.

ضمیری کامل افزود: با اختصاص یک درصد سهم ورزش در بودجه دستگاه ها به ورزش کشور و استان شاهد شکوفایی و تحول عظیمی می شود و دوباره ورزش به روزهای اوج خود باز می گردد.

وی با اشاره به توجه دستگاه های اجرایی به ورزش کارکنان اظهار داشت: توجه ویژه دستگاه های دولتی به ورزش کارکنان خود تلاشی برای ارتقای سلامتی آن ها است که باعث افزایش بهره وری و حوصله کاری می شود.

معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در همین راستا با برنامه ریزی گسترده در این بخش ترغیب کارکنان دولت را در عرصه ورزش در دستورکار خود قرار داده است و به زودی المپیاد ورزشی ویژه کارکنان دولت در همدان برگزار می شود.

وی با تاکید به این نکته که سازمان ها و ارگان ها باید به برنامه های ورزشی منظم و فراگیر برای تمام کارکنان توجه داشته باشند، تصریح کرد: سازمان ها باید علاوه بر نظارت بر اجرای صحیح این برنامه ها، انگیزه لازم برای شرکت افراد به فعالیت های ورزشی را نیز به وجود آورند.

ضمیری کامل مهم ترین اهداف ورزش کارکنان را انگیزش و بهبود عملکرد کارکنان، شناسایی میزان شایستگی کارکنان و تشخیص و تعیین نیازهای مادی ومعنوی آنان، ایجاد فضای سالم کاری و بازخورد مناسب،‌ایجاد محیط سالم و با نشاط،‌ ارتقای سطح سلامتی و بهره وری مناسب سازمان ها عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان و مدیران سازمان ها از کارکنان در تمام زمینه ها، علی الخصوص حمایت از ورزش آن ها منجر به افزایش بازدهی سازمان و سلامتی کارکنان و در نهایت سلامتی جامعه و خانواده ها خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار