همراه اول
17. فروردين 1395 - 12:34   |   کد مطلب: 26971
سمن ها و هیات های ورزشی نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند
رسول منعم با اشاره نام‌گذاری سال جدید توسط رهبر فرزانه انقلاب، گفت: اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید همچون گذشته سرلوحه کارها باشد و قطعا سازمان‌های مردم‌نهاد و هیات های ورزشی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش همدان ورزش؛ رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در جلسه شورای معاونین استان که با هدف بررسی اهداف، سیاست‌ها، برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش و جوانان برگزار شد، خواستار تلاش و کار مضاعف برای تحقق اهداف عالیه این برنامه شد و اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ضروری است با عزمی ملی و مدیریت جهادی، رهنمود ایشان بدون اتلاف وقت و با تلاش و کوشش دوچندان و پشتکار و همتی خلل‌ناپذیر شکل اجرایی به‌خود بگیرد.

وی با بیان اینکه در همه کارها باید منظبط و شفاف عمل نمائیم،اظهار کرد: با همین بودجه و پولی که به بدنه اداره کل ورزش و جوانان استان تزریق می شود ،باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بیشترین بهره وری را داشته باشیم و از تمام ظرفیت های قانونی برای کاهش مشکلات و هزینه ها استفاده کنیم. 

رسول منعم با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و فراهم‌سازی زمینه‌های اجتماعی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بویژه سمن‌های جوانان و هیات های ورزشی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: علاوه بر آگاه‌سازی اجتماعی و کار فرهنگی، سمن‌های جوانان می توانند در حوزه کسب و کارهای اجتماعی وارد شوند و با رویکرد توسعه کارآفرینی اجتماعی بتوانند در مقاوم‌سازی اقتصاد ایران سهیم باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: موفقیت هر اقدامی در مقاوم سازی اقتصاد، منوط به درک صحیح آن توسط مردم و اقناع اجتماعی است و هیات های ورزشی نیز باید با صرفه جویی و برنامه ریزی گسترده در این راستا اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: عبور از حرف و شعار در اقتصاد مقاومتی و ورود به مرحله اقدام و عمل، نیازمند عزم و اراده و سپس جهد و جهاد ملی، مشارکت گسترده مردم و همدلی و هم‌زبانی و ایفای نقش سازنده توسط تمام بخش‌های جامعه و حاکمیت است البته بدون تردید دولت باید پیش آهنگ و پیشتاز باشد.

منعم با بیان اینکه مشارکت اجتماعی اصل محور تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: باید تلاش کنیم زمینه‌های لازم برای مشارکت اجتماعی جوانان را روز به روز گسترش دهیم و به ضرورت جلب مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی آن‌ها بیش از گذشته توجه و اهمیت دهیم در این جهت به‌زودی اداره کل ورزش و جوانان نیز برنامه‌های سال جاری خود را در این رابطه نهایی و اعلام خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از سال گذشته و با ابلاغ آئین نامه های اجرایی شدن برخی مواد قانونی در این راه گامهای بسیار موثری را برداشته است به نحوی که با واگذاری تعدادی از پروژه های نیمه تمام به خیرین و علاقه مندان و تکمیل انها با استفاده از این ظرفیت گامهای موثری را در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های دلت برداشته است. 

وی همچنین اجرای ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال 95 و تامین بخش هایی از هزینه های هیئت ها از طریق واگذاری یکساله اماکن ورزشی به بخش خصوصی را گام مهم دیگری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت:73 فضای ورزشی در سال 94 به بخش خصوصی واگذار شد که این تعداد در سال 95 به 110 مورد افزایش یافته است.

منعم نظارت به موقع بر عملکرد هیات ها و امکان ورزشی ، کاهش پرسنل تحت حمایت در مجموعه های ورزشی، نظارت فنیب و ماهانه بر عمالکرد فضاهای ورزشی و بهره برداری مطلوب از مجموعه ها ، صرفه جویی در هزینه ها، به کار گیری افراد دلسوز و کارآمد در مدیریت اماکن ورزشی و تشویق و ترغیب کارکنان کارکنان را از دیگر برنامه های اداره کل در اجرای اقتاد مقاومتی دانست .

وی در ادامه ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد تمامی حوزه‌های ورزش و جوانان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: باید در سال جدید همچون گذشته با تلاش و جدیت برای اهداف و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان از هیچ کوششی دریغ نکرده و با تمام توان و به‌کارگیری امکانات برای موفقیت ورزش و حوزه جوانان بکوشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بر ضرورت نظم در کارها تأکید کرد و ادامه داد: باید در هر مکانی که در حال خدمت‌گزاری به دولت و مردم هستید با تمام توان تلاش و با ارائه برنامه‌های از‌پیش‌تعیین‌شده و منظم از هیچ کوششی برای آبادانی این استان و کشور دریغ نکنیم.

وی بر ضرورت تعامل و برادری در بین مدیران حوزه های مختلف و حس مسئولیت‌پذیری در انجام امور محوله تأکید کرد و ادامه داد: همدلی و هماهنگی و احترام متقابل از جمله فاکتورهای مهم در ارائه یک کار موفق در یک مجموعه بوده، بنابراین از همه افراد تلاش‌گر در مجموعه ورزش و جوانان استان انتظار ایجاد چنین فضایی را داشته و دارم.

منعم به اقدامات گسترده در زمینه فعالیت های امور جوانان اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در زمینه افزایش سازمان های مردم نهاد در استان بودیم و خوشبختانه همدان در سال 94 از استان های برتر حوزه جوانان در کشور بود.

وی در ادامه به برگزاری منظم جلسات شورای اداری در سال 94 اشاره کرد وافزود: در سال گذشته سعی شد جلسات شورای در شهرستان های استان برگزار شود تا شهرستان ها در تصمیم گیری ها مشارکت لازم را داشته باشند ضمن آنکه 10 جلسه شورای معاونین نیز در اداره کل تشکیل گردید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان توجه به امور بازنشستگان و سرکشی از پیشکسوتان را از مهمترین برنامه های اداره کل در سال گذشته دانست و افزود: برای نخستین بار کانون بازنشستگان اداره کل تشکیل شد و اعضا هیات مدیره و مدیرعامل این کانون نیز معرفی شدند.

وی پیشکسوتان را سرمایه های ارزشمند ورزش استان دانست و افزود: در سال گذشته سعی شد هر هفته دیداری با یکی از یک پیشکسوتان ورزشی و بازنشستگان اداره کل داشته باشیم و در جویا احوال این عزیزان شویم که کار در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

منعم توجه به امورمالی و رفاهی کارکنان را امر ضروری دانست و افزود: علارغم مشکلات عدیده مالی در سال 94 تلاش بسیاری شد تا پاداش و رفاهیات و حقوق کارکنان تا پایان سال پرداخت شود و به زودی نیز معوقات کارکنان شرکتی پرداخت می شود.

وی گفت: ارتقاء حوزه رفاهی کارکنان در اداره کل و شهرستان ها باید مورد توجه معاونت توسعه منابع مالی و سرمایه انسانی باشد و برگزاری برنامه‎های تفریحیو اعزام کارکنان و خانواده های آنان به صورت عادلانه به مناطق سیاحتی و زیارتی در دستور کار قرار گیرد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به پیشرفت ورزش استان در سال 94 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی از نظر کیفیت بخشی به برنامه های هیات های ورزشی بوده ایم و این موفقیت حاصل تلاش گروهی و تعامل هر چه بیشتر دست اندرکاران ورزش استان است.

وی اظهار کرد: مربیان و مسئولان هیات های ورزشی نیز در کسب مدال و موفقیت برای ورزشکاران خود سهم زیادی دارند و باید علاوه بر ورزشکاران مدال آور، عوامل تاثیرگذار نیز در این موفقیت مورد تجلیل قرار گیرند.

منعم ادامه داد: عملکرد هیات های ورزشی هر ساله مورد بررسی و ارزیابی فدراسیون های مربوطه قرار می گیرد و بر این اساس هر هیاتی که در این رتبه بندی روند صعودی داشته باشد، شایسته تقدیر و تجلیل از سوی اداره کل ورزش و جوانان است.

وی افزود: البته در مقابل، هیات هایی که سیر نزولی و رکوردی داشته باشند نیز باید جوابگوی کم کاری و تعلل در امور خود باشند و در رفع نقاط ضعف و موانع موجود تلاش کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: ضرورت اجرای قانون اعطای 10 درصد اعتبارات فدراسیون ها به هیات های ورزشی استانها باید در دستور کار معاونت توسعه قهرمانی وزرات ورزش و جوانان قرار گیرد که اجرا و پیگری این قانون لازم الاجراست.

وی اظهار کرد: با اجرای این قانون هیات ورزشی استانی و به تبع آن شهرستانی در راستای اجرای برنامه های مدون جاری و سالیانه خود عملکرد قابل قبولی خواهند داشت.

منعم در ادامه گفت: یکی از اهداف اداره کل ورزش و جوانان، همگانی کردن ورزش در تمامی شهرستان‌هاست و به نوعی سعی کرده‌ایم تا تمامی اقشار جامعه را درگیر ورزش کنیم و انتظار است معاونت ورزشی تقویم برنامه های همگانی را با مشارکت دستگاههای اجرایی و هیات همگانی تهیه و اجرا نماید.

وی تشکیل شورای عالی ورزش را امری مهم برای توسعه ورزش استان در سال 95 دانست و افزود: تشکیل این شورا گام بلندی در راستای ساماندهی ورزش همگانی و ارتقاء سطح ورزش قهرمانی در همدان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نظارت بر باشگاه ها را امری ضروری دانست و اظهار داشت: فلسفه اصلی ورزش، ایجاد شادابی، نشاط و سلامت جامعه است و به همین دلیل لازم است که بر عملکرد باشگاه‌ها و مدیران ورزشی نظارت جدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر باشگاه‌های ما که اکثر آنها از عنوان فرهنگی و ورزشی استفاده می‌کنند، به وظیفه اصلی خود در تربیت ورزشکارانی با روحیه پهلوانی و ترویج اخلاق‌مداری در میان ورزشکاران توجه ویژه نداشته باشند، نمی‌توانیم امیدوار به داشتن جامعه‌ای سالم باشیم.

این مسئول افزود: خوشبختانه اکثر باشگاه‌های ورزشی فعال در استان همدان به این امور توجه جدی دارند و شاهد عملکرد خوب آنها در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: با این وجود اداره کل ورزش و جوانان استان همدان طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن با انجام بازرسی‌های ویژه، عملکرد باشگاه‌ها و همچنین اماکن ورزشی استان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی بیان داشت: برای این منظور تیم‌های نظارتی و بازرسی تدارک دیده شده است و تلاش می‌کنیم که از تمام اماکن ورزشی و همچنین باشگاه‌های خصوصی و دولتی فعال در استان بازرسی انجام شود.

رسول منعم به برگزاری به موقع مجامع هیات های ورزشی اشاره کرد و گفت:از زمان مسئولیتم در حوزه ورزش، مجامع سالیانه هیات‌ها را برگزار و آن را حق هیئت‌ها می دانم و مجامع هیات های ورزشی که قبل از سال برگزار نشده است باید تا پایان اردیبهشت ماه برگزار شود.

گفتنی است در این جلسه نیز معاونین و روسای بخش‌های مختلف اداره کل اهداف و برنامه‌های اجرایی خود را درباره اقتصاد مقاومتی مطرح کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار