همراه اول
3. دى 1394 - 9:19   |   کد مطلب: 26028
قهرمان مسابقات پرورش اندام جهان گفت: بنده به همه جوانان توصیه می کنم که در تمامی امور خود همیشه با توکل بر خداوند کارهای خود را پیش ببرند و اگر قصد رسیدن به جایگاه قهرمانی را دارند، باید بدانند که ابتدا باید منش پهلوانی را سرلوحه خود قرار دهند.

به مناسبت کسب عنوان قهرمانی مسابقات پرورش اندام مردان جهان توسط ورزشکار شایسته همدانی جناب آقای مجتبی نوترکی؛ خبرنگار همدان ورزش به سراغ وی رفته است و گفتگویی هرچند کوتاه را با وی ترتیب داده است که در ادامه آن را می خوانید.

همدان ورزش: به عنوان اولین سوال لطف بفرمایید و سابقه ورزشی خود را برای خوانندگان بازگو نمایید.

نوترکی: ابتدا با عرض سلام خدمت خوانندگان محترم این رسانه خوب ورزشی، بنده از سال 1377 ورزش را به صورت حرفه ای در رشته بدنسازی آغاز کردم که بعد از گذشت چهار سال از آغاز این روند و در سال 1381 برای اولین بار موفق شدم تا در مسابقات پرورش اندام جوانان کشور حضور پیدا کنم.

با لطف خداوند متعال و تمرینات خوبی که زیر نظر مربیان مجرب انجام می دادم برای نخستین بار در همین مسابقات موفق به فتح سکوی قهرمانی در بین جوانان این کشور عزیز شدم.

همدان ورزش: مهمترین مقام های کسب شده شما در چه سال ها و چه مسابقاتی بوده است؟

نوترکی: بنده در سال 1383 مجددن توانستم تا قهرمان جوانان کشور شوم و از این سال به بعد با توجه به افزایش سن در رده بزرگ سالان به رقابت پرداختم و در سال 1387 نیز توانستم قهرمان بزرگسالان کشور شوم.

اما در عرصه بین المللی نیز با عنایت خداوند و پشت کار بسیار، عناوینی همچون؛ قهرمانی مسابقات سنگین وزن جهان در تایلند در سال 1390؛ قهرمانی سنگین وزن جهان در سال 1391 و قهرمان مستر المپیای آماتوری در سال 93 را توانستم کسب نمایم.

همدان ورزش: هدف شما از انجام ورزش چیست؟

نوترکی: پرداختن به ورزش برای سلامتی هر شخصی بسیار مفید است؛ اما یکی از اصلی ترین دلایل بنده به منظور انجام این مهم برافراشته شدن پرچم سه رنگ و زیبای جمهوری اسلامی ایران که مزین به نام الله می باشد؛ در میادین بین المللی است.

بنده ابتدا ورزش را از فوتبال شروع کرده و سپس به ورزش کشتی روی آوردم، اما با توجه به علاقه زیادی که به ورزش بدنسازی داشتم، این رشته را با جدیت و به صورت حرفه ای دنبال کردم.

 مهم نیست که افراد در چه جایگاه و مسئولیتی قرار دارند، بلکه اصلی ترین وظیفه هر شخص این است که از جایگاه خود به نحوی استفاده کند که در نهایت بتواند برای کشورش سربلندی و افتخار را در همان عرصه کسب نماید.

امروز اگر همه اشخاص در هر زمینه فعالیتی که قرار دارند، بتوانند امورات خود را به درستی انجام دهند، قطعا کشور عزیز ما ایران بیش از گذشته پیشرفت خواهد کرد.

همدان ورزش: از دیدگاه شما چه ورزشی سخت ترین ورزش لقب می گیرد؟

نوترکی: به نظر بنده هر ورزشی سختی خاص خود را دارد، اما رشته بدنسازی سختی های مختص به خود را دارد. برای مثال اگر در این رشته رژیم غذایی درستی رعایت نگردد، اندام شخص نه تنها خوش فرم نمی شود بلکه از حالت قبلی خود خارج شده و شکلی نا زیبا را برای وی پدید می آورد.

اما در مجموع ورزش نه تنها سختی ندارد بلکه می تواند همین سختی ها را به تفریحی بسیار دلچسب تبدیل کرد.

  همدان ورزش: در صورت امکان توضیحی کوتاه نیز در مورد متفاوت ترین دوره ورزشی یک بدنساز بفرمایید.

نوترکی: متفاوت ترین قسمت پرورش اندام دوران آماده سازی ورزشکار است که در این دوره ورزشکار ممنوعیت دارد و نباید از هر ماده غذایی استفاده کند.

در هفته آخر که اوج پرورش یک ورزشکار است، پرورش اندامی ها در جیره بندی غذایی به سر می برند که این امرتفاوت این رشته با سایر رشته را شامل می شود.

 همدان ورزش: شیرین ترین خاطره خود از دوران ورزشی را برای ما بیان نمایید.

نوترکی: بهترین خاطره دوران ورزشی بنده مربوط به سال 1390 می باشد.

بنده در این سال برای نخستین بار موفق شدم تا در مسابقات بین المللی تایلند عنوان قهرمانی را کسب نمایم.

اما شیرین ترین لحظه ای که در این مسابقات برایم به وجود آمد، زمانی بود که پرچم کشور عزیزمان ایران را بالاتر از بقیه کشور ها مشاهده کردم که تمامی حاضرات به احترام پرچم کشور من از جا بلند شده بودند و به آن احترام می گذاشتند؛ این شیرین ترین خاطره بنده از دوران مسابقات ورزشی است.

همدان ورزش: به عنوان آخرین مطلب؛ در صورت تمایل توصیه شما به ورزشکاران به ویژه در این رشته چیست؟

نوترکی: بنده به همه جوانان توصیه می کنم که در تمامی امور خود همیشه با توکل بر خداوند کارهای خود را پیش ببرند و اگر قصد رسیدن به جایگاه قهرمانی را دارند، باید بدانند که ابتدا باید منش پهلوانی را سرلوحه خود قرار دهند.

پایگاه خبری همدان ورزش در انتها از جناب اقای مجتبی نوترکی به دلیل اینکه این وقت را در اختیار ما قرار دادند و با افتادگی و فروتنی به سوالات ما پاسخ دادند کمال تشکر و قدردانی را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار