همراه اول
11. اسفند 1394 - 8:21   |   کد مطلب: 26650
از کدام تماشاگر حرف می‌زنید آقای رویانیان؟
«زمان ما بین 30 تا 70هزار نفر به استادیوم می‌آمد که تازه مجانی هم نبود و همه بلیت می‌خریدند.»

به گزارش  همدان ورزش به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  این روزها بحث رایگان شدن ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها حسابی داغ است و خیلی‌ها در مورد آن اظهار نظر می‌کنند. آخرین نفر هم محمد رویانیان است؛ مدیرعامل پیشین پرسپولیس که روز یکشنبه به یک روزنامه ورزشی گفته است: «زمان ما بین 30 تا 70هزار نفر به استادیوم می‌آمد که تازه مجانی هم نبود و همه بلیت می‌خریدند.» خوشبختانه دوره مدیریت رویانیان مربوط به نیم‌قرن پیش نیست و خیلی راحت می‌شود آمار و ارقام مربوط به آن را پیدا کرد. رویانیان تمام لیگ دوازدهم مدیرعامل پرسپولیس بود. او برای آن سال تیم پرستاره و قدرتمندی بست، اما این تیم هم هرگز نتوانست در جذب تماشاگران به سکوها موفق باشد. شاید نتایج ضعیفی که سرخپوشان از همان ابتدا به دست آوردند، مهمترین نقش را در ریزش تماشاگران ایفا کرد، اما به هر حال آنچه امروز رویانیان به آن تفاخر می‌کند، ابدا وجود خارجی نداشته است!

نگاهی به آمار

پرسپولیس دو بازی خانگی‌اش در لیگ دوازدهم را به دلیل بی‌انضباطی هواداران، در استادیوم خالی آزادی برگزار کرد. در همین راستا مسابقه با فجرسپاسی در هفته دوم و دیدار با آلومینیوم هرمزگان در هفته دهم بدون حضور تماشاگر برگزار شد. غیر از این، پرسپولیس یک بازی پرتماشاگر برابر صبای قم برگزار کرد که بیش از 60هزار نفر از آن دیدن کردند. این نخستین بازی نیلسون کوریا برای پرسپولیس بود که با شکست دو بر صفر سرخپوشان همراه شد. از آن به بعد غیر از دو داربی رفت و برگشت، دیگر خبری از حضور پررنگ پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه نبود. 15هزار نفر برای بازی با نفت تهران و 10هزار نفر برای مسابقه با راه‌آهن راهی استادیوم آزادی شدند. هفته چهاردهم پرسپولیس در یک بازی درخشان 6گل به پیکان زد، اما فقط 8هزار نفر از نزدیک این بازی را دیدند. حتی این پیروزی پرگل هم مردم را روی سکو برنگرداند، به طوری که بازی بعدی برابر ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی تنها 7هزار تماشاگر داشت. در میزبانی‌های بعدی پرسپولیس تا پایان فصل هم 18هزار نفر مقابل تراکتورسازی، 15هزار نفر برابر نفت آبادان، 7هزار نفر برابر گهر، 22 هزار نفر مقابل داماش، 12هزار نفر برابر فولاد، 18 هزار نفر مقابل سپاهان، 7هزار نفر برابر سایپا و 8هزار نفر برای تماشای بازی با ملوان انزلی به استادیوم ازادی رفتند. همانطور که می‌بینید محض رضای خدا حتی یکی از این مسابقات هم در رنج مورد اشاره رویانیان یعنی 30 تا 70هزار نفر نمی‌گنجد!

کم‌تماشاگرترین داربی تاریخ

محمد رویانیان در بخشی از لیگ یازدهم نیز مدیرعامل پرسپولیس بود. در آن زمان سرخپوشان درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودند که انصافا از آن مسابقات استقبال خوبی به عمل می‌آمد، اما در لیگ آش همین آش و کاسه همین کاسه بود. حتی داربی74 که به پیروزی دراماتیک سرخپوشان انجامید، فقط حدود 50هزار تماشاگر داشت که از این نظر می‌تواند کاندیدای کسب عنوان کم‌تماشاگرترین داربی تاریخ تهران باشد. هرچند آن داربی در هوای بسیار سرد 13بهمن90 برگزار می‌شد و مسلما برودت هوا در ریزش تماشاگران موثر بود.

بانک ورزش

دیدگاه شما

آخرین اخبار