همراه اول
17. آبان 1397 - 11:23   |   کد مطلب: 26176
باید پوست موز را بخوریم؟
موز یکی از معروفترین میوه های تازه ای است که تقریبا در تمام فصول می توان پیدا کرد و طرفداران زیادی هم دارد

به گزارش همدان ورزش؛ موز یکی از معروفترین میوه های تازه ای است که تقریبا در تمام فصول می توان پیدا کرد و طرفداران زیادی هم دارد. بی دلیل هم نیست: از موز استفاده می کنیم تا آب میوه و اسموتی ها را شیرین کنیم، کربوهیدراتی که موز دارد از نوع پیچیده است، می توانید یک موز را راحت پوست بکنید و به عنوان میان وعده بخورید، در کل گزینه هایی که با موز پیش رو دارید بسیار است. همچنین موزها منابعی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها هستند – اما آیا می دانستید نصف این مواد مغذی موز را دور می اندازید؟ پوست موز به همان اندازه ی خود موز حاوی مواد مغذی است و بله می توانید پوستش را بخورید.

همه خود موز را دوست داریم و می دانیم سرشار از پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و ویتامین B-6 است. اما مقدار فیبر و پتاسیم پوست موز دو برابر خودش است. پوست حتی حاوی لوتئین ، کارتنوئیدی که به عنوان تقویت کننده سلامت چشم ها شناخته می شود، تریپتوفان، آمینو اسیدی با خواص آرامش بخش، و فیبر پروبیوتیک برای تقویت باکتری های روده. ( نکته: اگر می خواهید از پوست موز استفاده کنید توصیه می شود از نوع ارگانیک استفاده کنید )
آیا زمانش رسیده که پوست موز را به عنوان یک سوپر غذای جدید معرفی کنیم؟ اگر آنچنان اشتها برانگیز به نظر نمی رسد به شما حق می دهیم. هر کسی که تا به حال پوست موز خورده ( مثل من ) می داند که طعمی تلخ دارد و باعث می شود حسی عجیب زبان را بپوشاند. اما در برخی از فرهنگ ها سالیان سال است که از پوست موز در پخت و پز استفاده می کنند ( اگر رمان های لاتین را خوانده باشید حتما متوجه غذای موز سرخ کرده شده اید! ).
ساده ترین روش آماده کردن پوست موز: با آن مانند همه غذاهایی که می دانید برای سلامتتان مفید است اما طعمشان را دوست ندارید رفتار کنید، مثلا در آب میوه یا اسموتی مخلوطش کنید. ابتدا فقط چند قطعه کوچک استفاده کنید و کم کم که به طعمش عادت کردید مقدار استفاده را بیشتر کنید. روش دیگر این است که منتظر شوید تا موز کاملا رسیده شود، همانطور که موز با بیشتر رسیدن شیرین تر می شود پوستش نیز از تلخی فاصله گرفته و طعمی بهتر به خود می گیرد.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

دیدگاه شما

آخرین اخبار