همراه اول
25. فروردين 1395 - 12:45   |   کد مطلب: 27024
بازدید معاون وزیر ورزش و جوانان از مجموعه سوارکاری ابن سینا در همدان
معاون وزیر ورزش و جوانان با حضوردر مجموعه سوارکاری ابن سینای همدان شد نزدیک در جریان وضع این مجموعه سوارکاری قرار گرفت .

به گزارش همدان ورزش؛ خادم به همراه آقایان عفراتی مشاور و رحمانی مدیرکل امور استان ها و منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان با حضور در مجموعه سوارکاری ابن سینای همدان از میدان‌های کورس و همچنین مانژهای سوارکاری بازدید کردند.

طی این بازدید برقعی رئیس هیات سوارکاری توضیحاتی را از آخرین وضعیت آماده سازی این مجموعه و سایر مجموعه های سوارکاری همدان ارائه کرد.

وی با اشاره به دیرینه سوارکاری همدان بیان کرد: ورزش سوارکاری به‌طور کلاسیک در همدان با تأسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره‌چی در سال ۵۳ آغاز شد که از اولین باشگاه‌های سوارکاری ایران بود.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان یادآور شد با اشاره به وجود اصطبل مری لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه همدان گفت: اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو در این مرکز پرورش و اصلاح نژاد شده و مهم‌تر اینکه به دنیا معرفی و شناسانده شده است.

برقعی عنوان کرد: پایه اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو گذاشته‌شده که اسطبل این بانو در روستای ورکانه همدان که به‌عنوان نگین گردشگری روستایی شهرت یافته با چندین سال قدمت وجود دارد و نیازمند توجه است.

وی افزود: استان همدان در رشته پرش با اسب از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌آید و از نظر زیرساخت‌ها و استعداد سوارکاران نیز ظرفیت بالایی دارد و باید با توجه به استعدادیابی پشتوانه سازی خوبی برای سوارکاری همدان صورت گیرد.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه در‌ حال حاضر سوارکاران همدانی در رده نونهالان و نوجوانان حرف اول را در کشور می‌زنند، گفت: ۲۲۰ سوارکار ساماندهی شده در بخش آقایان و بانوان در استان همدان فعالیت می‌کنند.

برقعی ادامه داد: در شهر همدان ۵ باشگاه سوارکاری فعالیت می‌کنند و شهرستان‌های اسدآباد، نهاوند، رزن، صالح‌آباد و بهار نیز هر کدام یک باشگاه دارند. باشگاه سوارکاری تویسرکان نیز در حال احداث است.

همچنین در حاشیه این بازدید، علیرضا بختیاری قهرمان و مربی سوارکاری کشور با معاون وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار