7. تير 1397 - 10:44   |   کد مطلب: 26122
5 توصیه که قبل از شروع دویدن باید بدانید
اوایل که دویدن را شروع کردم تقریبا همه چیز را تجربه کردم از تاول های دردناک پا گرفته تا درد زانو و ساق پا. ای کاش آن زمان کسی بود که مرا می نشاند و این نکات را برای کاهش مشکلات دویدن گوشزد می کرد.

 اگر شما از کسانی هستید که می خواهید شروع به دویدن کنید، حالا چه خارج از خانه چه روی تردمیل بهتر است از این تجربیات استفاده کنید.

ساده تر می شود

مثل خیلی از کارهای دیگر، هرچقدر بیشتر انجامش بدهید ساده تر می شود. برای تقویت عضلات، خو گرفتن قلب و ریه ها، و افزایش استقامت، حداقل هفته ای سه مرتبه بدوید. کار را با یک مسافت ممکن شروع کنید مثلا 3 کیلومتر. همین که دویدن در این مسافت برایتان ساده شد به مرور مسافت را افزایش دهید. کلید کار دویدن با سرعتی مناسب در مدت ز مانی معین است. اگر خیلی سریع و با مدت زمان خیلی کم کار را شروع کنید سرانجام یا آسیب می بینید و یا از این ورزش تنفر پیدا می کنید.

لوازم بی کیفیت استفاده نکنید

در اولین تلاشم برای دویدن یک جفت کفش معمولی با جوراب هایی نازک پوشیدم و برایم عجیب بود که این تاول های وحشتناک از کجا آمده. وسائل خیلی زیادی احتیاج ندارید اما همان هایی هم که استفاده می کنید باید حسابی باشد. یک جفت کفش مخصوص دو داشته باشید با جوراب های ورزشی مناسب که پاها در آن عرق نکند و تاول نزند. لباس هایتان نیز تا جای ممکن باید سبک باشد و مانع حرکت عضلات بدنتان نشود.

دویدن در خارج از خانه از دویدن روی تردمیل سخت تر است

مدتی فقط روی تردمیل می دویدم تا یک روز تصمیم گرفتم بیرون از خانه دویدن را امتحان کنم، خیلی سخت تر بود! تپه ها، باد، نور آفتاب، گرما، و ... همه اینها دویدن را از آنچه هست خیلی دشوارتر می کرد. اما این را هم بگویم، از وقتی دویدن خارج از خانه را شروع کردم پیشرفت چشمگیری در قدرت و استقامت خود دیدم. همچنین توانستم 2 کیلو وزن کم کنم و ظاهر عضلاتم از قبل ملموس تر شده بود. می دانم خیلی از مردم عاشق تردمیل خود هستند، اما ای کاش کسی بود که زودتر از مزایای دویدن خارج از خانه برایم می گفت.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

دیدگاه شما

آخرین اخبار