همراه اول
13. بهمن 1394 - 10:41   |   کد مطلب: 26361
 رسانه‌ها باید به جای پرداختن به حواشی به موضوع المپیک بپردازند/ تا به امروز توانسته ایم 32 سهمیه را در المپیک کسب کنیم
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به صحبت‌های چند ماه خود مبنی بر المپیکی نبودن فضای ورزش ایران اشاره کرد و توضیح داد: منظور من از آن حرف المپیکی نبودن فضای ورزش بیشتر در رسانه‌ها بود. رسانه‌ها باید به جای پرداختن به حواشی به موضوع المپیک بپردازند تا این مقوله مهم در ماه‌های باقی‌ مانده تا المپیک مورد توجه هر‌ چه‌ بیشتر قرار گیرد.

به گزارش همدان ورزش؛ وزیر ورزش و جوانان در گردهمایی مدیران کل و روسای ادارات ورزش و جوانان استان ها در هتل المپیک تهران با اشاره به صحبت‌های چند ماه خود مبنی بر المپیکی نبودن فضای ورزش ایران اشاره کرد و توضیح داد: منظور من از آن حرف المپیکی نبودن فضای ورزش بیشتر در رسانه‌ها بود. رسانه‌ها باید به جای پرداختن به حواشی به موضوع المپیک بپردازند تا این مقوله مهم در ماه‌های باقی‌ مانده تا المپیک مورد توجه هر‌ چه‌ بیشتر قرار گیرد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: برای موفقیت در بازی‌های المپیک، ما ستاد بازی‌های المپیک را تشکیل داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا برای ورزشکاران المپیکی ایجاد انگیزه کنیم. در مورد کسب مدال نیز باید بگویم که بر اساس میانگین مدال‌های کسب شده توسط ورزشکارکان ایران در دوره‌های اخیر باید توقع داشت. ما نیز تلاش کرده‌ایم امکانات خوبی را به وجود بیاوریم و امیدواریم که در حالت خوش بینانه از نظر میانگین مدالی شرایط بهتری داشته باشیم.

گودرزی در مورد آخرین وضعیت بودجه فدراسیون‌های المپیکی نیز، بیا‌ن‌ کرد: در ابتدای سال جاری ارقام خوبی برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته شده است و تاکنون فدراسیون‌های المپیکی 100 درصد بودجه خود را گرفته‌اند و در ادامه نیز اعتباراتی اضافه برای آنها در نظر گرفته شده است تا کسر بودجه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد. البته برخی از فدراسیون‌ها برنامه‌های گسترده تری دارند که منابع مالی آنها از موارد دیگر تامین می‌شود.

در پایان این نشست دکتر گودرزی در خصوص این که آیا از روند سهمیه گیری المپیک توسط ورزشکاران راضی هستید یا خیر؟ اظهار داشت: خوشبختانه تا به امروز توانسته ایم 32 سهمیه را کسب کنیم که از این سهمیه ها 6 سهمیه، سهم بانوان ما بوده است. امید داریم در فرصتی که باقی مانده بتوانیم سهمیه های خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم با ظرفیتی که در ورزشکاران بانوان ما است هنوز سهمیه های زیادتری را می توانیم کسب کنیم.

محمود گودرزی در مورد اختلاف نظرهای اخیر میان رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل و معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد تعیین و یا عدم تعیین سرپرست برای فدراسیون فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: باید ببینیم که در این زمینه اساسنامه و قوانین چه چیزی را می‌گوید و ضمن احترام به قوانین بین‌المللی باید به چارچوب‌های داخلی در نظر گرفته شده قوانین برای کشورها نیز احترام گذاشت. ما بر اساس آنچه که قانون می‌گوید امور خود را دنبال می‌کنیم و امیدوارم که رسانه‌ها نیز در این زمینه به ما کمک کنند و از ملتهب شدن فضا جلوگیری نمایند.

وزیر ورزش و جوانان درباره کمیسیون اصل "90" مجلس در زمینه فساد در فو‌تبا‌ل نیز، خاطر‌ نشان کرد: شعار ورزش پاک و معنوی جزو اولویت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان است. ما باید به دنبال شفاف سازی فضا باشیم نه این که به سمت مچ گیری پیش برویم. کمیسیون اصل "90" یک کمیسیون ناظر است که بر اساس قانون اجازه ورود به چنین مباحثی را دارد و هر آنچه که را تشخیص دهد به بخش قضایی معرفی خواهد کرد. ما در این زمینه چیزی را تایید و تکذیب نمی‌کنیم و بر مبنای قوانین امور را پیگیری می‌کنیم. هر دو بخش یعنی هم ما و هم آنها در چارچوب قانونی وظایف خود را دنبال می‌کنیم. گردن ما در برابر قانون از مو باریک‌تر است. امیدوارم که ورزش سیر پاک شدن را طی کند و شعار ورزش پاک محقق شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت ورزش اسکی و حواشی به وجود آمده در این رشته نیز، خاطر‌ نشان کرد: در خصوص محقق نشدن برنامه‌های فدراسیون‌ها رییس و هیات رییسه باید پاسخگو باشند. ما در این زمینه از آنها سوال کردیم و امیدوارم که دوستان آرامش داشته باشند. با لشگرکشی و ایجاد فضا تغییرات مثبت به وجود نمی آید. ما در حال بررسی موارد مختلف هستیم و انجام تغییرات در برنامه‌ها و نیروی انسانی را مد نظر قرار داده‌ایم. همه باید آرام باشند و خواسته‌ها در چارچوب‌ قوانین مطرح شود و به زودی نتیجه‌ رسیدگی در این زمینه اعلام خواهد شد.

گودرزی در مورد مهاجرت ورزشکاران به کشورهای دیگر و بحث‌هایی که در این زمینه وجود دارد ، اظها‌ر کرد: مهاجرت در همه زمینه‌ها وجود دارد و فقط مخصوص ورزش نیست. باید دید که در این میان خواسته ورزشکاران چیست و روسای فدراسیون‌ها باید در این مورد تعامل بیشتری با ورزشکاران داشته باشند. گاهی بحث اعتراض در این بین مطرح است و این عدم رضایت نباید باعث پیش آمدن چنین مسائلی شود. البته گاهی اوقات هم بحث اقتصادی مطرح است. نباید فراموش کرد که این ورزشکاران همگی ایرانی هستند و به آب و خاک خود عرق دارند. البته اعداد و ارقام در این زمینه خیلی بالا نیست و همان تعداد محدود را نیز باید مورد بررسی قرار دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار