همراه اول
24. فروردين 1395 - 13:32   |   کد مطلب: 27018
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان
پیشرفت ورزش بدون حمایت از بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست
پیشرفت ورزش بدون حمایت از بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست
خادم گفت بیان کرد: حدود 13 هزار هیئت ورزشی طبق آمار سال 93 در کل کشور فعال بوده است که وزارت ورزش و جوانان به طور متوسط برای این هیئت فقط 250 هزار تومان هزینه کرده است که این مبلغ بسیار ناچیز بوده و اگر حمایت‌های بخش خصوصی و جذب اسپانسر نباشد قطعا پیشرفت در حوزه ورزش امکان‌پذیر نمی‌شود.

به گزارش همدان ورزش؛  امیر رضا خادم پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با جامعه ورزش استان همدان که در سالن اجتتماعات مرکز آموزش استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با رؤسای هیئت‌های ورزشی و مسئولان ادارت ورزش و جوانان شهرستان‌های استان‌ها یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات پیش‌روی جامعه ورزشی استان‌ها بوده تا به امروز در 16 تا استان کشور این جلسات هم‌اندیشی با حضور جامعه ورزشی برگزار شده است.

وی گفت: بسیاری از مشکلات هیئت‌های ورزشی در رابطه با مباحث مالی است که ضرورت دارد مجمع‌های هیئت‌های ورزشی و ادار کل ورزش و جوانان افرادی را برای ریاست هیئت های ورزشی انتخاب کنند که برای جذب اسپانسر مالی برنامه داشته باشد 

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: با بودجه کم دولتی امکان حمایت از همه هیات های ورزشی به خصوص در شهرستانها وجود ندارد که برای هزینه‌کرد بودجه دولتی نیز اولویت اول برای بانوان و در مرحله دوم اولویت با رشته‌هایی بوده که در بحث آمایش جغرافیایی مطرح شده‌اند.

دکتر امیررضا خادم افزود: شرایط مالی در ورزش کشور مساعد نیست و در چنین شرایطی باید زمینه ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش را بیش از پیش فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: ازسوی دیگر، حمایت از بخش خصوصی در ورزش بسیار مهم است؛ باید با اتخاذ تدابیری بخش خصوصی سرمایه گذار در ورزش مورد حمایت قرار گیرد.
وی اظهار کرد: باید بررسی جدی‌ صورت بگیرد و آن هیئت هایی که می‌توانند جاذبه ببیشتری برای خیرین و شرکت‌های خصوصی ایجاد کنند، مشخص و در این راستا گام برداشته شود تا هیئت ها در این امر پیشرو باشند. ضمن اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان نیز باید از این هیئت ها بیشتر حمایت کند. 

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: بخش خصوصی با هزینه خود برای اعتلای ورزش تلاش می کند و دست اندرکاران ورزش نیز باید به نحو احسن سرمایه گذاران بخش خصوصی را تکریم کنند.

دکتر خادم اظهار کرد: در حال حاضر نیز کل بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان که در کشور توزیع می‌شود، 160 میلیارد تومان است که نزدیک به 70، 80 میلیارد تومان آن به فدراسیون‌ها داده می‌شود و از مابقی آن نیز برای مدیریت ورزش کل کشور استفاده می‌شود.

وی افزود: از آنچه توزیع می‌شود، آن مبلغی که به هیئت های سطح کشور می‌رسد، بسیار ناچیز است، پس اگر قرار باشد ما این پول را از بخش خصوصی دریافت نکنیم، چگونه می‌توانیم این موارد را مدیریت کنیم؟ بر اساس قانون اساسی، ورزش باید خصوصی باشد ولی این اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه عملکرد هیات ها و باشگاه های استان را مثبت ارزیابی و اظهارکرد: با ظرفیتی که از ورزش همدان سراغ داریم، هیات های ورزشی استان باید برای افزایش تعداد باشگاه های ورزشی تلاش کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان‌کرد: عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان همدان در حوزه تعامل با نمایندگان مجاس راضی‌کننده بوده است و جا دارد از این اداره‌کل تشکر کنیم. 

خادم با تقدیر از حمایت دستگاه ورزش از مستعدین المپیک افزود: با تلاش هایی که در ورزش استان در حال انجام است، انتظار داریم استان همدان نتایج مطلوبی را در مسابقات المپیک و مسابقات آسیایی 2018 کسب کند.

معاون حقوقی و امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ما به دنبال استفاده از نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ها در ورزش هستیم.
وی گفت: بدون تردید جذب یک درصد اعتبارات تخصیصی دستگاه‌ها و وارد کردن این بودجه به ورزش زمینه‌ساز رونق بیش از پیش ورزش استان همدان می‌شود.
وی خواستار همکاری شهرداری همدان با اداره کل ورزش و جوانان استان شد و اظهارکرد: شهرداری در ترویج ورزش نقش مهمی را ایفا می کند و طبق قانون این نهاد باید از باشگاههای ورزشی حمایت کند. 

معاون حقوقی ، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: حدود 13 هزار هیئت ورزشی طبق آمار سال 93 در کل کشور فعال بوده است که وزارت ورزش و جوانان به طور متوسط برای این هیئت فقط 250 هزار تومان هزینه کرده است که این مبلغ بسیار ناچیز بوده و اگر حمایت‌های بخش خصوصی و جذب اسپانسر نباشد قطعا پیشرفت در حوزه ورزش امکان‌پذیر نمی‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار