همراه اول
2. دى 1394 - 13:57   |   کد مطلب: 26018
در نخستین هفته دور برگشت جام آزادگان صورت می‌گیرد:
پاسی‌ها درصدد عبور از عوارض شهرداری اردبیل
در نخستین هفته دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران تیم فوتبال پاس همدان باید برابر تیم شهرداری اردبیل به میدان برود.

به گزارش همدان ورزش به نقل از فارس ؛ نخستین هفته دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران فردا پنج‌شنبه با برگزاری 10 مسابقه در شهرهای مختلف ایران آغاز خواهد شد.

فرق اساسی و بزرگ برگزاری رقابت‌های جام آزادگان امسال با سال‌های گذشته برای نخستین‌ بار انجام آن در یک گروه 20 تیمی است که با مخالفت و موافقت‌های زیادی همراه بود.

طرح انقباضی فدراسیون فوتبال مبنی بر کم کردن تیم‌ها در لیگ‌های فوتبال باعث شده امسال با 20 تیمی شدن این رقابت‌ها شرایط مناسبی برای رسیدن به شرایط حرفه‌ای فراهم شود.

به طور حتم برگزاری 38 هفته مسابقه فوتبال؛ کار سختی را برای تیم‌های حاضر در جام آزادگان فراهم کرده که دور رفت این رقابت‌ها بعد از 19 هفته به پایان رسید که از فردا سوم دی ماه دور برگشت آن کلید خواهد خورد.

امسال 20 تیمی شدن لیگ دسته یک محاسن و معایب متعددی داشته و دارد اما این اقدام در حرفه‌ای‌تر شدن فوتبال ما کمک بزرگی خواهد کرد.

استان همدان در حال حاضر به جز لیگ برتر دارای تیم‌هایی است که تلاش می‌کنند نمایندگان شایسته‌ای برای فوتبال این استان باشند اما در سطح لیگ دسته اول این‌گونه رقم نخورده و اوضاع و احوال تیم فوتبال پاس، چنگی به دل نمی‌زند به طوری که بعد از 19 هفته همچنان در قعر جدول دست و پا می‌زند و یکی از گزینه‌های پنجم تیم سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر لقب گرفته است.

*جایگاه نوزدهم در گروه 20 تیمی حاصل کار پاسی‌ها در دور رفت

با بررسی اجمالی از عملکرد سبزپوشان در دور رفت به خوبی مشهود است که با وجود تغییرات، تیم نگون‌بخت نتوانست دردی از نماینده دسته اولی همدان دوا کند و این تیم بعد از 19 هفته با 17 امتیاز در قعر جدول جام آزادگان قرار گرفته است.

عملکرد سبزپوشان به گونه‌ای بود که با یک حساب سرانگشتی به نتیجه می‌رسیم ضعف این تیم به قدری زیاد بوده که نتوانسته از هر بازی با میانگین یک امتیاز از زمین خارج شود و این باعث شده تا در مکان نوزدهم جدول جا خوش کند.

حضور دوباره مهابادی در پاس نتوانست راهگشا باشد و با استعفای او، رضا طلایی‌منش جانشین وی شد اما این تغییرات در کادر فنی هم مانع از روند رو به افول پاسی‌ها نشد.

هر چند در سه هفته اخیر پاسی‌ها حرکت رو به جلو به خود گرفتند و با دو تساوی و یک پیروزی توانستند به نوعی جبران ناکامی‌های هفته‌های قبل را کنند اما شرایط این تیم به گونه‌ای است که برای ماندگاری در جام آزادگان باید دور برگشت تلاش مضاعفی را در دستور کار قرار بدهند.

*پاسی‌ها با روحیه مضاعف برای عبور از عوارض شهرداری اردبیل

شاگردان رضا طلایی‌منش که با روحیه مضاعفی از برد برابر نفت مسجدسلیمان به دست آوردند، راهی اردبیل شدند برای اینکه با انگیزه بهتری راهی تعطیلات نیم‌فصل شوند به دنبال کسب امتیاز و پیروزی در این هفته دور برگشت هستند.

پاس که در هفته نخست در خانه برابر شهرداری‌چی‌های اردبیل با نتیجه بدون گل متوقف شده بودند با شرایطی که در جدول دارند به دنبال پیروزی است تا ضمن خروج از بحران و تیم‌های فانوس به دست بتواند در فرصت تعطیلات نیم‌فصل تیم را تقویت کند.

هر چند که دست کادر فنی سبزپوشان در این بازی خالی است و بدون پنج بازیکن اصلی خود راهی اردبیل شده است، اما انگیزه‌ای که در بین بازیکنان تیم وجود دارد باعث شده تا برای کسب امتیاز تلاش بیشتری کنند.

*پرداخت پاداش برد نفت و قول پاداش ویژه پیروزی در اردبیل

مسئولان تیم پاس که به شدت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، برای حفظ روند رو به رشد تیمشان پیش از حرکت به اردبیل پاداش برد شیرین مقابل نفت مسجد سلیمان را به اعضای تیم پرداخت کردند.

همچنین مدیرعامل باشگاه قول داده در صورت پیروزی در اردبیل پاداش ویژه‌ای با بازیکنان و گلزنان پرداخت کند و در صورت عدم دریافت گل، به دروازه‌بانان پاداش خاص تعلق بگیرد.

هر چند بازی در خانه حریف و سرمای شدید زمستان در اردبیل کار را برای شاگردان طلایی‌منش سخت کرده اما این اقدامات باعث شده تا انگیزه بازیکنان برای کسب نتیجه دوچندان شود.

*سفر زمینی پاسی‌ها به اردبیل و نبود 5 بازیکن اصلی

از باشگاه پاس خبر می‌رسد، تیم عصر سه‌شنبه با اتوبوس راهی اردبیل می‌شود تا در هتل دریاشهر اردبیل مستقر شود و یک روز قبل از بازی بتواند با استراحت کامل خود را برای مسابقه حساس برابر شهرداری‌چی‌های اردبیلی آماده کند.

پاسی‌ها چهار بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و بدون شک این موضوع کار را برای کادر فنی پاسی‌ها سخت‌تر خواهد کرد.

محسن آذرباد، آرمین طلایی‌منش، امین پورعلی و صادق کرمی چهار بازیکن مصدوم پاسی‌ها هستند که شرایط همراهی تیم‌شان در مسابقه فردا برابر شهرداری اردبیل را ندارند.

همچنین مسعود همامی دروازه‌بان پاسی‌ها به دلیل حضور در مراسم ازدواجش با اجازه کادر فنی در این بازی حضور ندارد.

با این شرایط باید منتظر شد و دید کادر فنی تیم پاس چه تدابیری برای رویارویی با حریف اردبیل خود در غیاب این بازیکنان خواهند داشت.

*پخش مستقیم بازی شهرداری اردبیل و پاس همدان

مدیر رسانه‌ای تیم پاس همدان از پخش مستقیم بازی فردای دو تیم شهرداری اردبیل و پاس همدان از شبکه استانی اردبیل خبر داد.

میثم ناصرنژاد گفت: با هماهنگی انجام شده این مسابقه که فردا از ساعت 14 به میزبانی شهرداری‌چی‌های اردبیل برگزار خواهد شد به صورت مستقیم از شبکه استانی اردبیل پخش خواهد شد.

وی افزود: تیم بعد از این مسابقه به تعطیلات خواهد رفت و بعد از چند روز استراحت دور جدید تمرینات آغاز می‌شود که زمان و مکان شروع آن از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

*شهرداری اردبیل هم به دنبال ارتقای جایگاه خود در جدول

در مقابل تیم شهرداری اردبیل هم وضعیت مشابه تیم پاس از حیث جمع امتیاز با تیم پاس دارد و نتوانسته در 19 هفته دور رفت در جدول بالا بکشد.

اردبیلی‌ها در دو هفته اخیر دو باخت برابر تیم‌های خونه به خونه و پیکان پذیرفته و برای پاره کردن نوار ناکامی‌های خود به دنبال پیروزی در بازی خانگی و برابر تیم قعرنشین پاس است.

اردبیلی‌ها در صورت پیروزی برابر حریف همدانی‌ خود می‌توانند تا رده دهم جدول صعود کنند و در مقابل در صورت شکست تا رده هجدهم هم سقوط آزادی داشته باشند.

هر چند باید منتظر بود و دید تفکرات کدام مربی می‌توان در مستطیل سبز موفق‌تر شود و سه امتیاز شیرین بازی به کدام تیم می‌رسد؟

تا پایان دور رفت و هفته نوزدهم تیم پاس همدان با کسب 17 امتیاز در قعر جدول و جایگاه نوزدهم قرار گرفته و در مقابل تیم شهرداری اردبیل با 20 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سایر رقبا در رده چهاردهم جدول جا خوش کرده است.

در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک فوتبال ایران دو تیم شهرداری اردبیل و پاس همدان روز پنج‌شنبه سوم دی ماه از ساعت 14 به مصاف هم خواهند رفت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار