همراه اول
16. اسفند 1394 - 13:28   |   کد مطلب: 26711
همایش دبیران شورای پژوهش و فناوری ورزش و جوانان منطقه 3 کشور در همدان برگزار شد
همایش هم اندیشی دبیران شورای پژوهش و فناوری ورزش و جوانان منطقه 3 کشور با حضور سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در همدان برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش؛  همایش هم اندیشی دبیران شورای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش و جوانان کشور با حضور منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان، فضلی و معاونین ایشان و دبیران شورای پژوهش و فناوری ورزش و جوانان منطقه 3 کشورپیش از ظهر امروز به میزبانی همدان آغاز به‌کار کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، در این همایش با بیان اینکه حوزه ورزش باید یک نقشه راه علمی داشته باشد اظهار داشت: مدیران باید نسبت به حوزه پژوهش حساس‌تر باشند و برای اتخاذ تصمیات درست از یافته‌های علمی و پژوهشی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تولید فکر باید در ادارات کل ورزش و جوانان جایگاه داشته باشد افزود: خوشبختانه در چهار سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته و استفاده از نظرات کارشناس و اساتید دانشگاه، ورزش استان توانسته جایگاه خوبی در کشور داشته باشد.

منعم با بیان اینکه افرادی که در ادارات کل ورزش و جوانان جذب می‌شوند باید تحصیلات مرتبط با حوزه ورزش و جوانان داشته باشند تصریح کرد: انجام پژوهش به تنهایی راهگشا نیست بلکه باید از نتایج پژوهش و تحقیقات نیز در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود.

وی فزود: در چار سال گذشته از 17 طرح پژوهشی و 25 پایان نامه پژوهشی حمایت شده است و در صورت اختصاص بودجه این امر در سال آینده افزایش خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: باید آنچه که به اسم پژوهش در وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان‌ها انجام می‌شود باید در مسیر حل مشکلات و توسعه فعالیت‌های ورزش و جوانان باشد و رابطه معناداری با این بخش داشته باشد.

محمدرضا فضلی، سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، نیز در این همایش با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه ورزش و جوانان اظهار داشت: برگزاری همایش ملی «یافته‌های پژوهشی استان‌ها» از جمله برنامه‌های مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی در آینده نزدیک است.

وی افزود: برگزاری نشست‌ها، کنگره‌های ملی، اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح ملی و غیره از دیگر برنامه‌های مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش است.

وی گفت: با توجه به پژوهش های جمع آوری شده و وجود مشکلات در استان ها و نبودن جایگاه مناسب برای مطالعات پژوهش ها در ادارات کل در سال گذشته ، تلاش هایی در جهت ایجاد ساختار مناسب برای مطالعات وپژوهش ادارات کل انجام شده است. 

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان نقش شورای پژوهش وفناوری استان ها برای انتخاب بهترین پژوهش های استانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در توفیق پژوهشگران استانی حاضر در همایش سراسری ارائه یافته های پژوهشی کشور که قرار است درسال آینده برگزارشود بسیار پر رنگ وکارساز خواهد بود. 

وی ضمن تقدیر از رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان و دکتر پارساجو دبیر شورای پژوهش همدان گفت: همدان از استان های برتر کشور در امر ورزش و جوانان می باشد و خوشبختانه این استان توانسته در امر پژوهش نیز موفق عمل کند.

فضلی گفت: در استان ها باید تلاش شود تا پژوهش و مطالعات بر اساس این نظام نامه و منطبق با آیین نامه پژوهش استانی در قالب کاربردی و با توجه به نیاز های استان انجام و حمایت شود.

وی با اشاره به پیگیری مرکز در جهت رفع موانع و مشکلات پژوهش و مطالعات در استانها گفت: نظر به اهمیت جایگاه پژوهش در حوزه تصمیم گیری های انجام شده تا بتوان برای مطالعات و پژوهش استان جایگاه مناسب و درخور در ساختار و چارت استانی پیش بینی و طراحی کرد. 

فضلی با بیان اینکه برخلاف کشورهای دیگر در ایران سهم دولت در بودجه پژوهشی کشور بیش از 90 درصد است خاطرنشان کرد: نسبت محقق به جمعیت نیز در کشور ما یک سوم متوسط جهانی است.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی اتفاق خوبی است که در چند سال اخیر در وزارت ورزش و جوانان رخ داده است عنوان کرد: براساس آمارها در استان‌ها حمایت از پایان‌نامه‌ها بیشتر در زمینه ورزش بوده و سهم حوزه جوانان در این زمینه کمتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مطالعات و پژوهش‌ها در حوزه جوانان به مجموعه‌ای از یافته‌ها و اطلاعات دقیق تبدیل و در برنامه‌ریزی‌ها این حوزه از آن استفاده شود گفت: در این حوزه به مطالعات منسجم نیاز است و مطالعات حوزه جوانان باید همراستا با ماموریت وزارت ورزش و جوانان باشد.

وی با بیان اینکه کندی روند اجرای پژوهش‌ها باید برطرف شود و موانع از سر راه آنها برداشته شود تاکید کرد: حوزه پژوهش در استان‌ها باید تقویت شود و امید است تا پایان دی‌ماه بودجه پژوهشی تخصیص یافته به ادارات کل ورزش و جوانان پرداخت شود تا طرح‌های پژوهشی امسال به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه از 31 دبیر شورای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش و جوانان کشور شش نفر دارای مدرک دکترا و 25 نفر نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند گفت: برگزاری همایش های ارائه یافته‌های پژوهشی ورزش و جوانان در دستور کار مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش وجوانان قرار دارد زیرا معتقدیم که برگزاری این همایش‌ها یک کار کاربردی، راهبردی و اقتصادی است و به برنامه‌ریزی و مدیریت ورزش و جوانان استان‌ها کمک می‌کند.

نشست هم‌اندیشی دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل استان‌ها، همایش علمی ارائه یافته‌های پژوهشی ورزش و جوانان و نشست ارائه گزارش عملکرد پژوهشی ادارات کل استان‌ها سه بخش اصلی این همایش را تشکیل می‌دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار