همراه اول
21. فروردين 1395 - 11:44   |   کد مطلب: 26994
افزایش 59 درصدی مدال آوری ورزشکاران همدانی در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان از افزایش 59 درصدی مدال آوری ورزشکاران همدانی در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی در سال 94 خبر داد.

به گزارش همدان ورزش؛ مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران استان در مسابقات فرا ملی گفت: سال 94 ورزشکاران استان 87 مدال شامل44 مدال بین‌المللی، 23مدال جهانی و 20 مدال آسیایی را کسب کرده‌اند که این تعداد در سال 93، 55 مورد بوده است که دارای رشد 59 درصدی می باشد.
وی از افزایش هزار درصدی مدال آوران مسابقات جهانی خبر داد و گفت: ورزشکاران این استان سال گذشته 23 مدال را در رقابت های جهانی کسب کردند که نسبت به سال 93 رشد 1000 درصدی را داشته است.
وی از افزایش مدال آوران مسابقات آسیایی خبر داد و گفت: ورزشکاران این استان سال گذشته 20 مدال را در رقابت های آسیایی کسب کردند که ۷۰ درصد آن طلا و نقره است.
رسول منعم اضافه کرد : کسب بیش از 40 مدال طلا در رقابت های جهانی و آسیایی از سوی ورزشکاران همدان نشان از موفقیت ورزشی این استان در سال گذشته است و برای تداوم این مدال ها برای سال 95 باید حمایت بیشتری از ورزش همدان انجام شود.
وی گفت: به رغم کسب مدال های فراوان توسط ورزشکاران همدان در مسابقات معتبرجهانی و بین المللی ، اعتبارات اختصاص یافته به ورزش استان اندک است وبرای تداوم موفقیت ها، ورزش همدان به نگاه مسوولان وزارت ورزش و جوانان نیاز ویژه ای دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان بیان کرد: سهم ورزش همدان از این بودجه ها باید بیشتر از اعتبارات فعلی باشد که در آن صورت شاهد رشد و توسعه بسیار بیشتر رشته های گوناگون ورزشی استان خواهیم بود. 
وی در ادامه به آمار دعوت شدگان ورزشکاران استان به تیم های ملی در سال 94 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته481 ورزشکار از همدان در رده های مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد 170 نفر به عضویت تیم های ملی در آمدند.
منعم شمار ورزشکاران سازمان‌یافته را 61 هزار نفر بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 93 کاهش داشته است که مشکلات مالی یکی از علل آن کاهش رغبت خانواده ها به ورزش بوده است و تاکید ما بر این است که ورزشکاران بیمه شده را در سال 95 افزایش دهیم. 
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه آمار ورزشکاران سازمان یافته در شهرستان‌های بزرگ پایین است، خواستار آسیب شناسی در این زمینه شد.
وی توسعه و تأمین ورزش همگانی را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: افزایش سطح فرهنگ عمومی و توسعه ارزش‌های دینی، ارتقای سطح بهداشت، شادابی و نشاط در جامعه، ایجاد زمینه مشارکت مردمی، خصوصی‌سازی و جذب سرمایه انسانی، افزایش حس تعامل دستگاه‌های ذیربط در ورزش جوانان، ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش استان، توزیع متوازن امکانات ورزشی، ارتقای سطح علمی و فرهنگی استان از مهمترین اهداف ورزش استان است.
منعم به چشم انداز اصلی ورزش استان اشاره کرد و گفت : یکی از این اولویت های بسیار مهم ، ارتقای جایگاه ورزش استان در عرصه های منطقه ای ، جهانی و بین المللی با تامین و توسعه ورزش قهرمانی است .
وی بیان کرد : نتیجه این ارتقای جایگاه می تواند افزایش عضویت ورزشکاران همدانی در تیم های ملی و بیشتر شدن امیدهای مدال آوری در مسابقات معتبر باشد .
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه به زیر ساخت های ورزشی استان اشاره کرد و گفت: پایان برنامه پنجم سرانه ورزش استان باید یک متر مربع شود که اکنون این سرانه هفتاد صدم متر مربع است که با شاخص استاندارد فاصله کمی داریم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار