همراه اول
15. فروردين 1395 - 12:13   |   کد مطلب: 26946
رئیس فدراسیون دوومیدانی خبر داد :
همدان پایلوت دوومیدانی کشور شد
رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت : دوومیدانی همدان یکی از رشته های موفق در کشور است و با وجود ورزشکاران المپیکی از این پس همدان پایلوت دوهای استقامت، نیمه استقامت، پیاده روی،پرتاب دیسک و صحرانوردی کشور خواهد بود.

به گزارش همدان ورزش؛ روز گذشته رئیس فدراسیون دوومیدانی به صورت سرزده در محل پیست دوومیدانی استادیوم قدس همدان حاضر شد و از روند فعالیت هیات دوومیدانی استان و تمرینات حمیدرضا زورآوند و حمید اسلامی دو ورزشکار المپیکی استان بازدید کرد.
مجید کیهانی در این بازدید گفت: بیشتر رشته های ورزشی برای رسیدن به قهرمانی از طریق رشته دو ومیدانی استارت می زنند ، رشته دو ومیدانی در تمامی استانها به ویژه استان همدان نیاز به حمایت دارد .
وی افزود: دوومیدانی همدان یکی از رشته های موفق در کشور است که با وجود مربیان با دانش و ورزشکاران و مدال آورانی بی شماری که دارد از این پس همدان پایلوت دوهای استقامت، نیمه استقامت، پیاده روی،پرتاب دیسک و صحرانوردی کشور خواهد بود.
رئیس فدراسیون دوومیدانی ، تصریح کرد: خوشبختانه در اوایل سال زورآوند دست به کار بزرگی زد و موفق شد سهیمه المپیک را برای کشور بدست آورد و ایشان از پیشرفت دوومیدانی استان در تمامی رده ها دارد.
وی در خصوص وضعیت ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کرده‌اند گفت: ما شش سهمیه المپیک ریو را کسب کرده که مطابق اظهارنظر خود ورزشکاران، از روزی که بنده مسئولیت فدراسیون را بر عهده گرفته‌ام، تمامی شرایط برای آنها مهیا شده است.
وی افزود: کار خیلی سختی تا آغاز مسابقات المپیک پیش رو داریم ولی شعار ما توسعه پایدار ورزش اول المپیک است و به سمت آن حرکت می کنیم و از برنامه ارائه شده توسط زورآوند و مربی ایشان برای حضوری موفق در المپیک حمایت می کنیم. 
کیهانی یادآور شد: در اوایل کار سازمان‌ تیم‌های ملی با اعزام زورآوند به مسابقات آسیایی موافق نبود ولی به شخصه وارد عمل شدم و خوشبختانه زورآوند نیز جواب اعتماد ما را داد.
وی افزود: برای اعزام ورزشکاران به المپیک با زهم تمامی تصمیمات مربوط به اعزام تیم‌ها و ورزشکاران را می‌گیرد، احترام به تیم ملی وظیفه همه است و مسلماً ورزشکاری که اردوی تیم ملی را جدی نگیرد؛ سازمان تیم ملی درباره وی تصمیم‌گیری خواهد کرد. 
رئیس فدراسیون دوومیدانی نسبت به خلاء ایجاد شده در بخش پشتوانه‌سازی هشدار داد و عنوان کرد: خلاء ایجاد شده در بخش پشتوانه‌ها کاملاً جدی است. همین حالا همکاران من برای انتخاب تیم جوانان ایران با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند. 
کیهانی در این باره اضافه کرد: متاسفانه در گذشته از توجه به هیأت‌های استانی غفلت شده بود و درواقع از آنها استفاده لازم نشد و تلاش ما در این است با برنامه‌ریزی که کرده‌ایم، شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم بزنیم تا شرایط برای فعالیت و موفقیت هیات های همچون همدان بیش از گذشته فراهم شود.
رییس فدراسیون دوومیدانی داشتن مربی وداور در این رشته ورزشی را بسیار مهم خواند وگفت:در اواسط اردیبهشت ماه امسال علاوه بر استعدادیابی با استفاده از مدرسین نخبه فدراسیون، کلاسهای مربیگری وداوری نیز در سطح استان همدان برگزار خواهد شد .
وی تصریح کرد: هیأتهای ورزشی باید به سمت وسوی بخش خصوصی ودرآمدزایی بشتابند تا بتوانند زودتر به اهداف خود برسند واین حرکت رو به جلو نیاز مالی آنان را برای کشف استعدادها وپرورش قهرمانان در دو بخش آقایان وبانوان را بر طرف خواد کرد .
کیهانی در پایان ضمن تجلیل از موفقیت ورزش دوومیدانی در همدان ، آمادگی فدراسیون را برای کمک به ورزش دوومیدانی در این استان اعلام کرد.
در ادامه معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان پس از عرض خیر مقدم از توجه ریاست فدراسیون دو ومیدانی به هیات دوومیدانی استان همدان تقدیر کرد و اظهار داشت : ورزش دو مادر رشته های ورزشی است و فاکتور اصلی بیشتر رشته های ورزشی می باشد .
وی با اشاره به کسب سهیه المپیک توسط حمیدرضا زورآوند تصریح کرد : استان همدان در تمامی ماده های دوومیدانی به خصوص دوپیاده روی و صحرانوردی با داشتن استعدادهای بالقوه و دوندگان خوب در رده های سنی جوانان وبزرگسالان توانسته است جایگاه خوبی را در سطح کشور بدست آورد.
ضمیری کامل اضافه کرد: همدان دارای مربیان و رزشکاران با ارزشی است و برای شکوفایی این استعدادها نیاز به ایجاد زیر ساخت های ورزشی در شهرستانها وحمایت فدراسیون برای جذب آنان می باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار