همراه اول
7. دى 1394 - 10:16   |   کد مطلب: 26052
دوندگان همدانی  به  مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند
دو و میدانی کاران استان برای حضوردر مسابقات قهرمانی کشوربه کرمانشاه اعزام شدند .

به گزارش همدان ورزش؛ دو و میدانی کاران استان برای حضوردر مسابقات قهرمانی کشوراز امروز به مدت دو روز در رده سنی جوانان به کرمانشاه اعزام شد. حامد زهدی غلامی ، ایمان طالبی،سجاد خدایاری و محمد آسمار به مربیگری و سرپرستی مهدی محمدی در این مسابقات حاضر شدند.

گفتنی است :رشته دو و میدانی به مجموعه‌ای از ورزش‌ها شامل دوها، پرش‌ها، پرتاب‌ها، پیاده‌روی و رشته‌های ترکیبی گفته می‌شود. برگزاری مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش‌ها، ساده‌تر است و نیاز چندانی به تجهیزات گران‌قیمت ندارد. بیشتر رشته‌های دو و میدانی به‌طورکلی انفرادی هستند، به‌جز دوهای امدادی و برخی از مسابقات مانند دوهای صحرانوردیکه در آنها امتیاز اعضای یک تیم با هم جمع می‌شود.

سابقهٔ این ورزش به المپیک باستانیِ یونانیان می‌رسد که از ۷۷۶ پ. م برگزار می‌شد. این رشته استخوان‌بندی المپیک مدرن را از اولین دورهٔ آن تشکیل داده‌است. امروزه فدراسیون جهانی دو و میدانی (IAAF) برگزاری مسابقات دوومیدانی در سطح بین‌المللی را بر عهده دارد و پس از المپیک، معتبرترین رویدادهای این رشته قهرمانی دوومیدانی جهان و قهرمانی دوومیدانی داخل سالن جهان به‌شمار می‌روند.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار