همراه اول
7. بهمن 1394 - 10:57   |   کد مطلب: 26282
با ارزیابی دقیق هیات های ورزشی، سلیقه محوری به حداقل ممکن خواهد رسید
رسول منعم از ارزیابی دقیق عملکرد هیات های ورزشی خبر داد و گفت: قطعاً بر عملکرد هیات ها نظارت بیشتری خواهیم کرد و با ارزیابی دقیق هیات های ورزشی سلیقه محوری به حداقل ممکن خواهد رسید.

به گزارش همدان ورزش؛  نشست روسای هیئت های ورزشی استان همدان با حضور منع مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، علی ضمیری کامل معاون توسعه امور ورزش اداره کل، چند تن از روسا و نواب رئیس هیئت های ورزشی در سالن اجتماعات استادیوم قدس همدان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این نشست به وظایف هیات های ورزشی استان اشاره و اظهار کرد: هیات های ورزشی سه تکلیف مهم دارند؛ سیاست گذاری، حمایت و نظارت و در هیات نباید نباید رییس هیات به چشم بیاید بلکه چینش هیات نیز مهم است.

وی افزود: چینش هیات باید طوری باشد که این سه الزام را همراه خود داشته باشد و این چینش باید سیاست گذاری کند که در توان افراد فنی است و افراد فنی شاید مانند مدیران نتوانند به خوبی حمایت کنند.

رسول منعم با اشاره به عملکرد موفق اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: هیات های ورزشی استان همدان را می توان بازوی توانمند و محرک اداره کل و فدراسیون های مربوطه خود دانست که علی رغم وجود کمبودها و مشکلات در برخی مسایل همچنان با انگیزه و توان بالایی در حال پیشبرد و پیشرفت ورزش استان و پرورش استعدادها هستند.

وی در ادامه افزود: با این که ورزش استان همدان همواره جزو برترین استان های کشور بوده و ورزشکاران ما سهم به سزایی در افتخار آفرینی های ملی، بین المللی و جهانی دارند اما امکانات موجود جوابگوی همه نیازهای این عزیزان نیست که هیاتهای ورزشی باید با درایت و مدیریت صحیح ضمن رفع این مشکلات باعث رشد بیش از پیش ورزش استان شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: از مهمترین وظایف هیات های ورزشی توجه به رده های سنی پایه و پرورش استعدادهای رشته های مربوطه خود است که همه باید با جدی گرفتن این مقوله و برنامه ریزی برای آن آینده ای درخشان را برای ورزش همدان رقم بزنیم. 

رسول منعم در ادامه از ارزیابی دقیق عملکرد هیات های ورزشی خبر داد و گفت: قطعاً بر عملکرد هیات ها نظارت بیشتری خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: هیات ها در آیتم های مختلف ارزیابی می شوند و اعتبارات هیات ها بر اساس ارزیابی عملکرد به آنها پرداخته می شود تا سلیقه محوری به حداقل برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در خصوص نحوه ی بررسی عملکرد هیئتهای ورزشی گفت: اصلی ترین ملاک ارزیابی هیئت ها میزان جذب امکانات و منابع خارج از سیستم آن هاست.

وی افزود: نیمی از امتیازات مربوط به هیئت های ورزشی و ادارات، مربوط به جذب این منابع و امکانات خارج از سیستم دولتی می باشد که می بایست تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی اظهار کرد: بخش خصوصی یکی از بزرگترین فرصت هایی است که می تواند با کمک به ورزش و جوانان موجبات رشد و توسعه را سرعت بخشد.

منعم ادامه داد: حقیقت این است که منابع مالی اداره کل ورزش و جوانان بسیار محدود است که این امر لزوم ایجاد شرایط برای حضور بخش خصوصی در ورزش را پر رنگ تر می کند.

وی تصریح کرد: در نحوه ی تکمیل فرم های ارزیابی نیز دقت لازم را داشته باشید تا در امتیاز دهی و رتبه بندی، حقی از ورزش و جوانان استان ضایع نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: ما علاوه بر کمک به ورزش قهرمانی، اولویت کاری خود را زمینه سازی برای همگانی شدن ورزش در جامعه قرار داده ایم.

وی افزود: در این حوزه نیز به ورزش بانوان و بخصوص مناطق محروم و روستاها توجه بیشتری می شود و امکانات و تجهیزات ورزشی نیز برای پرداختن به ورزش در اختیار این بخش ها قرار داده می شود. 

منعم در ادامه ضمن دعوت آحاد جامعه به حضور پرشور در انتخابات مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی ،از ضرورت برپایی رقابت هایی سالم و در شأن مردم متدین همدان سخن گفت و یادآورشد: به منظور تمکین از قانون باید شرایطی در برگزاری انتخابات فراهم شودتا همه ی کاندیداها در فضایی مملو از شور و شعوراز امکانات برابر استفاده کنند .

وی اظهار کرد: هر گونه استفاده از امکانات ورزشی وانجام تبلیغات در قالب برگزاری مسابقات و همایش ها در ساختار اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ممنوع خواهد بود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: بر همین اساس از تمامی مسئولان اماکن ورزشی و حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان که از امکانات دولتی در سطح استان استفاده می کنند درخواست شده است تااز فضاهای دراختیار برای هرگونه تبلیغات انتخاباتی پرهیز کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار