همراه اول
20. بهمن 1394 - 9:15   |   کد مطلب: 26145
آیت الله محمدی بابیان اینکه آموزش‌های قبل از ازدواج باید بیشتر پیگیری شود گفت: این آموزش ها نقش مهمی در کاهش طلاق خواهد داشت.

به گزارش همدان ورزش؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در شورای فرهنگی عمومی همدان به آموزش‌ها و مشکلات جوانان قبل از ازدواج اشاره کرد و گفت: مسائل مربوط به خانواده‌ها باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان بابیان اینکه مدرک‌گرایی به یک معضل برای جوانان تبدیل‌شده است، ادامه داد: دختران و پسران بسیاری وجود دارند که سطح تحصیلات آن‌ها بالا است اما از همسرداری بی آگاه هستند.

آیت‌الله محمدی با تأکید بر اینکه دختران و پسران از آموزش‌های زندگی آگاهی ندارند، عنوان کرد: آمار دختران در سن ازدواج در روستاها رو به افزایش است.

وی در ادامه بابیان اینکه نقاط ضعف هیئت‌های مذهبی نگران‌کننده خواهد بود، عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی نو پا شور و شوق عزاداری دارند ولی معرفت و سرپرست مناسب ندارند.

وی بابیان اینکه هیئت‌های مذهبی امکانات کافی، منبر و مداح خوب ندارند، اظهار داشت: اگر هیئت‌های مذهبی معرفت کافی، سرپرست مناسب و امکانات کافی نداشته باشند دشمن در آن‌ها نفوذ خواهد کرد.

وی ادامه داد: دشمن خرافات را وارد عزاداری‌ها کرده که قمه‌زنی نمونه بارزی از این خرافات است که به‌واسطه دشمن به هیئت‌های عزاداری واردشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان بابیان اینکه در فلسفه الهی قوانینی وجود دارد که هر چیزی از حد خود تجاوز کند به ضد خودش مبدل می‌شود، عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی نوبنیاد جوان هستند و شور و عشق حسینی در آن‌ها وجود دارد اما منبر و مداح خوب و امکانات مناسب در اختیار آن‌ها نیست.

آیت‌الله محمدی بابیان اینکه دشمن این هیئت‌های نو پا را شناسایی و خرافات را در آن‌ها ابقا می‌کند، بیان داشت: این مسئله نه‌تنها در همدان بلکه در کل کشور نیازمند توجه بیشتر است.

وی بابیان اینکه جلسه فرهنگ عمومی باید کاربردی‌تر شود، ادامه داد: آموزش‌های قبل از ازدواج باید بیشتر پیگیری شود چراکه آموزش نقش مهمی در کاهش طلاق خواهد داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار