همراه اول
4. اسفند 1394 - 8:57   |   کد مطلب: 26579
برگزاری کمپین قلب سالم ویژه بانوان ورزشکار
کمپین قلب سالم ویژه ورزشکاران ،مربیان ،نواب رئیس و بانوان کارمند اداره ورزش و جوانان همدان برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش؛ کمپین قلب سالم ویژه ورزشکاران ،مربیان ،نواب رئیس و کارکنان اداره ورزش و جوانان همدان برای گروه هدف بانوان 30 تا 60 سال که تحت پوشش اداره ورزش و جوانان هستند صبح امروز در سه دوره یک ساعته در سالن اجتماعات ورزشگاه قدس با همکاری علوم پزشکی با حضور دو مدرس خانم ها حسامی و شلیله برگزار شد.

در این کمپین فاطمه حسامی به بحث و بررسی کارشناس تغذیه عواملی که به قلب آسیب می رساند پرداخت و گفت :اکثر بانوان در جامعه کنونی مسئول خرید و آشپزی در خانه هستند که اگر الگو صحیح تغذیه را به این گروه از جامعه آموزش داده شود باعث جلوگیری از بسیاری بیماریها من جمله بیماریهای قلبی خواهیم شد.

وی گفت :اکثر بیماریهای قلبی از چربی دور قلب بوجود می آید و اگر ما بتوانیم مصرف درست روغن را بفهمیم سبب جلوگیری از بیماریها خواهد شد.

فاطمه حسامی در ادامه افزود: ما باید مصرف روغن جامد را در غذای روز مره به حداقل و صفر برسانیم و از روغن های گیاهی به مقدار خیلی کم استفاده نماییم .

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد از سرخ کردن مواد پرهیز کنیم و اگر مجبور شدیم مواد خود را سرخ نماییم حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
کارشناس تغذیه در پایان اشاره کرد:همه بانوان اگر آموزش لازم را در زندگی خود به کار بگیرند ایجاد یک زندگی سالم با تغذیه سالم را برای خود ایجاد خواهند کرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار