پیغام خطا

  • Notice: Trying to get property of non-object در calendar_systems_form_alter() (خط 334 از /home/hamedanvar/domains/hamedanvarzesh.ir/public_html/sites/all/modules/calendar_systems/calendar_systems.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در calendar_systems_form_alter() (خط 334 از /home/hamedanvar/domains/hamedanvarzesh.ir/public_html/sites/all/modules/calendar_systems/calendar_systems.module).
همراه اول
31. دسامبر 2019 - 12:23   |   کد مطلب: 26256
چرا شروع تمریناتتان نباید یکسان باشد؟
مدتی پیش، از خوانندگانمان پرسیدیم که آیا شروع تمریناتشان در هر جلسه‌ی تمرینی یکسان است؟ از انواع جواب‌های درهمی که داده شد، بنظر می‌رسد که بسیاری از شما هر باری که ورزش می‌کنید، مشابه دفعه‌ی قبل، تمرینتان را شروع می‌کنید. در این نوشته نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت که چرا این کار ایده‌ی خوبی نیست!
 

مدتی پیش، از خوانندگانمان پرسیدیم که آیا شروع تمریناتشان در هر جلسه‌ی تمرینی یکسان است؟ از انواع جواب‌های درهمی که داده شد، بنظر می‌رسد که بسیاری از شما هر باری که ورزش می‌کنید، مشابه دفعه‌ی قبل، تمرینتان را شروع می‌کنید. در این نوشته نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت که چرا این کار ایده‌ی خوبی نیست!

چرا نباید شروع تمریناتتان یکسان باشد؟

معمولا هنگامی که در یک باشگاه ورزشی ثبت نام می‌کنید، تمایل دارید تا به یک روتین ورزشی بچسبید و طبق برنامه پیش بروید. اما همین که روال تمریناتتان روی غلطک افتاد، خواهید فهمید، بنظر می‌رسد دیگر پیشرفتی نمی‌کنید و بدنتان تغییری نمی‌کند! به این وضعیت می‌گویند حالت فلات، یعنی نه پیشرف می‌کنید نه پسرفت.

یکی از سریع‌ترین کارهایی که می‌تواند شما را به چنین وضعیتی بکشاند، این است که در هر جلسه‌ی تمرینتان، دقیقا مانند جلسات گذشته و به همان ترتیب تمریناتتان را انجام دهید. چه هدفتان عضله‌سازی باشد و چه چربی‌سوزی، شروع همیشگی ورزشتان با تمریناتی یکسان، ایده‌ی خوبی نیست. بدن انسان، خیلی سریع خودش را با چیزها وفق می‌دهد، تمرینات ورزشی هم از این موضوع مستثنی نیستند.

هر باری که تمرین می‌کنید و خودتان را تحت فشار می‌گذارید، پس از تمرین بدنتان شروع به ترمیم خودش کرده تا بتواند در نوبت بعدی بهتر با فشار تمرین کنار بیاید. بهمین علت، ایده‌ی خوبی است تا هر بار، ترتیب تمریناتتان را تغییر دهید؛ بنابراین در هر جلسه‌ی تمرین، بدن شما یک روند یکسان را تجربه نخواهد کرد که به آن عادت کند.

دلیل بعدی که چرا نباید هر بار شروع تمریناتتان یکسان باشد، مرتبط با انرژی شماست. در شروع تمرین، همیشه احساس خوبی دارید و پر از انرژی هستید. هر چه بیشتر جلو بروید، عضلاتتان خسته شده و وزنه زدن‌ها سخت‌تر می‌شود. این بدین معنی است که اگر هر بار، با یک تمرین خاص و یکسان شروع کنید، عضله‌ای که در ابتدا روی آن کار می‌کنید بیشتر از عضلاتی که تمرینشان در انتهای برنامه‌ی شماست، پرورانده می‌شوند! و این چیزی نیست که شما می‌خواهید، درست است؟

آیا شروع یکسان جلسات تمرینی مختلف، مزیتی هم دارد؟

از آنجایی که تعداد زیادیی از خوانندگان اذعان داشتند که هر بار با تمرینات یکسانی ورزششان را شروع می‌کنند، من به این فکر رفتم که شاید این روش آنچنان هم بد نباشد. می‌دانم که تعداد زیادی از خوانندگان مجله‌ی ما، مردان و زنان با تجربه‌ای در دنیای تناسب اندام هستند، پس اجازه دهید نکته‌ای بگویم؛ اگر این روش برای شخص شما جواب داده است، پس ادامه‌اش دهید. و این یک نکته ی مثبت است!

اگر در حال حاضر هر دفعه با تمریناتی یکسان ورزشتان را آغاز می کنید، و این روتین در مورد شما جواب داده است، پس نیازی نیست دست نگه دارید و همه چیز را بهم بریزید. مادامی که بدن شما در پیشروی به سمت هدفتان توقف نکرده، هر برنامه‌ای که دارید، بهترین برنامه همان است.

شما به چه ترتیبی و با چه برنامه‌ای تمریناتتان را آغاز می‌کنید؟ تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگزارید.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار