همراه اول
2. فروردين 1397 - 10:11   |   کد مطلب: 26082
8 دقیقه ورزش و لاغری
اگر بگوییم که برای داشتن بدنی بهتر فقط 8 دقیقه ورزش کنید چه ؟ ارزشش را دارد ؟ ما فکر می کنیم خیلی . بنابراین با یک کارشناس در این مورد صحبت کردیم و به راز آن بیشتر پی بردیم .

در واقع دانشمندان از یافته های جدید دانشکده ی پزشکی ورزش امریکا که میزبان جلسه ای خاص در آخرین کنفرانسش بود بسیار هیجان زده شدند . یکبار امتحان کنید . کل ورزش سریع منظم ما از 8 تا 20 دقیقه طول می کشد . طی 2 هفته اندامی بهتر و بدنی قوی تر خواهید داشت . می توانید شکم خود را صاف کرده ، ران پا را لاغر و حتی سایز خود را در این ماه بدون رژیم غذایی کم کنید . معرفی تمرینات کوتاه و فعالیت شدید می تواند سرعت پایین آوردن وزن را افزایش دهد و زمان ورزش شما را تا نیم ساعت یا بیشتر کم کند . 

محققان استرالیایی دریافتند خانمهایی که تنها 8 ثانیه بیشتر فعالیت ورزشی شدید دارند با 12 ثانیه فعالیت سبک ظرف 20 دقیقه به مدت 3 بار در هفته نسبت به آنهایی که 2 بار در هفته تمرین طولانی تر دارند ، سریع تر لاغر می شوند . 
آنهایی که در این فواصل ورزش کرده اند و 16 پوند ( 264/7 کیلوگرم ) وزن کم کرده اند ، 12٪ شکم ، 15٪ ران خود را لاغر کرده اند و 2/1 1 پوند ( 6810/0کیلوگرم ) متابولیسم عضله را در 4 ماه بدون رژیم غذایی اضافه کرده اند . 
این فواصل سوخت کالری را در طول ورزش و بعد از آن افزایش می دهد که به پایین آوردن سریع وزن کمک می کند . همچنین بر سطح بیوشیمی نیز مؤثر است . مؤلف ای گیل تراپر ، پزشک و محقق ورزشی در دانشگاه ویلز جنوبی استرالیا می گوید : فعالیت شدید ورزشی ، لاکتات تولید می کند که یک محصول جانبی برای شکستن کربوهیدرات ها در تولید انرژی است که موجب سوزاندن چربی می شود . 

با ورزش مداوم در طی زمان کوتاهتر تولید لاکتات کمتر و بر سوزاندن چربی تأثیر بیشتری می گذارد . درعین حال ورزش با فواصل بیشتر ممکن است آدرنالین را که هورمونی است که به سوزاندن چربی شکم کمک می کند را افزایش دهد . 

کارشناس : کریگ بلنتین ، فیزیولوژی دان ورزشی تورنتو و مربی ای که تمرینات منظم را مشخص کرده این نوع ورزش را طراحی کرده . 

نگاهی به تمرینات ورزشی

آنچه نیاز دارید :
کفش ورزشی ( به خصوص کتانی مخصوص دو ، اگر می دوید ) . ساعت با یک تایمر ثانیه شمار ، وسیله ی کنترل ضربان قلب . 
کاری که باید انجام دهید :
یکی از ورزشهای شدید ما را انتخاب کنید و آنها را ترکیب کنید و 3 بار در هفته در طی روزهای غیر متوالی انجام دهید . 
چگونه آن را انجام دهید :
در طول دوره ای که ورزشهای سبک را انجام می دهید باید بتوانید راحت صحبت کنید ، وقتی آن را شدید کردید به حدی آن را برسانید که حرف زدن تقریباً برایتان غیرممکن شود . مارتین گیبالا ، پزشک و پروفسور دانشگاه مک مستر آنتاریو می گوید : تحقیقات نشان می دهند که هر کسی حتی کسانی که بیماری قلبی و دیابت دارند یا چاق هستند می توانند از این تمرینات بهره ببرند . اگر سالم هستید یا به طور منظم ورزش نمی کنید قبل از انجام تمرینات نزد پزشک بروید و خودتان را چک کنید . 
برای گرفتن نتیجه ای سریعتر : تمرینات قلبی و کششی را به برنامه ی خود اضافه کنید . 

تمرین 1 : 8 دقیقه تقویت انرژی 
وقتی محققان دانشگاه مک مستر از تعدادی بزرگسال خواستند که 30 ثانیه روی دوچرخه های ثابت با پدال آهسته بین 3 روز هفته ورزش کنند ( 2 دقیقه ورزش سنگین ) ، آنها توانستند ظرفیت تناسب اندام خود را 2 برابر کنند ( توانایی قلب ، ریه و شرائن ) . پس از 6 هفته گزارش شد که تنها ظرف 2 هفته احساس می کنند قوی تر و پرانرژی تر هستند .
بر اساس این مطالعه ، تمرینات ورزشی 8 دقیقه ای ما به اندازه ی تمرینات شدید 2 دقیقه ای قدرت بدنی را افزایش می دهد اما در تمرینات کوتاهتر 15 ثانیه ای جداً سریعتر به نتیجه می رسید . برای تنوع و انجام ورزشهای مختلف عضله این تمرینات را دنبال کنید : 
8 دقیقه فعالیت
00:00 گرم کردن بدن ، پیاده روی معمولی 
2:00 با سرعت دویدن ، تا جایی که می توانید سریع بدوید 
2:15 آهسته راه بروید 
2:45 سریع بدوید 
3:00 راه بروید 
3:30 15 ثانیه به صورت یکی در میان با سرعت بدوید و 30 ثانیه راه بروید . بیش از 6 بار این کار را انجام دهید . 
8:00 پایان 

تمرین 2 : 12 دقیقه کالری بسوزانید اینجا تمرینات 8 دقیقه ای داریم که همان نتایج را دارد . 
می توانید از هر وسیله ی تنظیم ضربان قلب مانند تردمیل یا دوچرخه ی ثابت استفاده کنید . جلسه طولانی تر است ( 12 دقیقه با 20 و 40 ثانیه تناوب ) تا فرصتی به دستگاه بدهیم برای تطبیق با سطوح مختلف شدت ورزش . 
12 دقیقه فعالیت 
00:00 با راه رفتن آهسته خودتان را گرم کنید 
2:00 سرعت را بالا ببرید . حرکات خم شدن یا استقامتی را انجام دهید تا حدی که به سختی بیافتید . 
2:30 راحت نفس بکشید . سرعت را کم کنید . حرکات خم شدن یا استقامتی را انجام دهید تا حدی که راحت قدم بردارید . 
3:00 سرعت را بالا ببرید 
3:20 آهسته و راحت تمرین کنید 
4:00 به طور یکی در میان 20 ثانیه با سرعت بالا تمرین کنید و 40 ثانیه آهسته تا 7 بار این کار را ادامه دهید . 
11:00 آرام قدم بزنید 
12:00 پایان 

تمرین 3 : 20 دقیقه سوزاندن چربی 
این طرح بر اساس تحقیقاتی که در استرالیا انجام شده دارای انرژی بالایی است و در کوتاهترین زمان می توانید تناسب اندام خود را دوباره به دست آورید . 
حرکات ورزشی چربی سوز و آسان باعث شده بتوانید در هرکجا آن را انجام دهید . ما طبق این مطالعه فواصل را با هم ترکیب کرده ایم اما تمرینات ورزشی طولانی ترند ( 12 و 18 ثانیه ) تا فرصت این را داشته باشید که حرکات را تغییر بدهید و تا آخرین حد تلاش کنید تا بتوانید حداکثر چربی را بسوزانید . درجا زدن ، روش بسیار خوبی برای تغییر حرکات ورزشی بین تمرینات است . برای این کار این حرکات را به طور یکی در میان و منظم انجام دهید و آنگونه که در تمرین 1 گفتیم راه بروید . 
20 دقیقه فعالیت 
00:00 با راه رفتن اطراف مکان خود و درجا زدن خود را گرم کنید 
2:00 پرش پروانه 
2:12 درجا زدن 
2:30 اسکیت تند 
2:42 درجا 
3:00 زانو بلند 
3:12 درجا 
3:30 چرخش 
3:42 درجا 
4:00 حرکات بالا را به همین صورت ( یکی درمیان ) تکرار کنید تا 7 بار
18:00 آرام راه بروید 
20:00 پایان 

پرش پروانه 
بله ، همانهایی که در کلاسهای ورزشی انجام می دادید . تا جایی که می توانید سریع تر آن را انجام دهید . 
اسکیت تند 
پاها را به هم بچسبانید . دستها را کنارتان قرار دهید . با پای راست به سمت راست بپرید . سپس پای چپ و آن را به طور ضربدری پشت پای راست قرار دهید و روی زمین بگذارید . دست چپ را به طور ضربدری پشتتان بگذارید . طوری که می خواهید به زمین دست بزنید . همین کار را از طرف چپ انجام دهید . از یک طرف به طرف دیگر بپرید تا حد امکان سریع . 
زانو بلند 
تا می توانید سریع در جای خود بدوید . زانوها را تا حد امکان از سمت جلو بالا بیاورید . دستها را از دو طرف حرکت بدهید . 
چرخش 
بایستید و کمی پاها را از هم باز کنید . به صورت لی لی بپرید و زانوها را به سمت راست بچرخانید درحالیکه دستها را به سمت چپ حرکت می دهید و پاها را با زانوی خمیده روی زمین بگذارید . همین کار را تکرار کنید و در جهت مخالف بچرخید .

 

 

 

 

مرجع : http://www.novindiet.net

دیدگاه شما

آخرین اخبار