همراه اول
4. اسفند 1394 - 13:54   |   کد مطلب: 26592
بسیج آماده انتقال تجربیات خود در زمینه ورزش به فدراسیون ها است
سردار یزدانی گفت: بسیج آماده انتقال تجربیات خود در زمینه ورزش به فدراسیون ها است، بسیج در سال های اخیر حضور گسترده ای در ورزش داشته است و با ورود به بخش قهرمانی و حرفه ای، تحول بزرگی را در بخش زیرساخت های ورزش کشور با ساخت بیش از 2500 سالن ورزشی، استخر و زورخانه به وجود آورده است.

به گزارش همدان ورزش؛ مجمع سالیانه بسیج ورزشکاران استان همدان با حضور سردار یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج ، سردار آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور ، سردار مجیدی جانشین فرماندهی سپاه انصار الحسین (ع)، ربانی مهر معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و جمعی از مربیان و ورزشکاران و روسای هیات های ورزشی در سالن اجتماعات تالار انصار سپاه انصارالحسین(ع) برگزارشد.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در این مراسم اظها‌ر کرد: با توجه به این که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کرده است، سازمان تر‌بیت ‌بدنی بسیج بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و با هدفگذاری در جهت ورزش همگانی تلاش کرده تا به خلاهایی در این زمینه وجود دارد بپردازد و با پرداختن به بحث زیرساخت‌ها بتوانیم در توسعه ورزش قهرمانی گام‌های موثری برداریم.

وی گفت: بسیج آماده انتقال تجربیات خود در زمینه ورزش به فدراسیون ها است، بسیج در سال های اخیر حضور گسترده ای در ورزش داشته است و با ورود به بخش قهرمانی و حرفه ای، تحول بزرگی را در بخش زیرساخت های ورزش کشور با ساخت بیش از 2500 سالن ورزشی، استخر و زورخانه به وجود آورده است.

سردار یزدانی گفت: بسیج آماده انتقال تجربیات خود در زمینه ورزش به فدراسیون ها است، بسیج در سال های اخیر حضور گسترده ای در ورزش داشته است و با ورود به بخش قهرمانی و حرفه ای، تحول بزرگی را در بخش زیرساخت های ورزش کشور با ساخت بیش از 2500 سالن ورزشی، استخر و زورخانه به وجود آورده است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: طبق بر‌نامه‌ریزی که در اوایل برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده بود بنا داشتیم سه هزار سالن ورزشی بسازیم که در طی چهار سال گذشته دو هزار و 500 سالن به بهره‌برداری رسیده است و 500 سالن نیز تا پایان برنامه پنج ساله ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید تا بسیج به تعهدات خود عمل کند. همچنین در کنار ساخت سالن‌های ورزشی ما تلاش کردیم 17 هزار نیروی انسانی تربیت کنیم که تاکنون موفق شدیم 12 هزار مربی و مدیر ورزشی برای این سالن‌ها تربیت کنیم. به‌ هر‌ حال ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش کشور از طریق بسیج مهیا شده است که امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در جهت رشد ورزش جانبازان و معلولان نیز گام های خوبی برداریم.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور تاکید کرد: به جرات می‌توانم بگویم که در زمینه توسعه ورزش همگانی در دنیا در حال‌ حاضر رتبه خوبی نداریم که علت این مساله به زیرساخت‌های ورزش همگانی بر می‌گردد که هنوز این زیر ساخت‌ها برای توسعه ورزش همگانی فراهم نشده است.

وی خاطر‌ نشان کرد: وی با اشاره به 3 محور این بیانیه خاطر نشان کرد:در این بیانیه به مباحث فرهنگی و توسعه اخلاق در ورزش توجه خاصی شده است. علاو بر این بر توسعه ورزش همگانی با توجه به ظرفیت های موجود در بسیج با همکاری های سایر نهاد های مسئول مانند آموزش و پرورش تاکید شده و همچنین برای توسعه ورزش قهرمانی هم پیشنهاد شد که یک کار منسجم در سراسر کشور صورت بگیرد.

رئیس سازمان ورزش گفت: در کمیسیون ورزش بسیج که در جریان مجمع عالی بسیج تشکیل شد، در یک بیانیه 14 بندی بر توسعه اخلاق و ورزش همگانی و قهرمانی تاکید شد.

گفتنی است در پایان مراسم نیز در حضور مسئولین از خانواده معظم شهدای ورزشکار و خانواده شهدای مدافع حرم و فعالان مجمع شورای قشر سازمان بسیج ورزشکاران استان تقدیر بعمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار