همراه اول
16. فروردين 1395 - 10:25   |   کد مطلب: 26954
فعالیت 255 باشگاه ورزشی مجوز دار در همدان
مدیرکل ورزش و جوانان همدان از فعالیت 255 باشگاه ورزشی مجوز دار در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 14 باشگاه در سال 94مجوز تاسیس باشگاه را دریافت کردند.

به گزارش همدان ورزش؛ رسول منعم با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر تعداد 255 باشگاه مجوز دار در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 14 باشگاه در سال 94مجوز تاسیس باشگاه را دریافت کردند.

وی اهم فعالیت این باشگاه ها را رشته های همگانی، آمادگی جسمانی ، ایروبیک ، پرورش اندام ، تکواندو ، ووشو و کونگ فو عنوان کرد و گفت: شهرستان همدان با فعالیت 130 باشگاه مجوز دار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و 22 باشگاه در شهرستان نهاوند ، 42 باشگاه در شهرستان ملایر ، 13 باشگاه در تویسرکان ، 9 باشگاه در بهار ، 9 باشگاه در کبودرآهنگ ، 14 باشگاه در رزن ، 5 باشگاه در فامنین و 11 باشگاه در اسدآباد در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص روند تاسیس باشگاه های ورزشی در استان گفت: کلیه متقاضیان تاسیس باشگاه های ورزشی میتوانند با مراجعه به اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان های تابعه و تکمیل پرونده و با ارائه مدارک لازم نسبت به راه اندازی و تاسیس یک باشگاه ورزشی اقدام نمایند.

وی ضمن اشاره به اینکه حداقل فضای لازم برای تاسیس باشگاه 150 متر مربع است خاطر نشان کرد: البته با توجه به شرایط تمرینی هر رشته، فضای مورد نیاز متفاوت می باشد ورعایت کلیه قوانین تاسیس باشگاه همچون مدرک تحصیلی ، مکان مناسب ، نام تائید شده باشگاه و اخذ استعلامات از مراجع ذی صلاح الزامی بوده و پس از تائید نهایی اداره کل ورزش و جوانان پروانه فعالیت صادر خواهد شد.

منعم به سرکشی مداوم و نظارت مستمر دستگاه های متولی و ناظر همچون اداره کل ورزش و جوانان از روند فعالیت و تاسیس باشگاه ها اشاره کرد و گفت: کلیه فعالیتهای باشگاه داران توسط واحد بازرسی ، واحد فنی و مهندسی ، نماینده اداره ورزش و جوانان استان واعضای کمیسیون ماده پنج رصد شده و در صورت مشاهده هر گونه تخطی با متخلفین طبق آئین نامه برخورد خواهد شد.

وی در خصوص شیوه در آمد زایی باشگاه داران استان نیز خاطر نشان کرد: میزان نرخنامه باشگاه ها با توجه به رشته های فعال در باشگاه متفاوت بوده و کلیه باشگاه داران ملزم به رعایت نرخنامه های عمومی و اختصاصی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان صدور بیمه ورزشی برای ورزشکاران در باشگاه های ورزشی را الزامی دانست و گفت: خوشبختانه استان همدان از کمترین تخلفات از سوی باشگاه داران مواجه است و تعامل بسیار خوبی بین اداره کل ورزش و جوانان استان با مسئولان باشگاه ها وجود دارد که جا دارد از کلیه تلاشهای فعالان این عرصه کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار