همراه اول
3. بهمن 1394 - 11:22   |   کد مطلب: 26226
رئیس فدراسیون بدمینتون در مجمع سالیانه هیات بدمینتون استان گفت: با توجه به حضور امیر جباری در اردوهای کنفدراسیون آسیا و نظر مساعد مربیان و کارشناسان بر روی وی قطعا این بدمینتون باز جوان شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو ژاپن دارد.

به گزارش همدان ورزش؛ مجمع عمومی سالیانه هیات بدمینتون به ریاست محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ، رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان، ابوالفضل مهاجر بختیاری مشاور عالی فدراسیون ونمایندگان باشگاهها، آموزش و پرورش، ورزشکاران و روسای هیئت های بدمینتون سراسر استان در سالن کنفرانس استادیوم قدس همدان برگزار شد.

رئیس فدراسیون بدمینتون در این نشست اظهار داشت: با نگاهی به بدمینتون کشور و با توجه به شرایط فیزیکی و موقعیت جغرافیای این قاره که قهرمانان جهان از شرق آسیا می باشند ، بدمینتون ایران فاصله زیادی با مدعیان جهان ندارد.

پوریا افزود: با برنامه ریزی گسترده و استفاده از تجارب بدمینتون بازان شرق آسیا رسیدن به این سطح دور از دسترس نیست.

رئیس فدراسیون بدمینتون خاطرنشان کرد: بدمینتون ایران در گروه کشورهای توسعه یافته و درجه 2 آسیایی و در ردیف ویتنام، فیلیپین، ماکائو، سریلانکا و ... می باشد.

وی استعدادیابی و استعدادپروری و تشکیل پایگاه های این رشته در مراکز استان هایی که دارای سالن می باشد را از اولویت های برنامه های تدوین شده فدراسیون برشمرد.

رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: اعزام بدمینتون بازان نوجوان و جوان همچون ثریا آقایی ، امیر جباری به اردوی آمادگی شرق آسیا و انتخاب آنان به عنوان بازیکن منتخب آسیا بیانگر تلاش مسئولان فدراسیون در چند سال اخیر می باشد و خوشبختانه جباری و اقایی به تازگی به مراحل بالاتر این اردو در آسیا دعوت شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به مصدومیت خانم اقایی شانس وی برای کسب سهمیه المپیک 2016 کمتر شده است اما برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو ژاپن امید زیادی به امیر جباری داریم.

پوریا خاطر نشان کرد: با اعزام بدمینتون بازان به رقابت های بین المللی و حضور موفق آنان در رقابت های بین المللی دهه مبارک توانسته ایم ارتقاء رنک بازیکنان کشورمان را افزایش دهیم.

وی حفظ قهرمانی غرب آسیا ، اعزام مربیان به کشورهای شرق آسیا جهت آموزش آنان و اعزام داوران به مسابقات بین المللی و حضور یک داور بدمینتون در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی از دیگر دستاوردهای این فدراسیون دانست.

رئیس فدراسیون بدمینتون در ادامه افزود: برگزاری مسابقات بین المللی دهه مبارک فجر و جایگاهی که این رقابت ها در تقویم جهانی به دست آورده و حضور بازیکنان از قاره های مختلف از دیگر دستاوردهای فدراسیون در چند سال گذشته است.

وی جایگاه مربیان کشورمان در سطح آسیا در این رشته را یکی دیگر از موفقیت های بدمینتون دانست که نمونه آن مسئولیت توسعه بدمینتون غرب آسیا به آقای ولی دروی است.

پوریا اظهار داشت: نگاه ویژه هیئت بدمینتون استان ها ، توزیع وسایل رایگان جهت رشد ورزش همگانی و تلاش توسعه بدمینتون در بخش خصوصی و باشگاه ها و برنامه ریزی جهت کسب سهمیه بازی های المپیک 2016 برزیل توسط خانم اقایی از دیگر برنامه های فدراسیون برشمرد.

وی فراهم کردن زمینه های لازم برای رشد و شکوفایی استعدادها، تقویت پشتوانه اقتصادی و منابع مالی فدراسیون ، پرورش باشگاه ها و نهادها، اعمال سیاست های حمایتی از بخش خصوصی و نهادهای مردمی و جذب اسپانسرهای مالی، افزایش سطح استانداردهای فنی، همکاری با شهردارهای سراسر کشور در امر توسعه ورزش همگانی ، تقویت بعد همگانی در جهت رسیدن به سطح قهرمانی در جهت چشم انداز توسعه همگانی برشمرد.

رئیس فدراسیون بدمینتون کسب عناوین مسابقات بین المللی با کسب کرسی های کلیدی در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون بدمینتون آسیا ، هدف گذاری مسابقات آسیایی 2018، کسب سهمیه بازی های المپیک 2016 و 2020 ، حفظ عنوان قهرمانی غرب آسیا و ارتقاء سطح مسابقات بین المللی فجر ایران در سطح یک جهان از چشم انداز توسعه قهرمانی این رشته برشمرد.

در پایان آقای پوریا خرید وسایل ( توپ،راکت و تور)، احداث سالن اختصاصی در استان های مستعد و تشکیل پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی را در توسعه چشم انداز تجهیزات دانست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار